ZARZĄDZENIE NR 125/05
BURMISTRZA MYSZYŃCA
Z DNIA 11 KWIETNIA 2005 ROKU

 

w sprawie : określenia wymagań jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o zezwolenie na świadczenie usług w zakresie odbioru odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

 

Na podstawie art. 7 ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 ze zm.) , zarządzam co następuje :

 

§ 1

 

1. Przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Myszyniec, winni spełniać następujące wymagania:

1) przy świadczeniu usług przestrzegać w pełnym zakresie wymagania określone uchwałą Nr XXIX/193/98 Rady Gminy w Myszyńcu z dnia 30.04.1998r. w sprawie zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Myszyniec z uwzględnieniem wprowadzanych zmian w trakcie obowiązywania zezwolenia, a po uchwaleniu gminnego planu gospodarki odpadami gospodarować odpadami zgodnie z tym planem,

2) posiadać i udokumentować dostateczną ilość sił i środków technicznych umożliwiających płynną realizację usługi z uwzględnieniem minimalnych wymagań określonych w uchwale wymienionej w pkt. 1),

3) środki techniczne użyte do realizacji usługi muszą być sprawne technicznie, estetyczne i oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację firmy świadczącej usługę a obsługa przeszkolona w zakresie bhp i należytego świadczenia usługi,

4) zapewnić usługobiorcom możliwości zakupu, dzierżawy lub innego rodzaju korzystania z pojemników na odpady o pojemności odpowiadającej ustalonej częstotliwości odbioru odpadów. Wyposażenie nieruchomości w pojemnik winno nastąpić w terminie nie później niż w ciągu miesiąca od daty zawarcia umowy,

5) posiadać umowę z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,

6) przedłożyć harmonogram odbioru odpadów z terenu poszczególnych miejscowości,

7) zawrzeć umowę z właścicielem nieruchomości (w pojęciu cytowanej wyżej ustawy) na odbiór odpadów z określeniem czasu i częstotliwości wywozu odpadów i realizować usługę zgodnie z zapisami tejże umowy. Odbiór odpadów poza ustalonym harmonogramem wywozu może być również dokonany, w przypadku dodatkowego zlecenia Usługobiorcy,

8) umożliwić Usługobiorcom nieuciążliwy sposób regulowania należności w terminach płatności ustalonych w umowie,

9) wystawiać właścicielom nieruchomości dowody płacenia za korzystanie z usług odbioru odpadów,

10) prowadzić ilościową i jakościową ewidencję odpadów komunalnych odebranych z terenu miasta i gminy Myszyniec zgodnie z wymaganiami ustawy o odpadach,

11) na żądanie organu wydającego zezwolenie udostępniać pełny imienny wykaz usługobiorców z terenu miasta i gminy Myszyniec oraz informację o aktualnej ilości odebranych odpadów z obszaru określonym zezwoleniem, dla celów realizacji ustawowego obowiązku nadzoru nad obowiązkami właścicieli nieruchomości,

12) umożliwić właścicielom nieruchomości, którzy są klientami firmy, odbiór zgromadzonych selektywnie odpadów komunalnych .

13) aktywnie współdziałać z władzami samorządowymi we wdrażaniu Gminnego Planu Gospodarki Odpadami oraz w podejmowanych akcjach i inicjatywach na rzecz poprawy gospodarki odpadami w gminie Myszyniec.

2. Przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu miasta i gminy Myszyniec, winni spełniać następujące wymagania:

1) określone w ust. 1 pkt. 1) , 2) , 3) niniejszego zarządzenia,

2) udokumentować gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną

3) zapewnić realizację usługi na każde zlecenie właścicieli nieruchomości przekazane w dowolnej formie, w terminie nie później niż w ciągu 2 dni od daty zlecenia

4) każdorazowo wystawiać właścicielom nieruchomości dowód wykonania usługi z określeniem daty i ilości odebranych nieczystości ciekłych,

5) na żądanie organu wydającego zezwolenie udostępniać informację o wykonanych usługach na terenie miasta i gminy Myszyniec.

 

§ 2

 

Przedsiębiorcy posiadający dotychczas wydane zezwolenia na świadczenie usług określonych w § 1 niniejszego zarządzenia, winni dostosować realizację usług do ustalonych wymagań, pod rygorem cofnięcia zezwolenia.

 

§ 3

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Myszyńcu oraz na stronie internetowej.

 BURMISTRZ MYSZYŃCA
mgr inż. Bogdan Glinka