ZARZĄDZENIE NR 128/05
BURMISTRZA MYSZYŃCA
z dnia 19 kwietnia 2005r

 

 w sprawie powołania komisji stypendialnej i ustalenia jej zadań i trybu pracy

 
Na podstawie § 11 Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Myszyniec sta­nowiącego załącznik do Uchwały Nr XVII/179/05 Rady Miejskiej w Myszyńcu z dnia 25 lutego 2005r. zarządza się:

§ 1

Powołuje się Gminną Komisję Stypendialną, która będzie prowa­dziła działalność w roku szkolnym 2004/2005 i 2005/2006 w składzie:

1. Sławomir Kamiński – przewodniczący komisji

2. Izabela Drężek - członek

3. Mirosław Aptacy- członek

4. Małgorzata Pyszny - członek

5. Sławomir Drózd- członek

6. Anna Żywica- członek

§ 2

Komisja zbiera się na posiedzeniach w terminach ustalonych przez Burmistrza.

§ 3

  Do zadań Komisji należy:

-       wstępna kwalifikacja wniosków o przyznanie stypendium szkol­nego i zasiłku szkolnego, pod względem spełnienia kryteriów uprawniających do otrzymania pomocy materialnej, określonych w § 14 ust. 1-2 Regulaminu,

-       rozpatrzenie wszystkich przypadków sytuacji materialnej uczniów, kwalifikujących się do udzielenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym z urzędu, na postawie posiadanych informacji o trudnej sytuacji materialnej uczniów. W tym celu Komisja z pomocą pracowni­ków prowadzących obsługę biurową Komisji dokumentuje sytuację materialną uczniów, kwalifikujących się do udzielenia pomocy ma­terialnej o charakterze socjalnym z urzędu,

-       przedstawienie propozycji wysokości stypendiów i zasiłków w in­dywidualnych sprawach ustalonych  według zasad określonych w § 14 ust. 3-8 Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów oraz  na podstawie zasad określonych w Zarządzeniu Burmistrza Myszyńca,

-       ustalenie propozycji listy podmiotów prowadzących zajęcia edukacyjne, w których udział może być dofinansowany w ramach stypendiów szkolnych. Podmioty wpisane na listę powinny być wiarygodne i zapewniać warunki programowe, kadrowe, wychowawcze i lokalowe niezbędne do realizacji zajęć edukacyjnych. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do spełnienia przez podmiot powyższych warunków Komisja może dokonywać odpowiedniego sprawdzenia.

§ 4

 Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół.

§ 5

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.