Gmina Myszyniec 07-430 Myszyniec Plac Wolności 60
INFORMACJA NR 1
Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
dot.: zapytań wykonawców z dnia 18 i 19 października 2012r. w sprawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.DR.271.7.2012 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Myszyniec”
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający - Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „modernizację oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Myszyniec”.
Pytanie nr 1
W pkt.2. SIWZ , o dopuszczeniu ofert z projektem równoważnym ( ppkt 14 ) Zamawiający żąda obliczeń fotometrycznych identycznych lub lepszych jak w projekcie inwestorskim. Otóż nie ma w praktyce dwóch identycznych opraw biorąc pod uwagę wszystkie parametry obliczeniowe zgodne z normą PN-EN 13 201 , a więc UI, UO, Ti, SR. Zamawiający powinien w zapisie o projekcie równoważnym zawrzeć dopuszczalne tolerancje obliczeniowe, tak aby proponowane oprawy mieściły się w normie PN-EN 13 201., Czy Zamawiający wskaże tolerancje dla projektów równoważnych ?
Odpowiedź na pytanie nr 1
Zamawiający opisał sposób złożenia oferty równoważnej w rozdziale 4 pkt. 14 SIWZ i zapisy te pozostają bez zmian.
Pytanie nr 2
Czy Zamawiający dopuszcza do zastosowania oprawy wyposażone w panel osprzętu do mocowania układów elekrtoniki z tworzywa sztucznego. Oprawy z tym panelem są wykonane w II klasie ochronności, oraz wykazują się niepalnością. W związku z szybkim bezprzyrządowym demontażem całej płyty awarie likwidowane są poprzez wymianę całego elementu i naprawiane na warsztacie. Oprwy z panelem z odpowiedniego tworzywa są rozwiązaniem ekologicznym i na pewno ekonomiczniejszym w konserwacji. Wskazywanie zaś w opisie tylko opraw z płytą metalową jest wskazywaniem na określonego producenta opraw.
Odpowiedź na pytanie nr 2
Informujemy, że zapis "- nie dopuszcza się opraw w których układ zapłonowy montowany jest do płyty z tworzywa sztucznego" w żaden sposób nie ogranicza możliwości zastosowania opraw w II klasie ochronności przeciwporażeniowej. Poniżej definicja II klasy ochronności:
"Klasa II - urządzenia, w których zastosowano izolację podstawową oraz izolację dodatkową - wszystkie części przewodzące dostępne, są niezależnie od izolacji podstawowej, oddzielone od części czynnych izolacją podwójną lub wzmocnioną, której konstrukcja uniemożliwia powstanie uszkodzenia grożącego porażeniem w warunkach normalnego użytkowania podczas założonego czasu trwałości wyrobu."
Tak więc izolacja dodatkowa, podwójna lub wzmocniona wynika z zapisów klasy II ochronności przeciwporażeniowej a rozwiązania konstrukcyjne spełniające te zapisy mogą być różne.
Układ zapłonowy w warunkach awaryjnych może nagrzewać się do wysokich temperatur a zamocowany do płyty z tworzywa sztucznego w tych warunkach może powodować jej stopienie i w konsekwencji rozszczelnienie oprawy. Dlatego też częściej stosowane jest rozwiązanie mocowania układu zapłonowego oprawy na płycie stalowej lub aluminiowej lub bezpośrednio do aluminiowej obudowy oprawy.
Nie stanowi to również ograniczenia konkurencji ponieważ jest wielu producentów opraw oświetlenia ulicznego, którzy produkują oprawy spełniające wymogi postawione w SIWZ.
Wobec powyższego Zamawiający nie zmienia zapisów SIWZ w tym zakresie, ponieważ celem nadrzędnym jest wybór najbardziej optymalnego, tak pod względem ekonomicznym, technicznym jak i użytkowym rozwiązania mogącego zapewnić długotrwały okres użytkowania opraw, wykraczający poza wymagany 3 letni okres gwarancyjny.
Pytanie nr 3
Czy Zamawiający w dokumentacji STWOiR i projekcie uściśli dane dotyczące opraw typu LED ?
W dokumentacji bowiem żamawiający żada spełnienia warunku strumienia świetlnego nie mniejszego niż ......, nie określając przy tym barwy światła. Oprawy w technologii LED mają to do siebie, że temperatura barwowa ściśle jest powiązana ze strumieniem świetlnym uzyskiwanym przez oprawę. Często mamy doczynienia ze zjawiskem, że im wyższy strumień, tym barwa staje się chłodniejsza. W związku z powyższym powstaje pytanie, czy Zamawiający chce i dopuszcza świecenie na ulicy niemalże w barwie niebieskiej ?
Odpowiedź na pytanie nr 3
Zamawiający nie określił barwy światła oprawy typu LED. W tym zakresie Zamawiający pozostawia dowolność wyboru Wykonawca.
Pytanie nr 4
Jaki naprawdę parametr strumienia świetlnego dla opraw LED nalezy przyjąć, ponieważ w projekcie proponowanych opraw Elgo podaje wynik obliczeniowy strumienia świetlnego oprawy na poziomie : dla opraw do 71W mocy - strumień 5 046 lm, a dla opraw do 123W mocy – strumień 10 789 lm., a żąda w STWOiR dla opraw do 71 W – strumienia 8 000 lm, a dla opraw do 123W – strumienia 14 200 lm, czy w związku z powyższym Zamawiający sam wykluczył własny projekt z zastosowania ?
Odpowiedź na pytanie nr 4
Minimalny strumień światła dla opraw typu LED został określony w Specyfikacji Wykonania i Odbioru Robót (załącznik nr 11) w rozdziale 2 ppkt. 2.2.3. Wbrew twierdzeniom Wykonawcy strumień określony w załączniku nr 10A jest równy temu określonemu w załączniku 11. Różnice jaką wskazuje Wykonawca jest spowodowana tym że w projekcie jest określona wartość nominalna strumienia i wartość strumienia pomniejszona o sprawność układu optycznego oprawy. Zamawiający nie ogranicza zastosowania opraw o wyższej sprawności niż wynika to z załącznika nr 10A. Zamawiający określił ten parametr jako "strumień świetlny nie mniejszy niż ....." tak więc Wykonawca może zaproponować oprawę o większym strumieniu niż określony przez Zamawiającego.
Pytanie nr 5
Czy Zamawiający dopuszcza stosowania opraw oświetleniowych z kloszem ze szkła hartowanego w wersji „wandaloodpornej”? Klosze te charakteryzują się wysoką udarności mechaniczną na poziomie IK 08 (wandaloodporne). Zgodnie z normą europejską EN50102 oprawy wandaloodporne są sklasyfikowane od poziomu IK08. Klosz szklany w porównaniu z kloszem wykonanym z PC wykazuje większą odporność na mętnienie i żółknięcie z biegiem czasu. Struktura szkła jest „mniej porowata” i dzięki temu wymaga mniejszych nakładów konserwacyjnych. Kolejnym argumentem przemawiającym za zastosowaniem opraw z kloszem szklanym jest fakt, iż oprawy te wykazują dłuższą w czasie „niezmienność” parametrów fotometrycznych. W oświetleniu ulicznym dla standardowej sytuacji drogowej nie ma konieczności stosowania opraw o tak wysokim stopniu odporności na uderzenia.
Odpowiedź na pytanie nr 5
Zamawiający nie postawił warunku dotyczącego materiału z którego ma być wykonany klosz oprawy, tak więc do Wykonawcy należy wybór w tym zakresie. Jedyny parametr dotyczący klosza oprawy określonego w dokumentacji przetargowej jest współczynnik udarowy IK. Zamawiający dopuszcza stosowanie kloszy o współczynniku IK 08 lub wyższym.
Pytanie nr 6
Czy Zamawiający dopuszcza zastosowania opraw „LED” ze zintegrowaną redukcją mocy wpływającą na oszczędności energii elektrycznej podczas eksploatacji opraw?
Odpowiedź na pytanie nr 6
Zamawiający nie określił parametru dotyczącego posiadania przez oprawę redukcji mocy, tak więc do Wykonawcy należy wybór w tym zakresie.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie nr 7
Czy Zamawiający dopuszcza oprawy „LED” o niższym strumieniu świetlnym zapewniającym parametry fotometryczne określone w załączonym projekcie?
Odpowiedź na pytanie nr 7
Zamawiający dopuszcza oprawy typu LED w których strumień świetlny oprawy jest niższy niż określony w załączniku nr 11 pkt. 2.2.3. pod warunkiem, że parametry oświetleniowe wyliczone dla niższego strumienia będą równe lub wyższe od tych wyliczonych w projekcie fotometrycznym, będącym załącznikiem nr 10A do SIWZ.
Pytanie nr 8
Czy Zamawiający dopuszcza oprawy „LED”, w których radiatorem jest cała obudowa oprawy?
Odpowiedź na pytanie nr 8
Zamawiający dopuszcza oprawy typu LED, w których radiatorem jest cała obudowa oprawy.
Pytanie nr 9
W nawiązaniu do pkt. 2.2.3 „Specyfikacji Wykonania i Odbioru Robót” dla ww. przetargu zwracamy się z zapytaniem, czy w świetle zapisu: „Korpus wykonany z ciśnieniowego odlewu aluminium”, akceptowane będą oprawy z litego aluminium ekstrudowanego (ciągnionego)zabezpieczonego w procesie anodowania? Nadmieniamy, że oprawy tego typu są w powszechnym zastosowaniu, a ich jakość i odporność na warunki atmosferyczne ze względu na wysoki stopień gładkości powierzchni jest bardzo wysoka (na pewno nie gorsza niż obudowy wykonanej jako odlew ciśnieniowy).
Odpowiedź na pytanie nr 9
Zamawiający dopuszcza oprawy wykonane z litego aluminium ekstrudowanego zabezpieczonego poprzez anodowanie.
Myszyniec, 22.10.2012
Burmistrz
mgr inż. Bogdan Glinka
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
myszyniec.nowoczesnagmina.pl w zakładce: przetargi
Myszyniec: Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Myszyniec
Numer ogłoszenia: 396952 - 2012; data zamieszczenia: 12.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Myszyniec , Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, faks 029 7721141.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl w zakładce: przetargi
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: -
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Myszyniec.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest modernizacja oświetlenia ulicznego na istniejących słupach zgodnie z przedmiarem robót, dokumentacją projektową, oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, na terenie Gminy Myszyniec. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Wymianę 254 szt. istniejących opraw oświetleniowych - Oprawy o mocy 50W- 24 szt. - Oprawy o mocy 70W- 140 szt. - Oprawy o mocy 100W- 7 szt. - Oprawy LED o mocy nie większej niż 71W- 21szt. - Oprawy LED o mocy nie większej niż 123W- 62szt. 2. Wyniesienie układów pomiarowo-rozdzielczych oświetlenia ulicznego poza szafy stacyjne - 36 szt..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.61.10-9, 45.31.12.00-2, 45.31.23.11-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 07.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 7000 PLN
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia tj. Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 roboty budowlanej polegającej na remoncie lub modernizacji oświetlenia drogowego, odpowiadającą swym rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia (z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania), o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego wykazu sprzętu/urządzeń technicznych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania potencjału technicznego, tj. Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawca dysponuje co najmniej dwoma samochodowymi hydraulicznymi z podnośnikami koszowymi przystosowanymi do pracy pod napięciem (PPN).
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego wykazu osób w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania osób zdolnych do wykonania zamówienia , tj. Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawca dysponuje minimum:1 pracownikiem z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z uprawnieniami SEP dla kierownika budowy - branża elektryczna, poparte dokumentami stwierdzającymi przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależnością do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, 4 pracownikami z uprawnieniami do Prac Pod Napięciem (PPN) i uprawnieniami do obsługi podestów ruchomych, 1 pracownikiem z uprawnieniami do Prac Pod Napięciem (PPN) na stanowisku dozoru.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonej opłaconej polisy od odpowiedzialności cywilnej na wypadek szkód wyrządzonych w związku z prowadzoną działalnością, zawartej na kwotę co najmniej 300.000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl w zakładce: przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, pokój nr 1, parter.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, pokój nr 7, I pietro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie może zostać dofinansowane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie