UCHWAŁA Nr XV/122/12 - w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania
UCHWAŁA NR XV/122/12
RADY MIEJSKIEJ W MYSZYŃCU
z dnia 20 czerwca 2012 r.
w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) i art. 9a ust. 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.U. Nr 180, poz. 1493 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1.
W celu realizacji zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie na terenie gminy Myszyniec uchwala się tryb i sposób powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania, zwanego dalej „Zespołem”.
§ 2.
Burmistrz Myszyńca pisemnie zawiadamia organizacje i instytucje o obowiązku wytypowania swoich przedstawicieli do pracy w Zespole w liczbie, o której mowa w § 4.
§ 3.
Organizacje i instytucje w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia zgłaszają przedstawicieli wytypowanych do pracy w Zespole.
§ 4.
Do prac Zespołu powołani zostaną przedstawiciele instytucji i organizacji działających na terenie gminy Myszyniec, a w szczególności:
1) Ośrodka Pomocy w Myszyńcu - 2 przedstawicieli;
2) Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Myszyńcu - 2 przedstawicieli;
3) Posterunku Policji w Myszyńcu - 1 przedstawiciel;
4) Zespołu Szkół w Myszyńcu - 1 przedstawiciel;
5) Przychodni Lekarskiej „Rodzina” i Przychodni Lekarskiej ”Medyk” w Myszyńcu – po 1 przedstawicielu;
6) Zespołu Kuratorskiej Służby Sądowej Sądu Rejonowego w Ostrołęce - 1 przedstawiciel.
§ 5.
Burmistrz Myszyńca spośród zgłoszonych przedstawicieli powołuje zarządzeniem zespół interdyscyplinarny w składzie 9 osób.
§ 6.
Na pierwszym posiedzeniu członkowie zespołu wybierają ze swego składu:
1) przewodniczącego Zespołu;
2) zastępcę przewodniczącego;
3) sekretarza Zespołu.
§ 7.
1. Zespół interdyscyplinarny powiadamia Burmistrza Myszyńca o wyborze przewodniczącego.
2. Przewodniczący może zostać odwołany na podstawie:
1) uzasadnionego pisemnego wniosku co najmniej 5 członków Zespołu;
2) pisemnej rezygnacji przewodniczącego;
3) uzasadnionego pisemnego wniosku Burmistrza Myszyńca.
§ 8.
Burmistrz Myszyńca może odwołać członka Zespołu w następujących sytuacjach:
1) pisemnej rezygnacji członka;
2) na wniosek instytucji, która go delegowała do pracy w Zespole;
3) na wniosek przewodniczącego Zespołu w uzasadnionych przypadkach.
§ 9.
Zmiany, uzupełnienie, poszerzenie w składzie Zespołu następuje w trybie wskazanym dla jego powołania.
§ 10.
Zespół może tworzyć grupy robocze w celu rozwiązywania problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie w indywidualnych przypadkach.
§ 11.
Członkowie Zespołu mogą upoważnić przewodniczącego Zespołu do tworzenia grup roboczych, poza posiedzeniami Zespołu.
§ 12.
W skład grup roboczych wchodzą przedstawiciele podmiotów określonych w § 4 niniejszej uchwały.
§ 13.
W skład grup roboczych mogą także wchodzić członkowie Zespołu.
§ 14.
Skład grupy roboczej ustalany jest przez przewodniczącego Zespołu w uzgodnieniu z członkami Zespołu.
§ 15.
1. Praca Zespołu odbywa się na posiedzeniach.
2. Przewodniczący Zespołu inicjuje i kieruje pracami Zespołu, w szczególności:
1) ustala przedmiot, terminy i miejsce posiedzeń Zespołu;
2) zwołuje posiedzenia Zespołu, z własnej inicjatywy lub na wniosek członków Zespołu;
3) reprezentuje Zespół w stosunku do innych organów i instytucji;
4) tworzy grupy robocze, z własnej inicjatywy lub na wniosek członków Zespołu.
3. Posiedzenia organizowane są głównie w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej. Mogą być również organizowane w siedzibach poszczególnych instytucji lub organizacji, które wytypowały przedstawicieli do składu Zespołu.
4. Z każdego posiedzenia zostaje sporządzony protokół zawierający: listę obecności, tematykę omawianych spraw ogólnych, przypadki indywidualne, opis działań do podjęcia.
5. W posiedzeniach Zespołu musi uczestniczyć co najmniej połowa jego składu.
6. W razie nieobecności przewodniczącego Zespołu zastępstwo pełni wyznaczony przez niego członek Zespołu.
7. Posiedzenia Zespołu odbywają się w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na trzy miesiące.
8. Zespół może wykonywać zadania grupy roboczej.
9. Uczestnictwo w posiedzeniach Zespołu jest obowiązkowe.
§ 16.
Siedziba Zespołu mieści się w Ośrodku Pomocy Społecznej w Myszyńcu.
§ 17.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Myszyńca.
§ 18.
Traci moc uchwała Nr VII/48/11 Rady Miejskiej w Myszyńcu z dnia 20 kwietnia 2011 roku w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.
§ 19.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Sławomir Świtaj
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Dariusz Kobus |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Dariusz Kobus |
Data wprowadzenia: | 2012-07-26 09:04:41 |
Opublikował: | Dariusz Kobus |
Data publikacji: | 2012-07-26 09:11:53 |
Ostatnia zmiana: | 2012-07-26 09:11:53 |
Ilość wyświetleń: | 1038 |