PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI URZĘDU MIEJSKIEGO W MYSZYŃCU OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2024 – 2025
Lp. Zakres działań Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy Sposób realizacji Termin realizacji 1. Aktualizacja Deklaracji dostępności Koordynator + Informatyk Urzędu Po zatwierdzeniu przez Burmistrza Myszyńca, podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej www oraz na stronie BIP Corocznie do 31 marca, bądź w przypadku większej modyfikacji 2. Dostosowanie dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Wyznaczone osoby, informatyk Urzędu Publikowanie tekstów, załączników zapewniających dostępność cyfrową. Podpisywanie linków, grafik, zdjęć tekstami alternatywnymi. Wyznaczenie osoby lub osób, które będą czuwały nad dostosowaniem dokumentów elektronicznych do wymagań ustawowych Realizacja w całym okresie działania 3. Poprawa dostępności cyfrowej Pracownicy merytoryczni Dostosowanie publikowanych dokumentów, wzorów dokumentów i umów umieszczonych w BIP do wymagań WCAG 2.1 Realizacja w całym okresie działania 4. Realizacja art. 4 ust. 3 ustawy z dn. 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Wszystkie komórki Urzędu Określenie w treści umów zapisów służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Realizacja w całym okresie działania 5. Zapewnienie dostępności nagrań obrad Rady Miejskiej osobom ze szczególnymi potrzebami Wyznaczony pracownik Biura Rady, Informatyk Urzędu Transkrypcja dźwięku na tekst z nagrań obrad Rady Miejskiej w Myszyńcu Realizacja w całym okresie działania 6. Usługa tłumacza języka migowego online dla osób niesłyszących Koordynator + zespół ds. dostępności Zapewnienie tłumacza języka migowego online w Punkcie Obsługi Mieszkańców + odpowiednie oznakowanie (w zakresie PJM) Realizacja w całym okresie działania 7. Zapewnienie pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących Koordynator ds. dostępności Zapewnienie możliwości korzystania z pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących (m. in. z aparatami słuchowymi) w Punkcie Obsługi Mieszkańców i w razie potrzeby w innych pomieszczeniach biurowych (przenośna pętla indukcyjna) Realizacja w całym okresie działania 8. Przebudowa budynku Urzędu Miejskiego w Myszyńcu w celu dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami zgodnie z posiadaną dokumentacją projektową Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej + zespół ds. dostępności Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na przebudowę budynku Urzędu Miejskiego w Myszyńcu w celu dostosowania go do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami W przypadku pozyskania środków zewnętrznych 9. Oznaczenie w alfabecie brajla Referat Inwestycji Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej + zespół ds. dostępności Oznaczenie w alfabecie brajla (tabliczki przydrzwiowe oraz wypukłe numery pokoi biurowych w budynku Urzędu) W przypadku pozyskania środków zewnętrznych 10. Bieżąca wymiana oznaczeń kontrastowych Koordynator ds. dostępności, wyznaczony pracownik Montaż kontrastowych oznaczeń początku i końca schodów Realizacja w całym okresie działania 11. Oznaczenie fakturowe Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennej i Gospodarki Komunalnej i Zespół ds. dostępności Zakup oznaczeń fakturowych (pasy prowadzące i pola uwagi dla niewidomych). Montaż na terenie i wokół budynku. W przypadku pozyskania środków 12. Procedura obsługi osób ze szczególnymi potrzebami Koordynator + zespół ds. dostępności Wprowadzenie Zarządzeniem Procedury obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu I półrocze 2024 r. 13. Realizacja art. 30 ustawy w ramach postępowania skargowego Koordynator + zespół ds. dostępności Realizacja Procedury przyjmowania i rozpatrywania wniosków w ramach postępowania skargowego o zapewnienie dostępności Realizacja w całym okresie działania 14. Określenie możliwości pozyskania środków zewnętrznych na realizację zadań z zakresu poprawy dostępności Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej + Projekty + Zespół ds. dostępności Działania zmierzające do pozyskania środków zewnętrznych np. Fundusz Dostępności, PFRON itp. Realizacja w całym okresie działania 15. Szkolenia z zakresu dostępności architektonicznej, informacyjno – komunikacyjnej i cyfrowej Zespół ds. dostępności Udział w webinariach, warsztatach, konferencjach itp. z zakresu tematyki dostępności Realizacja w całym okresie działania 16. Analiza w zakresie zapewnienia dostępności alternatywnej w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ze względu na ograniczenia techniczne i prawne Koordynator + zespół ds. dostępności Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej Realizacja w całym okresie działania 17. Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie: · Architektonicznym · Cyfrowym · Informacyjno - komunikacyjnym Koordynator, Zespół ds. dostępności, redaktorzy BIP, strony internetowej, wszyscy pracownicy Urzędu Podanie do publicznej wiadomości na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Myszyńcu informacji dotyczącej osób wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami – Koordynatora oraz Członków Zespołu Realizacja w całym okresie działania 18. Monitorowanie działalności Urzędu o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Koordynator + Zespół ds. dostępności · Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, · Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu, · Prowadzenie bezpośrednich spotkań w siedzibie z udziałem specjalistów ds. informatyki, łączności, ekspertów branży budowlanej, sanitarnej itp. Realizacja w całym okresie działania koordynatora 19. Opracowanie Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na 2026 rok Koordynator + zespół ds. dostępności Analiza dotychczasowych prac nad poprawą dostępności i wyznaczenie kolejnych działań IV kwartał 2025 roku. 20. Raport o stanie zapewniania dostępności Koordynator + zespół ds. dostępności Przygotowanie raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zatwierdzenie go na portalu sprawozdawczym Głównego Urzędu Statystycznego. Następnie raport zostanie opublikowany na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Myszyńcu. Marzec 2025 r.
Myszyniec, 19.01.2024 r.
Sporządziła:
Anna Ślubecka
Koordynator ds. dostępności
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Dariusz Kobus |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Dariusz Kobus |
Data wprowadzenia: | 2024-02-12 16:31:21 |
Opublikował: | Dariusz Kobus |
Data publikacji: | 2024-02-12 16:32:05 |
Ostatnia zmiana: | 2024-02-12 16:32:17 |
Ilość wyświetleń: | 85 |