Protokół nr VIII/03

z VIII sesji Rady Gminy Myszyniec

w dniu 3 lipca 2003 roku

 

 

PUNKT 1.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek o godz. 1100 otworzył VIII sesję Rady Gminy Myszyniec. Po powitaniu wszystkich oświadczył, iż zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co stanowi 93,3 % ustawowego składu rady. Pozwoli to na podejmowanie prawomocnych decyzji.

Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności sołtysów stanowi załącznik nr 2.

Lista obecności gości stanowi załącznik nr 3.

 

PUNKT 2.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek przypomniał, że porządek sesji przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie sesji.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Przyjęcie i przegłosowanie ewentualnych zmian do porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z VII sesji rady gminy.
  5. Informacja burmistrza Gminy Myszyniec o pracy w okresie międzysesyjnym.
  6. Interpelacje.
  7. Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawach:

a)      Wyboru wiceprzewodniczących rady gminy,

b)     Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Myszyniec,

c)      Wyboru banku do obsługi budżetu gminy Myszyniec,

d)     Zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z WFOŚiGW w Warszawie,

e)      Wydzierżawienia części nieruchomości na okres dłuższy niż trzy lata,

f)       Sprzedaży nieruchomości gruntowej,

g)      Zmiany budżetu na 2003 rok,

  1. Zapytania i wolne wnioski.
  2. Zamknięcie obrad VIII sesji rady gminy.

 

PUNKT 3.

Do porządku obrad wprowadzono w punkcie 7h). uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie miasta i gminy Myszyniec na rok podatkowy 2003 oraz wprowadzenia zwolnień.

 

PUNKT 4.

Do protokołu nie wniesiono uwag. Protokół przyjęto jednogłośnie 14 głosami „za”.

 

PUNKT 5.

Burmistrz Bogdan Glinka:

  • Została zakończona droga Zawodzie – Niedźwiedź
  • Przeprowadzono przetarg na modernizację szkoły w Myszyńcu, tj. na 3 budynkach elewacja i dach wartość inwestycji po przetargu wynosi 1 mln 282 tys. zł
  • Wykonano ogrodzenie przy szkole w Olszynach
  • Rozstrzygnięto przetarg na obsługę budżetu przez bank najbardziej korzystną ofertę przedstawił Bank Spółdzielczy w Myszyńcu
  • Otrzymaliśmy 42 tys. zł. na budowę tylko jednej drogi (od marszałka)
  • Zablokowana jest droga prowadząca do zbiornika, okazało się bowiem, że nie zostały wykupione grunty i w tym momencie właściciel zagrodził swoją własność
  • Okazało się także niedawno, że nie ma umów z mieszkańcami Myszyńca podłączonymi do sieci kanalizacyjnej na dostarczanie wody i odbiór ścieków. Zapowiedziana jest kontrola z WFOŚ.

Była propozycja pracownika urzędu, aby takie umowy sporządzić z datą wcześniejszą.

Jeśli nie będzie umów trzeba będzie zwrócić do WFOŚiGW 400 tys. zł.

 

PUNKT 6.

Interpelacji nie wniesiono.

 

PUNKT 7.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczących i poprosił o zgłaszanie kandydatów.

Kandydatów nie zgłoszono, w związku z tym uchwała nie została podjęta.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru banku do obsługi budżetu gminy Myszyniec.

Uchwałę poddano pod głosowanie. Rada uchwałę przyjęła jednogłośnie 14 głosami „za”.

Uchwała nr VIII/59/03 stanowi załącznik nr 4.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Myszyniec”.

Danuta Strembicka – projektant – powiedziała, że dobrze iż to studium jest przyjmowane w zasadzie w przeddzień wejścia nowej ustawy. Po wczorajszym posiedzeniu dokonano zmiany w tymże studium, zmiana dotyczyła zbiornika. Poza tym bardzo ważne jest zbudowanie obwodnicy. W studium jest ona ujęta po uzgodnieniu z Zarządem Dróg Publicznych, dwustronne zainteresowanie przyśpieszy jej realizację.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poddał wcześniej odczytany projekt pod głosowanie. Rada uchwałę przyjęła jednogłośnie 14 głosami „za”.

Uchwała nr VIII/60/03 stanowi załącznik nr 5.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z WFOŚiGW w Warszawie.

Burmistrz Bogdan Glinka – stworzyła się możliwość zaciągnięcia pożyczki z rezerw funduszu na wodociąg. Tą inwestycją jest zainteresowanie w Gadomskich i Wykrocie. Jednak przed podpisaniem umowy z funduszem będzie spotkanie z mieszkańcami w celu zawarcia umów przedwstępnych.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poddał wcześniej odczytany projekt pod głosowanie. Rada uchwałę przyjęła jednogłośnie 14 głosami „za”.

Uchwała nr VIII/61/03 stanowi załącznik nr 6.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej.

 

Wyjaśnień udzielił Burmistrz Bogdan Glinka – jest to działka położona z tyłu dawnego Kółka Rolniczego. Wpłynął wniosek Pana Prusaczyka, który chce kupić tę działkę, aby powiększyć swoją działalność.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poddał pod głosowanie wcześniej odczytany projekt uchwały. Rada uchwałę przyjęła jednogłośnie 14 głosami „za”.

Uchwała nr VIII/62/03 stanowi załącznik nr 7.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie miasta i gminy Myszyniec na rok podatkowy 2003 oraz wprowadzenia zwolnień.

Burmistrz Bogdan Glinka – do tej pory ZGKiM nie płacił takiego podatku, ponieważ nieruchomości były w posiadaniu gminy. Obecnie zostały one przekazane zakładowi i zgodnie z prawem podatkowym zakład powinien uiszczać podatek, jednak byłoby to zbyt duże obciążenie dla zakładu, a być może trzeba by podnieść opłaty za wodę.

Odczytany projekt poddano pod głosowanie. Rada uchwałę przyjęła jednogłośnie 14 głosami „za”.

Uchwała nr VIII/63/03 stanowi załącznik nr 8.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości na okres dłuższy niż trzy lata.

Wyjaśnień udzielił Lech Wołczuk – dyrektor Meditrans w Ostrołęce – w tej sprawie zwrócono się już w lutym 2002 roku do byłego burmistrza Niedźwieckiego, ale bez żadnej odpowiedzi. Meditrans chce dzierżawić lokal, ale nie może tego wynajmować od najemcy, a bezpośrednio od właściciela. Zwrócił się z prośbą o nieodpłatne użytkowanie. Meditrans pokryje też koszty remontu około 35 tys. zł. Zaproponował dzierżawę na okres 5 lat.

Rada zgodziła się na zaproponowany okres. W związku z tym uchwałę poddano pod głosowanie. Rada uchwałę przyjęła jednogłośnie 14 głosami „za”.

Uchwała nr VIII/64/03 stanowi załącznik nr 9.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały zmieniającej uchwałę budżetową na 2003 rok. Jednocześnie powiedział, że w dniu wczorajszym w zmianach nie było dotacji.

Burmistrz Bogdan Glinka odczytał wniosek MOKSiR- u:

Rachunki za nagrody na Jarmarku Kurpiowskim 800 zł., pożyczka zaciągnięta z Gminnej Biblioteki – 4000 zł na remont, na wyjazd grupy śpiewaczej do Kazimierza Dolnego – 1500 zł., ekwiwalenty za urlopy – 3000 zł., wycieczki dzieci z grupy artystycznej 1000 zł., delegacje 200 zł, materiały dekoracyjne 1000 zł, materiały budowlane – 1000 zł., remont łazienek 2000 zł, zakup sprzętu sportowego – 500 zl.

Zrezygnowano z dyskotek alkoholowych, obecnie pracuje się nad dochodami z innych źródeł, ale wymaga to czasu.
Stanisław Ceberek – zapytał czy noc Sobótkowa przyniosła jakieś zyski?

Krzysztof Kozon – Dyrektor MOKSiR – Kwota od głównego sponsora jest tajemnicą. Zysk wyniósł 3 tys. zł. i pozwolił pokryć część zaległości.
Radny Sławomir Świtaj – zapytał czy są jakieś oszczędności w porównaniu do roku poprzedniego?

Krzysztof Kozon – Dyrektor MOKSiR – zaoszczędzono 4 tys. zł

Radny Adam Andrzejczyk – sponsorowanie(finansowanie) imprez powinno być jawne.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek zaproponował wycofanie ze zmian dotacji dla MOKSiR-u i poddał pod głosowanie ten wniosek.

Za przyjęciem wniosku głosowało 8 radnych, 6 było przeciw.

Burmistrz Bogdan Glinka wycofał projekt uchwały zmian budżetu.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek zaproponował przyjęcie planu komisji rewizyjnej. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, 1 wstrzymał się od głosu.

Plan komisji rewizyjnej stanowi załącznik nr 10.

 

PUNKT 8.

Radny Sławomir Świtaj – zapytał jak długo będą powtarzać się jakieś „wpadki” pracowników. Obecnie grozi nam zwrot 400 tys. zł. Kto odpowiada za brak umów na dostarczanie wody i odbiór ścieków. Czy o działaniach tych pracowników wiedział burmistrz Niedźwiecki?

Burmistrz Bogdan Glinka – będziemy robić wszystko, aby ten zwrot nie nastąpił. W podpisie widnieje burmistrz Niedźwiecki i kierownik ZGKiM Edward Ścibek.

Tadeusz Lipka – mieszkaniec Myszyńca – powiedział, aby burmistrz nie wprowadzał opinii społecznej w błąd. Na przyłącza każdy umowę podpisywał.

Radny Adam Andrzejczyk – jak można było wydać pozwolenie na budowę drogi bez wykupienia gruntów?

Burmistrz Bogdan Glinka – nie można.

Podinspektor ds. drogownictwa – Teresa Klimek – projektant wykonał dokumentację, a w trakcie okazało się, że pewien odcinek drogi tj. około 30 m jest na prywatnym gruncie.

Radny Sławomir Świtaj – kto wykonywał drogę?

Burmistrz Bogdan Glinka – firma Pani Anety Kolimagi.

Radny Adam Andrzejczyk – czy zapłacono za przyłącza do kanalizacji wykonawcy?

Radny Stanisław Kiernozek – zwrócił się z prośbą o spotkanie dla sołtysów z lekarzem weterynarii

Burmistrz Bogdan Glinka – wpłynęły 2 skargi na obsługę weterynaryjną. Skierowano w tej sprawie pismo do powiatowego lekarza weterynarii.

Janusz Szydłowski – sołtys wsi Myszyniec Stary – zaproponował zawarcie klauzuli o brakach w dostarczaniu wody. W Myszyńcu Starym w godzinach popołudniowych nie ma wody z powodu braku ciśnienia.

Radny Adam Andrzejczyk – Czy nie należało w tej sprawie interweniować wcześniej?

Radny Stanisław Jachimczyk – zapytał dlaczego w ostatnim numerze KURPIKA w artykule „Bezrobocie” na str. 7 napisano, że: „niestety poprzednie władze mają w tym względzie liczne zaniedbania – brak strategii gminy, ....” , taka strategia jest.

Sławomir Kamiński – sekretarz gminy – jest to brak sprecyzowania, a mianowicie brak aktualnej strategii gminy a takowej nie ma.

Burmistrz Bogdan Glinka – powiedział, że wpłynęło pismo Pana Gołasia w sprawie dzierżawy gruntu na handel w bramie między GOK - iem a sklepem motoryzacyjnym.

Krzysztof Kozon – dyrektor MOKSiR – w planie jest zagospodarowanie tego placu dla dzieci.

Radny Adam Andrzejczyk – zwrócił się z prośbą o przygotowanie projektu uchwały w sprawie zmiany przeznaczenia tego miejsca.

Ryszard Gwara – sołtys wsi Zdunek – zwrócił uwagę na to, że na targowicy jest bałagan, przede wszystkim brak miejsca na parkingi.

Burmistrz Bogdan Glinka – targowica nie spełnia wymagań projektu, potrzebne są środki na jej uporządkowanie.

Radny Stanisław Jachimczyk – zapytał dlaczego w jednych gminach pobiera się opłatę skarbową za wydawane zaświadczenia a w innych nie.

Burmistrz Bogdan Glinka – opłaty są pobierane w porozumieniu z prawnikiem.

 

PUNKT 9.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek wobec zrealizowania porządku obrad o godzinie 1345 zamknął VIII sesję rady gminy Myszyniec.

 

Protokołowała:                                                                             Przewodniczący Rady Gminy:

Mariola Banach                                                                                   Stanisław Ceberek