Protokół nr X/03 z X sesji Rady Gminy Myszyniec
Protokół nr X/03
z X sesji Rady Gminy Myszyniec
w dniu 20 sierpnia 2003 roku
PUNKT 1.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek o godz. 1100 otworzył X sesję Rady Gminy Myszyniec. Po powitaniu wszystkich oświadczył, iż zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co stanowi 100 % ustawowego składu rady. Pozwoli to na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Lista obecności sołtysów stanowi załącznik nr 2.
Lista obecności gości stanowi załącznik nr 3.
PUNKT 2.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek przypomniał, że porządek sesji przedstawia się następująco:
- Otwarcie sesji.
- Przedstawienie porządku obrad.
- Przyjęcie i przegłosowanie ewentualnych zmian do porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z IX sesji rady gminy.
- Informacja burmistrza Gminy Myszyniec o pracy w okresie międzysesyjnym.
- Interpelacje.
- Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawach:
a) wyboru wiceprzewodniczących rady gminy
b) sprzedaży nieruchomości gruntowych
c) w sprawie realizacji inwestycji o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę Gminy Myszyniec
d) zmiany budżetu na 2003
- Zapytania i wolne wnioski.
- Zamknięcie obrad X sesji rady gminy.
PUNKT 3.
Do porządku obrad nie wprowadzono zmian.
PUNKT 4.
Do protokołu nie wniesiono uwag. Protokół przyjęto jednogłośnie 15 głosami „za”.
PUNKT 5.
Burmistrz Bogdan Glinka:
· Najważniejszą sprawą, dla której została zwołana sesja to zmiany w budżecie na remont szkoły w Myszyńcu. W ostatnich dwóch tygodniach okazało się, że WFOŚiGW nie finansuje budowy dachu oraz rozbiórki kotłowni i drzwi zewnętrznych w związku z tym musimy zwiększyć środki własne o 230 tys. zł
· W następnym tygodniu nastąpi odbiór drogi transportu rolniczego w Pełtach.
· Jest bardzo duży problem z umorzeniem pożyczki w kwocie 400 tys. zł. na kanalizację. Kontrola WFOŚiGW wykazała nieścisłości, m.in. fałszowanie dokumentów. Zwracam się z wnioskiem do komisji rewizyjnej o kontrolę tej sprawy.
PUNKT 6.
Radny Stanisław Kiernozek – zapytał czy w związku z zaistniałą suszą, rolnicy otrzymają jakieś kredyty. Zaapelował też o podlewanie trawników.
Burmistrz Bogdan Glinka – sprawa suszy była konsultowana ze Starostą i Wojewodą. Jest to bardzo długa procedura, aby dany rejon uznać za dotknięty klęską suszy.
Trawniki są podlewane, robią to pracownicy interwencyjni, a poza tym zwróciliśmy się na piśmie do wszystkich tych mieszkańców, przed którymi posesjami są urządzone trawniki, aby
również je podlewali. Są oczywiście hydranty, ale jak się okazało prawie w 100 % są nieczynne. Obecnie zostały zakupione 3 nowe.
Stanisław Ścibek podinspektor ds. gospodarki gruntami – poinformował, że aby jakikolwiek teren uznać za dotknięty suszą w pierwszej kolejności Burmistrz musi powołać komisję, w skład której wchodzić będą: pracownik urzędu gminy, przedstawiciel z Wojewódzkiego Urzędu Mazowieckiego, Ośrodka Doradztwa Rolniczego i Izby Rolniczej. Komisja dokonuje obserwacji w terenie, sporządza protokół. Dopiero na tej podstawie
Cyryla Kosińska – radna powiatowa – możliwe jest uzyskanie przez rolników kredytów, ale każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie
Radny Jan Prusaczyk – co było przyczyną częstego wyłączania w ostatnim czasie prądu i wody oraz czy wszyscy mieszkańcy korzystający z wodociągu miejskiego mają założone wodomierze.
Sławomir Ceberek – kierownik ZGKiM – przerwy w dostawie wody spowodowane były awarią transformatora obsługującego studnie w Wykrocie.
Odnośnie wodomierzy to w tej chwili około 50 % mieszkańców nie posiada wodomierzy.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek dobrym rozwiązaniem byłoby podniesienie stawek ryczałtu.
Radny Adam Andrzejczyk – czy obecnie mamy górne stawki ryczałtu.
Sławomir Ceberek – kierownik ZGKiM – tak, nie możemy naliczać więcej niż jest to w tej chwili.
Radny Józef Dąbrowski – czy będzie remontowana droga w Wolkowych, co z abonamentami dla sołtysów.
Burmistrz Bogdan Glinka – wszystkie środki, które były przeznaczone na ten rok na drogi zostały w całości wykorzystane. Na tę drogę trzeba przeznaczyć około 20-30 tys. zł na położenie dywanika.
Natomiast sprawa abonamentów dla sołtysów zostanie w najbliższym czasie wyjaśniona przez panią mecenas.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek – zapytał czy nie można byłoby ująć we wniosku do SAPARDU.
Burmistrz Bogdan Glinka – nie można, ponieważ SAPARD nie finansuje remontów, a buduje nowe drogi.
Radny Bogdan Ropiak – zgłosił wniosek, aby komisja rewizyjna zajęła się kontrolą nieprawidłowości przy realizacji budowy kanalizacji.
Radny Stanisław Jachimczyk – zgłosił wniosek o odrzucenie wniosku radnego Bogdana Ropiaka.
Radny Stanisław Kiernozek – zaproponował, aby koło cmentarza ustawić śmietniki.
Sławomir Ceberek – kierownik ZGKiM – ustawienie śmietników nie jest żadnym problemem, ale to ksiądz Proboszcz powinien zgłosić zapotrzebowanie i to on płaciłby za wywóz tych śmieci.
PUNKT 7.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczących i poprosił o zgłaszanie kandydatów.
Radny Janusz Grzegorczyk zgłosił radnego Stanisława Grudziądza.
Radny Stanisław Kolimaga zgłosił radnego Józefa Dąbrowskiego.
Obydwaj kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poprosił o zgłaszanie kandydatów do komisji rewizyjnej.
Zgłoszono
Sławomira Świtaja, Stanisława Jachimczyka, Janusza Grzegorczyka
Radny Józef Dąbrowski zgłosił radnego Stanisława Kiernozka.
Radny Stanisław Grudziądz zgłosił radnego Bogdana Ropiaka.
Radny Janusz Grzegorczyk zgłosił radnego Jerzego Cymka.
Zgody na kandydowanie nie wyrazili: Sławomir Świtaj, Stanisław Kiernozek i Bogdan Ropiak
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poddał pod głosowanie skład komisji skrutacyjnej. „Za” wyborem głosowało 8 radnych a 7 wstrzymało się od głosu.
Podczas przerwy przygotowano karty do głosowania, a następnie odbyło się głosowanie tajne w sprawie wyboru wiceprzewodniczących.
Protokół z głosowania w sprawie wyboru wiceprzewodniczących stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
W głosowaniu tajnym wiceprzewodniczącymi rady zostali wybrani radny Stanisław Grudziądz i radny Józef Dąbrowski.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał uchwałę w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego rady.
Uchwała nr X/75/03 w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego rady gminy stanowi ona załącznik nr 5.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał uchwałę w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego rady.
Uchwała nr X/76/03 w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego rady gminy stanowi ona załącznik nr 6.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie realizacji inwestycji o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę Gminy Myszyniec.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek – zapytał dlaczego tę uchwałę musimy podjąć po raz drugi, co się zmieniło.
Burmistrz Bogdan Glinka – ponieważ WFOŚiGW podjął uchwałę, iż na inwestycje, które najbardziej wpływają na środowisko wystarczy 10 % środków własnych, a nie jak do tej pory 20 %.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 15 głosami „za”.
Uchwała nr X/77/03 w sprawie realizacji inwestycji o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę Gminy Myszyniec stanowi ona załącznik nr 7.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych.
Stanisław Ścibek podinspektor ds. gospodarki gruntami udzielił wyjaśnień – sprzedaż dotyczy działek za posesjami Pana Rolki, Deptuły, Zapadki. Były to działki bez dojazdu, obecnie zmieniała się struktura własnościowa i można je sprzedać z dużym zyskiem.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 15 głosami „za”.
Uchwała nr X/78/03 w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych stanowi załącznik nr 8.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały zmieniającej uchwałę budżetową na 2003 rok.
Skarbnik Tadeusz Mierzejewski udzielił wyjaśnień:
Najistotniejszą zmianą jest zabezpieczenie środków na trwającą modernizację szkoły w Myszyńcu. Musimy zwiększyć środki własne z 280 tys. zł do 510 tys. zł, czyli o 230 tys. zł.
50 tys. zł to pozyskana subwencja oświatowa z przeznaczeniem na poprawę warunków sanitarnych i bezpieczeństwa w szkole, a pozostałe 180 tys. zł. z zabezpieczenia środków na zwrot dla Wojewody.
Poza tym:
Zwiększono wpływy z tytułu partycypacji ludności w budowie kanalizacji o 4400 zł. i w budowie wodociągów o 11 tys. zł. z przeznaczeniem na wykonanie brakujących przyłączy
Zwiększono dotację na wypłatę dodatków mieszkaniowych w III kwartale o 77 303 zł. jednak w wyniku rozliczenia za II kwartał zdaniem wojewody musimy zwrócić 36 tys. zł, ponieważ pobraliśmy za dużo.
Zmniejszono dotację na wyprawki szkolne w pomocy społecznej o 1350 zł., wszystkich środków nie można było wykorzystać ponieważ brak było osób, które spełniałyby odpowiednie kryteria.
Zmniejszono dotację dla muzeum o 10 tys. zł. oraz wydatki na obsługę targowiska gminnego o 5 tys. zł., przeznaczając te środki na nadzór weterynaryjny, oczyszczanie miasta i utrzymanie wysypiska.
Poza tym są dokonano zmian między paragrafami w oświacie na kwotę 2291 zł.: w szkole w Cięćku na materiały malarskie, w szkole w Wydmusach na sprzęt komputerowy.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 15 głosami „za”.
Uchwała nr X/79/03 zmieniająca uchwałę budżetową na 2003 rok stanowi załącznik nr 9.
PUNKT 8.
Stanisław Ścibek podinspektor ds. gospodarki gruntami – zwrócił się z prośbą zwłaszcza do sołtysów, którzy będą mieli informacje na temat starych zabudowań w naszej gminie, ponieważ jest zainteresowanie.
Radny Jan Prusaczyk – zgłosił problem stworzenia placówki opiekuńczej dla osób starszych w naszej gminie.
Burmistrz Bogdan Glinka – wysłano do starostwa powiatowego ofertę adaptacji szkoły w Starym Myszńca na taką placówkę. Jednak pozostaje problem kosztów adaptacji budynku.
Janusz Szydłowski – sołtys wsi Myszyniec Stary – poruszył problem w dostawach wody w Starym Myszyńcu.
Burmistrz Bogdan Glinka – problem ten wynika z tego, że na jednej nitce o małym przekroju jest zbyt dużo odbiorców, a ponadto zbyt duży pobór wody przez ryczałtowców powoduje duży spadek ciśnienia.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek – poddał pod głosowanie wniosek radnego Bogdana Ropiaka: aby upoważnić komisję rewizyjną do przeprowadzenia kontroli w sprawie nieprawidłowości w wykonaniu kanalizacji.
Rada wniosek przyjęła stosunkiem głosów: 7 „za”, 4 przeciw i 4 wstrzymujących się od głosu.
Radny Adam Andrzejczyk – powiedział, ze istnieje jeszcze kwestia terminu.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek – komisja ustali go we własnym zakresie na najbliższym posiedzeniu.
Radny Jan Prusaczyk – komisja powinna to zrobić jak najwcześniej, nim zrobi to ktoś z zewnątrz.
Radny Stanisław Jachimczyk – tę kontrolę powinien przeprowadzić sam burmistrz. To przez burmistrza nie będzie umorzenia, ponieważ nie chciał podpisać umów z wcześniejszą datą.
Burmistrz Bogdan Glinka – „jestem tu po to, aby stać na straży porządku i prawa. Będę robił wszystko, aby ta pożyczka została umorzona, ale nie wyobrażam sobie czegoś takiego jak fałszowanie dokumentów.
W WFOŚiGW wymagano umów, które zostały zawarte, niestety takie umowy nie zostały wogóle sporządzone. WFOŚiGW zgodził się, aby te umowy podpisać z datą obecną, z moją pieczątką i z moim podpisem oraz dołączyć pierwsze wpłaty za odbiór ścieków.
Kontrola z WFOŚiGW stwierdziła również sfałszowanie dokumentów, w tym protokołu odbioru.
PUNKT 9.
O godzinie 1320 Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek zamknął obrady X sesji Rady Gminy.
Na tym protokół zakończono i podpisano:
Protokołowała: Przewodniczący Rady Gminy:
Mariola Banach Stanisław Ceberek
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Sławomir Kamiński |
Data wprowadzenia: | 2003-12-18 11:55:03 |
Opublikował: | (brak danych) |
Data publikacji: | (brak danych) |
Ostatnia zmiana: | 2003-12-18 13:44:56 |
Ilość wyświetleń: | 2442 |