Ogłoszenie o przetargu - Doskonalimy się od podstawówki
INFORMACJA NR 1
Treść zapytania oraz wyjaśnienie dotyczące zapisu
w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
dot. zapytania wykonawcy z dnia 12.11.2012r. w sprawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr RP.271.2.2012, którego przedmiotem jest usługa edukacyjna w projekcie systemowym pt.: „Doskonalimy się od podstawówki” prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego.
Na podstawie art. 38 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający – Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytania wraz z wyjaśnieniem dotyczącym zapisu w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest usługa edukacyjna w projekcie systemowym pt.: „Doskonalimy się od podstawówki”.
Pytanie:
Co zamawiający rozumie po pojęciem „karty czasu pracy”, które to mają być częścią dokumentacji? Czy zamawiający ma na myśli ewidencję czasu pracy do prowadzenia której jest zobowiązany personel projektu zgodnie z wymaganiami Zasad Finansowania POKL?
Jeśli tak, to w rozumieniu Zasady Finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, rozdział 2.1.1.3 Koszty związane z angażowaniem personelu (Wersja aktualna z dnia 22.12.2011) nauczyciele zatrudniani przez Wykonawcę wyłonionego w drodze postępowania nie stanowią personelu projektu. Zgodnie z treścią Zasad Finansowania POKL (…) jeżeli osoba prowadząca działalność gospodarczą będzie wykonywać osobiście pracę na rzecz projektu, będzie uwzględniona jako personel projektu; w przypadku gdy osoba prowadząca działalność gospodarczą otrzyma zlecenie np. na realizację badania i będzie to realizować z wykorzystaniem innych swoich pracowników lub wykonawców zewnętrznych, mówimy o zleceniu usługi.
Podkreślamy, że jeżeli ofertę złoży firma/placówka i w ramach realizacji zatrudni nauczycieli spełniających wymogi określone w SIWZ, osoby te będą zatrudnione przez tę placówkę i będą działały na jej zlecenie a nie na zlecenie Beneficjenta. Wytyczne i przepisy określające realizację projektów dotyczą Beneficjenta projektu a nie osób zatrudnionych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego.
W związku z tym ......... zwraca się z prośbą o usunięcie z SIWZ zamieszczonego przez Zamawiającego zapisu odnośnie kart czasu pracy.
Odpowiedź na pytanie:
Zamawiający pod pojęciem „karty czasu pracy” rozumie ewidencję czasu pracy do prowadzenia, której zobowiązany jest personel projektu zgodnie z wymogami Zasad Finansowania POKL. Wykonawcy w postaci osób fizycznych i osób prowadzących działalność gospodarczą wykonując osobiście pracę na rzecz projektu, stanowią personel projektu i są zobowiązani do prowadzenia kart czasu pracy. Natomiast osoby prowadzące działalność gospodarczą realizując zadanie z wykorzystaniem innych pracowników lub wykonawców zewnętrznych nie są personelem projektu i nie wymagana jest od nich „karta czasu pracy”.
Myszyniec dnia 13.11.2012 r.
Burmistrz Myszyńca
Bogdan Glinka
Myszyniec: Doskonalimy się od podstawówki
Numer ogłoszenia: 440536 - 2012; data zamieszczenia: 08.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Myszyniec , Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, faks 029 7721141.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://myszyniec.nowoczesnagmin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Doskonalimy się od podstawówki.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa edukacyjna w ramach projektu systemowego pt: Doskonalimy się od podstawówki. Przedmiot zamówienia będzie współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.Termin wykonania zamówienia: listopad 2012 - czerwiec 2013 r. Zajęcia będą się odbywały w ośmiu szkołach podstawowych w klasach I-III dla których organem prowadzącym jest Gmina Myszyniec tj. Publicznej Szkole Podstawowej w Białusnym Lasku, Publicznej Szkole Podstawowej w Krysiakach, Publicznej Szkole Podstawowej przy Zespole Szkół w Myszyńcu, Publicznej Szkole Podstawowej w Olszynach, Publicznej Szkole Podstawowej przy Zespole Szkół w Wolkowych, Publicznej Szkole Podstawowej w Wydmusach, Publicznej Szkole Podstawowej przy Zespole Szkół w Wykrocie, Publicznej Szkole Podstawowej w Zalesiu. Łączna liczba godzin lekcyjnych zajęć dodatkowych wynosi 2010. Zamówienie obejmuje następujące rodzaje zajęć dodatkowych: 1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji - 850 godzin: - Publiczna Szkoła Podstawowa w Białusnym Lasku - 70 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa w Krysiakach - 60 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół w Myszyńcu - 60 h (6 grup) - Publiczna Szkoła Podstawowa w Olszynach - 70 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół w Wolkowych - 40 h (3 grupy) - Publiczna Szkoła Podstawowa w Wydmusach - 80 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół w Wykrocie - 30 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa w Zalesiu - 60 h (1 grupa) 2. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami zdobywania umiejętności matematycznych - 210 godzin: - Publiczna Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół w Myszyńcu - 30 h (4 grupy) - Publiczna Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół w Wolkowych - 30 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół w Wykrocie - 30 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa w Zalesiu - 30 h (1 grupa) 3. Zajęcia logopedyczne z dla dzieci z zaburzeniami mowy - 270 godzin: - Publiczna Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół w Myszyńcu - 30 h (7 grup) - Publiczna Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół w Wykrocie - 30 h (2 grupy) 4. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych - 325 godzin: - Publiczna Szkoła Podstawowa w Białusnym Lasku --30 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa w Krysiakach - 45 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół w Myszyńcu - 30 h (6 grup) - Publiczna Szkoła Podstawowa w Olszynach - 40 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół w Wykrocie - 30 h (1 grupa) 5. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej - 60 godzin: - Publiczna Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół w Myszyńcu - 30 h (2 grupy) 6. Zajęcia rozwijające zainteresowania artystyczno-plastyczne uczniów - 295 godzin: - Publiczna Szkoła Podstawowa w Białusnym Lasku - 50 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa w Krysiakach - 45 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa w Olszynach - 40 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa w Wydmusach - 70 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół w Wykrocie - 30 h (1 grupa) - Publiczna Szkoła Podstawowa w Zalesiu -60 h (1 grupa) W realizacji zajęć wykorzystywane będą aktywizujące metody nauczania, motywujące dzieci do czynnego udziału w zajęciach, pozwoli to na zwiększenie dostępności i będzie miało wpływ na podniesienie jakości wsparcia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zamawiający wymaga aby prowadzenie zajęć w ramach projektu, odbywało się w dniach od poniedziałku do piątku, na ternie szkoły, której dotyczy zamówienie..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności, Zamawiający wymaga by złożył oświadczenie, o którym mowa w art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek wiedzy i doświadczenia, Zamawiający wymaga by złożył oświadczenie, o którym mowa w art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania potencjału technicznego. Zamawiający wymaga by złożył oświadczenie, o którym mowa w art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że I. dysponuje co najmniej jedną osobą, na każdy rodzaj niżej wymienionych zajęć: a) Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji, b) Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami zdobywania umiejętności matematycznych, c) Zajęcia logopedyczne z dla dzieci z zaburzeniami mowy, d) Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych, e) Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, f) Zajęcia rozwijające zainteresowania artystyczno-plastyczne uczniów. posiadającą minimum następujące kwalifikacje zawodowe: 1) Kwalifikacje pedagogiczne; 2) Kwalifikacje kierunkowe na wyżej wymienione rodzaje zajęć. Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający wymaga by Wykonawca złożył oświadczenie, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ, że dysponuje co najmniej jedną osobą, na każdy rodzaj wymienionych zajęć, posiadającą minimum wyszczególnione kwalifikacje zawodowe.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dotyczący znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, zamawiający wymaga by złożył oświadczenie, o którym mowa w art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8.2 Ocena spełniania przez Wykonawcę wymaganych warunków nastąpi na podstawie wymaganych i załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń. Z dokumentów i oświadczeń musi wynikać, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu na dzień składania ofert.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
- III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
a) zmiany terminów realizacji umowy - z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego lub Instytucji Pośredniczącej albo z przyczyn losowych, b) modyfikacji tematyki edukacyjnych zajęć dodatkowych - z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego lub Instytucji Pośredniczącej, c) konieczności wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmian korzystnych dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl w zakładce: przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, pok. nr 12 I piętro.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, pok. nr 7 I piętro (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie będzie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załączniki (7) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Dariusz Kobus |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Dariusz Kobus |
Data wprowadzenia: | 2012-11-08 17:27:30 |
Opublikował: | Dariusz Kobus |
Data publikacji: | 2012-11-08 17:40:13 |
Ostatnia zmiana: | 2012-11-13 14:17:18 |
Ilość wyświetleń: | 1303 |