ZARZĄDZENIE NR 197/05
BURMISTRZA MYSZYŃCA

z dnia 30 grudnia 2005 roku

  

w sprawie wprowadzenia procedury corocznego wydawania informatora budżetowego pt. „Skąd mamy pieniądze i na co je wydajemy”

 

 Na podstawie  art. 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym     /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn.  zm./ zarządzam, co następuje:

§ 1

Wprowadza się obowiązek corocznego wydawania informatora budżetowego, którego celem jest umożliwienie mieszkańcom zapoznania się z informacjami dotyczącymi projektowania budżetu na kolejny rok oraz realizacji budżetu za rok poprzedni. 

§ 2

Informator jest wydawany i rozpowszechniany w wersji drukowanej w formie broszury oraz w wersji elektronicznej na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Myszyńcu.

§ 3

Informator ma być wydawany corocznie w terminie do 15 kwietnia każdego roku.

§ 4

Informator musi zawierać:

1.      informacje dotyczące dochodów i wydatków gminy za rok poprzedni;

2.      informacje dotyczące dochodów i wydatków w planowanym budżecie;

3.      informacje o dochodach i wydatkach w przeliczeniu na jednego mieszkańca;

4.      informacje o sposobie tworzenia budżetu;

5.      informacje o możliwości zgłaszania wniosków do budżetu przez mieszkańców;

6.      informacje o miejscu udostępnienia pełnej wersji uchwały budżetowej. 

§ 5

Informator ma być opracowany w możliwie przystępnej formie i napisany językiem zrozumiałym dla osób nie znających terminologii finansowej. 

§ 6

Odpowiedzialnym za opracowanie broszury jest Skarbnik Gminy. 

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.

 

                                                                                                                 Burmistrz

                                                                                                                 mgr inż. Bogdan Glinka