PROTOKÓŁ Nr VII/03

z VII Sesji Rady Gminy Myszyniec

odbytej w dniu 16 maja 2003 roku

w sali narad Urzędu Miejskiego w Myszyńcu

 

 

PUNKT 1.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek o godz. 1100 otworzył VI sesję Rady Gminy Myszyniec. Po powitaniu wszystkich oświadczył, iż zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co stanowi 93,3% ustawowego składu rady. Pozwoli to na podejmowanie prawomocnych decyzji.

Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności sołtysów stanowi załącznik nr 2.

Lista obecności gości stanowi załącznik nr 3.

 

PUNKT 2.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek przypomniał, że porządek sesji przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie sesji.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Przyjęcie i przegłosowanie ewentualnych zmian do porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z VI sesji rady gminy.
  5. Informacja Burmistrza Gminy Myszyniec o pracy w okresie międzysesyjnym.
  6. Interpelacje.
  7. Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawach:

a)      wyboru wiceprzewodniczących rady gminy

b)     zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z WFOŚiGW w Warszawie

c)      ustalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków

d)     zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy oraz akceptacji wartości jednego punktu w złotych

e)      oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste

f)       sprzedaży nieruchomości gruntowych

g)      zmiany budżetu na 2003 rok.

  1. Zapytania i wolne wnioski.
  2. Zamknięcie obrad VII sesji rady gminy.

 

PUNKT 3.

Do porządku obrad nie wniesiono zmian.

 

PUNKT 4.

Do protokołu nie wniesiono uwag. Protokół przyjęto jednogłośnie.

 

PUNKT 5.

Burmistrz Bogdan Glinka przywitał wszystkich zebranych, a zwłaszcza nowo wybranych sołtysów.

 

-         rozpoczęto budowę drogi Zawodzie – Niedźwiedź, prace wykonuje firma „OSTRADA”

-         rozstrzygnięto przetarg na drogi transportu rolniczego: w Pełtach, Zdunku, Olszynach i w Wykrocie. Wszystkie przetargi wygrał Pan Czesław Kozon.

                 Pełty na kwotę – 97 100 zł

                Zdunek na kwotę – 45 500 zł

                Olszyny na kwotę – 166 209 zł

                Wykrot na kwotę – 73 000 zł

                 Pełty na kwotę – 97 978 zł

 

-         rozstrzygnięto również przetarg na dostawę pospółki na drogi, który wygrał Pan Czesław Kozon za 13 40 zł.

Do przetargu stanęli również :

-         Skrodzki Jan – 15, 60

-         Kolimaga Aneta – 20, 90

-         Salicki Waldemar – 23, 60

-         Kółko Rolnicze Wykrot – 14, 20

 

W porozumieniu z Zarządem Melioracji w Ostrołęce wystąpiliśmy do WFOŚ o dodatkową dotację na zbiornik w kwocie 100 tys.

 

Ogłoszono przetarg na modernizację szkoły w Myszyńcu tj. wymiana okien – około 400 i wymianę kotłowni na olejową.

 

Kończone są prace przy sali gimnastycznej w Wolkowych, w czerwcu zostanie oddana do użytku.

 

PUNKT 6.

Radny Stanisław Jachimczyk zapytał, czy sala zostanie oddana do użytku bez oczyszczalni?

 

Burmistrz Bogdan Glinka – przez okres wakacji oczyszczalnia zostanie wybudowana, są na to przeznaczone pieniądze w budżecie w kwocie ok. 40 tys. Obecnie szambo, które wykonano 3 lata temu jest nieszczelne, zwrócono się do wykonawcy o zbadanie i podanie przyczyn, jeśli leżą po stronie wykonawcy, to będą one usunięte.

 

Radny Stanisław Jachimczyk zapytał, czy są jakieś pieniądze na wyposażenie tej sali?

 

Burmistrz Bogdan Glinka odpowiedział, iż to zależy o jakie wyposażenie chodzi, jeśli np. o drabinki, to są one w dokumentacji sali, natomiast piłki i inny sprzęt to zależy od Dyrektora, czy zaplanował on to w swoim planie finansowym.

 

Radny Stanisław Jachimczyk – to nie są drobne sprawy, bo sala będzie nowa i ładna, a w sali nic nie będzie. Nowa sala to i sprzęt powinien być nowy.

 

Radny Sławomir Świtaj – w dokumentacji sali jest zawsze podstawowe wyposażenie typu drabinki, kosze, punkty do zamocowania słupków, ale jeśli chodzi o materace, czy piłki to zależy od operatywności Dyrektora.

 

Radny Adam Andrzejczyk – radny Stanisław Jachimczyk uczestniczył w pracach Komisji Oświaty. Słyszał jak Dyrektorzy chwalili się w jaki sposób ze swoimi radnymi pozyskiwali sprzęt m.in. w Starym Myszyńcu, w Pełtach. Zaproponował skontaktowanie się radnemu Jachimczykowi właśnie z tymi dyrektorami, więcej inicjatywy. W Wolkowych i tak jest dobra sytuacja, bo sala zostanie oddana.

 

Radny Stanisław Jachimczyk – Sale w innych szkołach funkcjonują tyle kilka lat, a na otwarcie sali w Wolkowych powinien Burmistrz dać pieniądze.

 

Burmistrz Bogdan Glinka odpowiedział „to nie są pieniądze Burmistrza, a całej gminy. Jeśli ta sala miałaby nie funkcjonować z powodu braku kilku piłek, to oczywiście zostaną one zakupione.

 

Radny Adam Andrzejczyk zaproponował dyrektorowi i radnemu Jachimczykowi z Wolkowych odwiedzenie sali gimnastycznej w Rozogach. Tam na każdym sprzęcie widnieją nazwiska fundatorów i sponsorów. Można wziąć z nich przykład.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek zapytał Dyrektora szkoły w Wolkowych, jakie wyposażenie znajduje się w dokumentacji sali gimnastycznej?

 

Dyrektor Wiesław Denkiewicz – podstawowe wyposażenie sali gimnastycznej to: drabinki, materace – szt. 20, kozioł, kosze, bramki, skrzynia.

 

Radny Sławomir Świtaj zapytał radnego Stanisława Jachimczyka „jak dawno rozmawiał Pan z dyrektorem szkoły w Wolkowych. Czy to co Pan mówił było wprowadzenie zamieszania w merytoryczną dyskusję.

 

Radny Stanisław Jachimczyk odpowiedział „myślę, że rozmawiałem często, ale nie wystarczą same materace. Trzeba coś więcej”.

 

PUNKT 7.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poprosił o zgłaszanie kandydatów na wiceprzewodniczących radny gminy.

Nie zgłoszono żadnych kandydatów. Przewodniczący zapytał panią mecenas, jak to będzie w świetle prawa, gdyby nie było kandydatów na wiceprzewodniczących.

 

Mecenas Hanna Kwiatkowska odpowiedziała, że po prostu nie będzie wiceprzewodniczących, jeśli rada nie dokona ich wyboru. Problem byłby wówczas, gdyby zachorował przewodniczący, to nie byłoby komu poprowadzić sesji.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poprosił ponownie o zgłaszanie kandydatów. Wobec braku kandydatów, Przewodniczący rady gminy przełożył ten punkt wyboru wiceprzewodniczących na koniec po podjęciu wszystkich uchwał.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały o zaciągnięciu długoterminowej pożyczki z WFOŚiGW w Warszawie.

Zapytał burmistrza, czy Fundusz nie zarzuci nam, że uwzględnione jest ocieplenie budynku, a ono nie zostanie zrealizowane i będzie trzeba zwrócić tę pożyczkę.

 

Burmistrz Bogdan Glinka odpowiedział, że cały zakres robót, to również docieplenie budynku. Jeśli po przetaregu okaże się, że zostanie pieniędzy, to będzie docieplana część budunku. Było to uzgodnione z WFOŚ.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poddał wcześniej odczytany projekt uchwały pod głosowanie. Rada uchwałę przyjęła jednogłośnie 14 głosami „za”.

Uchwała Nr VII/53/03 stanowi załącznik nr 4.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu dostarczania i odprowadzania ścieków, a następnie poprosił o zadawanie pytań odnośnie regulaminu.

 

Radny Sławomir Świtaj poprosił o wyjaśnienie przez Kierownika ZGKiM, co ten regulamin zmienia dla mieszkańców w stosunku do tego, co było dotychczas?

 

Henryk Samsel – kierownik ZGKiM – powiedział, że regulamin jest sporządzony na podstawie ustawy z 7 czerwca 2001 roku. Ustala obowiązki i zasady odnośnie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków. Dotychczas nie były ściśle określone sprawy odbioru i zaopatrzenia np. ........................

Za ........................

-         kara wynosi 10 tys. zł

-         kara za nie zamontowanie wodomierza wynosi 5 tys. zł

 

Będzie można wprowadzić porządek.

 

Radny Adam Andrzejczyk zapytał, czy będzie to dotyczyć wszystkich mieszkańców, którzy nie posiadają liczników.

 

Mecenas Hanna Kwiatkowska odpowiedziała, że ustawa ta jest z 2001 roku i zakreśla ogólne ramy. Do rady należy uszczegółowienie tych zasad; dotyczy m.in. jak informować mieszkańców, że będą przerwy w dostępie do wody. Generalnie będzie dotyczyć regulamin wszystkich, po opublikowaniu go w Dz. Urz. Wojew. Maz.

Nie wprowadza on żadnych rewolucji, są opisane te rzeczy i wszystko to, co już funkcjonuje.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poddał wcześniej odczytany projekt pod głosowanie. Rada uchwałę przyjęła jednogłośnie 14 głosami „za”.

Uchwała Nr VII/54/03 w sprawie ustalenia zasad dostarczania wody i odprowadzania ścieków stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy oraz akceptacji wartości jednego punktu w złotych.

 

Mecenas Hanna Kwiatkowska udzieliła wyjaśnień:..............................

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poddał pod głosowanie wcześniej odczytany projekt uchwały pod głosowanie. Rada uchwałę przyjęła jednogłośnie 14 głosami „za”.

Uchwała Nr VII/55/03 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia dla pracowników stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste.

Wyjaśnień udzielił Burmistrz Bogdan Glinka – chodzi tu o działkę Pana Zdzisława Warych na ulicy Stacha Konwy – na skrzyżowaniu na Łyse. Jest to działka, gdzie miała być obwodnica. Obecnie odstąpiono od tego, ze względu na brak właściciela gruntu, przez które miałaby ona przebiegać. W studium zagospodarowania przestrzennego została zaproponowana obwodnica przed Panem Czesławem Kozon.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poddał wcześniej odczytany projekt uchwały pod głosowanie. Rada przyjęła uchwałę jednogłośnie 14 głosami „za”.

Uchwała Nr VII/56/03 w sprawie oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych.

 

Wyjaśnień udzielił Burmistrz Bogdan Glinka – są to działki za Panem Zdzisławem Warych, zostanie ogłoszony na nie przetarg. Druga działka przy GS „SCH” – chce ją kupić Pan Dariusz Sokołowski (chce otworzyć wytwórnię wód). Trzecia działka za Panem Niedźwieckim zostanie podzielona na trzy części.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poddał wcześniej odczytany projekt pod głosowanie. Rada uchwałę przyjęła stosunkiem głosów 8 „za” bez głosu sprzeciwu i 6 głosach wstrzymujących się.

Uchwała Nr VII/57/03 w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały zmieniającej uchwałę budżetową za 2003 rok.

 

Wyjaśnień udzielił Skarbnik Tadeusz Mierzejewski:

-         zmiana dotyczy wyprawek szkolnych 80100

-         utrzymaliśmy dotację na żywienie i nowe punkty dożywiania w wysokości 57 000

-         wprowadzono środki na realizację i obsługę referendum – 31 0900zł wyliczone na podstawie wskaźników

-         wyprawki szkolne realizowane przez oświatę – w kwocie 9300 zł – druga forma – podręczniki klas I na rok 2003/2004

-         zmniejszono dochody uzyskane z SAPARD-u o 24832 zł

-         zmniejszono dochody na dofinansowanie dodatków mieszkaniowych, pochodzące z dotacji – w kwocie 8897zł, racji nadpłaty na I kwartał

-         zmniejszono wydatki na wodociąg kontynuowany o 61 tys. zł i na dokończenie i modernizację szkoły w Wydmusach 110 tys. zł

-         wprowadzono nowe zadanie tej modernizacji szkoły w Myszyńcu w kwocie 1 mln 680 – 1 mln 400 tys. z WFOŚ

-         modernizację drogi krajowej na terenie Myszyńca tj. budowa parkingów

-         dotacja dla Ochotniczej Straży Pożarnej w kwocie 30 tys. zł

-         dotacja dla MOKSiR – 15 tys. zł

-         wprowadzono kwotę 580 tys. zł zabezpieczając kwotę na zwrot dotacji

-         rozdysponowanie rezerwy ogólnej w kwocie 100 tys. zmniejszono kwotę wydatków na oczyszczalnię 428 912 zł

-         likwidacja wydatków na remonty bieżące w kwocie 96 tys. zł

-         1 600 zł – zmniejszenie planu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych

-         3 750 zł – w oświacie na odprawę dla kierowcy

-         Dyrektor szkoły w Zalesiu otrzymał odszkodowanie w kwocie 1550 zł – chce przeznaczyć na remont

-         darowizna – 200 zł dla szkoły w Myszyńcu

-         darowizna – 300 zł dla szkoły w Pełtach

przeznaczone na pomoce naukowe

 

Radny Stanisław Jachimczyk zgłosił wniosek o wyłączenie ze zmian budżetowych dotacji dla MOKSiR-u, uzasadniając wniosek tym, że dyrektor ma kaprys i zwalnia pracowników ......

 

Burmistrz Bogdan Glinka – sukcesywnie, co miesiąc przekazuje się 1/12 całej kwoty przeznaczonej dla MOKSiR, w ostatnich miesiącach przebywała na urlopie:

-         wypoczynkowym – Pani Barbara Brzóska – trzeba wypłacić jej ekwiwalent

-         ekwiwalenty na urlopy dla Pana Kaczmarczyka i Pana Warycha

-         zaległości z poprzedniego roku dla ZAIKS-u

 

Krzysztof Kozon – Dyrektor MOKSiR – Pan Kaczmarczyk miał ponad 60 dni zaległego urlopu i sukcesywnie go wykorzystywał, nie wykorzystał całego, ponieważ musiałby przebywać na urlopie cały czas. Są to konsekwencje z poprzedniego okresu. Codziennie przychodzi bardzo dużo dzieciaków, potrzebne są remonty.

 

Radny Adam Andrzejczyk zwrócił uwagę, że nie tak dawno gmina została zmuszona do wypłacenia ogromnego ekwiwalentu za niewykorzystany urlop dla byłego burmistrza.

 

Burmistrz Bogdan Glinka zrezygnowaliśmy z dyskotek alkoholowych w MOKSiR-ze, ze względu na to, iżz jednej strony mamy gminną komisję rozwiązywania problemów alkoholowych- tj. na profilaktykę, a z drugiej strony w Domu Kultury – podaje się alkohol.

 

Radny Sławomir Świtaj – Burmistrz Niedźwiecki miał do wykorzystania urlopu za 4 lata, natomiast Pan Kozon jest od 4 miesięcy dyrektorem – bagaż wieloletnich zaniedbań i niegospodarności. Poza tym jako nauczyciel wiem, że jest młodzież, która potrzebuje miejsca, by się spotkać bez alkoholu – nie jest to dochodowe. Czuję się bezpiecznie.

 

Burmistrz Bogdan Glinka – organizaując dyskotekę, wszyscy pracownicy są zaangażowani, pracują, a później odbierają dni wolne za tę pracę kosztem zajęć z młodzieżą.

 

Radny Stanisław Jachimczyk powiedział, że to kaprys dyrektora – zwalnianie pracowników.

Krzysztof Kozon – dyrektor MOKSiR – uważam, że nie jest kaprysem zwalnianie pracownika, któremu zwracało się uwagę 5 razy, że pije i kolejnym razem jest pijany, a ma prowadzić zajęcia z dziećmi. Obecnie na zajęcia z nowym instruktorem przychodzi ponad 60 dzieciaków.

 

Burmistrz – pracownicy, którzy będą pili alkohol w miejscu pracy i w czasie nie będzie żadnych ulg dla nikogo, czy to będzie człowiek z Myszyńca, czy z Ostrołęki.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poddał wniosek radnego Stanisława Jachimczyka o usunięcie ze zmian budżetu dotacji dla MOKSiR-u. Wniosek przyjęto 7 głosami „za”, 6 radnych było „przeciw” i 1 wstrzymał się od głosu.

 

Skarbnik Tadeusz Mierzejewski zaproponował zmiany........................

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poddał pod głosowanie wniosek Burmistrza, aby te pieniądze przeznaczyć na dodatki mieszkaniowe.

Wniosek przyjęto 8 głosami „za”, 1 „przeciw”, przy 5 „wstrzymujących się”.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poddał pod głosowanie projekt uchwały zmieniającej uchwałę budżetową. Uchwałę przyjęto stosunkiem głosów: 8 „za”, przy 6 „wstrzymujących się”.

Uchwała Nr VII/58/03 stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek ponownie poprosił o zgłaszanie kandydatów na wiceprzewodniczących rady gminy. Kandydatów nie zgłoszono. Wobec tego Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że do tego tematu będą wracać na każdej kolejnej sesji.

 

Burmistrz Bogdan Glinka zaapelował do radnych, aby potraktowali te sprawę bardzo poważnie, bo może być sytuacja zwołania sesji w trybie natychmiastowych, a gdyby zachorował Przewodniczący – to wówczas nie będzie to niemożliwe. Trzeba działać dla dobra całej gminy.

 

PUNKT 8.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał wniosek pani J. Gwiazdy, stanowi on załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący zapytał Panią mecenas, czy może poddać ten wniosek pod głosowanie.

 

Hanna Kwiatkowska odpowiedziała, że rada gminy ma swoje kompetencje, a Burmistrz ma swoje kompetencje. Przyznawanie lokali komunalnych, zawieranie umów, ustalanie kolejności, w jakiej będą one przyznawane – to należy do kompetencji Burmistrza.

Gdyby podjęto uchwałę o przyznawaniu mieszkań komunalnych – wszczęte zostało by postępowanie nadzorcze w tej sprawie.

 

Burmistrz powiedział, że mieszkanie to zostało już przydzielone panu Archackiemu.

Radny Adam Andrzejczyk – burmistrz  w podjęciu decyzji o przyznaniu mieszkania posiłkował się opinią komisji, w skład której wchodzili radni:  Stanisław Ceberek, Sławomir Świtaj,  Stanisław Bednarczyk.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał odpowiedź na pisma pani Gwiazdy – stanowi ono załącznik nr 11.

Radny Adam Andrzejczyk dodał, że trzeba zwrócić uwagę na to, jak odbywał się przydział mieszkań komunalnych w poprzedniej kadencji. Trzeba przypomnieć sobie, komu i w jaki sposób były one przydzielane. Na pewno nie było jako kryteria nie było brane pod uwagę sytuacja rodzinna zainteresowanych, zasobność finansowa.

 

Burmistrz Bogdan Glinka dodał, że pan Archacki przychodził tu przez kilka lat, to była bardzo trudna decyzja, dlatego posiłkowałem się opinią radnych. Komukolwiek bym przyznał to mieszkanie, to ta druga osoba będzie zawsze pokrzywdzona.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek – o tej sprawie mieszkań rozmawialiśmy niemal codziennie. Jest mieszkanie komunalne nie prawnie zajęte.

 

Burmistrz Bogdan Glinka powiedział, że mieszkanie mieściło się dawniej biuro Spółdzielni „Świt”. Zajęte nieprawnie przez pana Tomasza Kulas. W tej chwili nikt tam nie mieszka, a są tam jego rzeczy. Chcemy wystąpić na drogę sądową.

 

PUNKT 9

Kosińska Cyryla – radna powiatowa – powiedziała, że Komisja Oświaty dokonywała przeglądu szkół w powiecie, aby ustalić priorytet wydawania pieniędzy w kolejnym roku budżetowym. 19 maja będzie spotkanie ze Starostą w sprawie hali sportowej w Myszyńcu.

 

Radny powiatowy - Andrzej Olk – powiedział, że zostały złożone trzy wnioski o drogi do SAPARD-u. Wszystko idzie opieszale, ze względu na to, iż zbliża się referendum. Starosta chce wybudować trzy bliźniacze sale w Goworowie, Kadzidle i Myszyńcu. Radni powiatowi chcą, aby sala w Myszyńcu była większa, pełnych rozmiarów. Wiąże się to jednak z dofinansowaniem przez gminę.

 

Radny Stanisław Jachimczyk zapytał (radnego Andrzeja Olka) czy wie coś na temat asfaltu, który został wyrzucony do rowu.

 

Radny Andrzej Olk powiedział, że ta sprawa zostanie wyjaśniona.

 

Mirosław Aptacy – dyrektor szkoły w Myszyńcu podziękował wszystkim radnym za jednogłośne przyjęcie uchwały, która pozwoli na modernizację szkoły w Myszyńcu.

 

Radny Adam Andrzejczyk poprosił o wyjaśnienie przez przewodniczącego słów „jeśli Pan Burmistrz będzie liczył się ze zdaniem radnych, to będzie inna współpraca ”, słowa te zabrzmiały jak szantaż.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odpowiedział, iż to nie jest szantaż. Wyraził ubolewanie w imieniu strażaków, że nie udostępniono w dniu 4 maja – święta Strażaka sali w MOKSiR-ze.

 

Krzysztof Kozon – dyrektor MOKSiR – sala była przygotowana i otwarta po mszy.

 

Burmistrz Bogdan Glinka – było to nie dogadanie się konkretnie, o której godzinie. Msza skończyła się dużo wcześniej. Ale jak to powiedział Pan Przewodniczący, gdyby spotkanie odbyło się w sali, to nawet nikt by nie wiedział, że strażacy mieli swoje święto.

 

Radny Adam Andrzejczyk życzył dużo zdrowia przewodniczącemu.

 

PUNKT 10.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek wobec zrealizowania porządku obrad o godzinie 1315 zamknął VII sesję rady gminy Myszyniec.