Lp.

Zakres działań

Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy

Sposób realizacji

Termin realizacji

1.

Aktualizacja Deklaracji dostępności

Koordynator + Informatyk Urzędu

Po zatwierdzeniu przez Burmistrza Myszyńca, podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej www oraz na stronie BIP

Corocznie do 31 marca, bądź w przypadku większej modyfikacji

2.

Dostosowanie dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Wyznaczone osoby, informatyk Urzędu

Publikowanie tekstów, załączników zapewniających dostępność cyfrową. Podpisywanie linków, grafik, zdjęć tekstami alternatywnymi. Wyznaczenie osoby lub osób, które będą czuwały nad dostosowaniem dokumentów elektronicznych do wymagań ustawowych

Realizacja w całym okresie działania

3.

Poprawa dostępności cyfrowej

Pracownicy merytoryczni

Dostosowanie publikowanych dokumentów, wzorów dokumentów i umów umieszczonych w BIP do wymagań WCAG 2.1

Realizacja w całym okresie działania

4.

Realizacja art. 4 ust. 3 ustawy z dn. 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Wszystkie komórki Urzędu

Określenie w treści umów zapisów służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Realizacja w całym okresie działania

5.

Zapewnienie dostępności nagrań obrad Rady Miejskiej osobom ze szczególnymi potrzebami

Wyznaczony pracownik Biura Rady, Informatyk Urzędu

Transkrypcja dźwięku na tekst z nagrań obrad Rady Miejskiej w Myszyńcu

Realizacja w całym okresie działania

6.

Usługa tłumacza języka migowego online dla osób niesłyszących

Koordynator + zespół ds. dostępności

Zapewnienie tłumacza języka migowego online w Punkcie Obsługi Mieszkańców + odpowiednie oznakowanie (w zakresie PJM)

Realizacja w całym okresie działania

7.

Zapewnienie  pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących

Koordynator ds. dostępności

Zapewnienie możliwości korzystania z pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących (m. in. z aparatami słuchowymi) w Punkcie Obsługi Mieszkańców i w razie potrzeby w innych pomieszczeniach biurowych (przenośna pętla indukcyjna)

Realizacja w całym okresie działania

8.

Przebudowa budynku Urzędu Miejskiego w Myszyńcu w celu dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami zgodnie z posiadaną dokumentacją projektową

Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej  + zespół ds. dostępności

Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na przebudowę budynku Urzędu Miejskiego w Myszyńcu w celu dostosowania go do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami

W przypadku pozyskania środków zewnętrznych

9.

Oznaczenie w alfabecie brajla

Referat Inwestycji Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej + zespół ds. dostępności

Oznaczenie w alfabecie brajla (tabliczki przydrzwiowe oraz wypukłe numery pokoi biurowych w budynku Urzędu)

W przypadku pozyskania środków zewnętrznych

10.

Bieżąca wymiana oznaczeń kontrastowych

Koordynator ds. dostępności, wyznaczony pracownik

Montaż kontrastowych oznaczeń początku i końca schodów

Realizacja w całym okresie działania

11.

Oznaczenie fakturowe

Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennej i Gospodarki Komunalnej i Zespół ds. dostępności

Zakup oznaczeń fakturowych (pasy prowadzące i pola uwagi dla niewidomych). Montaż na terenie i wokół budynku.

W przypadku pozyskania środków

12.

Procedura obsługi osób ze szczególnymi potrzebami

Koordynator + zespół ds. dostępności

Wprowadzenie Zarządzeniem Procedury obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu

I półrocze 2024 r.

13.

Realizacja art. 30 ustawy w ramach postępowania skargowego

Koordynator + zespół ds. dostępności

Realizacja Procedury przyjmowania i rozpatrywania wniosków w ramach postępowania skargowego o zapewnienie dostępności

Realizacja w całym okresie działania

14.

Określenie możliwości pozyskania środków zewnętrznych na realizację zadań z zakresu poprawy dostępności

Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej + Projekty + Zespół ds. dostępności

Działania zmierzające do pozyskania środków zewnętrznych np. Fundusz Dostępności, PFRON itp.

Realizacja w całym okresie działania

15.

Szkolenia z zakresu dostępności architektonicznej, informacyjno – komunikacyjnej i cyfrowej

Zespół ds. dostępności

Udział w webinariach, warsztatach, konferencjach itp. z zakresu tematyki dostępności

Realizacja w całym okresie działania

16.

Analiza w zakresie zapewnienia dostępności alternatywnej w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ze względu na ograniczenia techniczne i prawne

Koordynator + zespół ds. dostępności

Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej

Realizacja w całym okresie działania

17.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie:

·         Architektonicznym

·         Cyfrowym

·         Informacyjno - komunikacyjnym

 

Koordynator, Zespół ds. dostępności, redaktorzy BIP, strony internetowej, wszyscy pracownicy Urzędu

Podanie do publicznej wiadomości na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Myszyńcu informacji dotyczącej osób wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami – Koordynatora oraz Członków Zespołu

Realizacja w całym okresie działania

18.

Monitorowanie działalności Urzędu o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator + Zespół ds. dostępności

·         Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami,

·         Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu,

·         Prowadzenie bezpośrednich spotkań w siedzibie z udziałem specjalistów ds. informatyki, łączności, ekspertów branży budowlanej, sanitarnej itp.

Realizacja w całym okresie działania koordynatora

19.

Opracowanie Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na 2026 rok

Koordynator + zespół ds. dostępności

Analiza dotychczasowych prac nad poprawą dostępności i wyznaczenie kolejnych działań

IV kwartał 2025 roku.

20.

Raport o stanie zapewniania dostępności

Koordynator + zespół ds. dostępności

Przygotowanie raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami  i zatwierdzenie go na portalu sprawozdawczym Głównego Urzędu Statystycznego. Następnie raport zostanie opublikowany na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Myszyńcu.

Marzec 2025 r.

Myszyniec, 19.01.2024 r.

Sporządziła:                                                                                                  

Anna Ślubecka

Koordynator ds. dostępności