Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym - "Zagospodarowanie przestrzeni publicznej przy stadionie sportowym i Regionalnym Centrum Kultury Kurpiowskiej w Myszyńcu"
Myszyniec, 2012-08-02
GMINA MYSZYNIEC
07-430 Myszyniec, Plac Wolności 60
INFORMACJA NR 1
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.DR.271.6.2012 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Zagospodarowanie przestrzeni publicznej przy stadionie sportowym i Regionalnym Centrum Kultury Kurpiowskiej w Myszyńcu”.
Gmina Myszyniec zamieszcza poniżej treść zapytania od wykonawcy i odpowiedź zamawiającego.
Pytanie
Czym powinien kierować się oferent przy wycenie kosztorysu ofertowego. W załączonym przedmiarze i projekcie do sporządzania oferty występują znaczne rozbieżności – co w takiej sytuacji należy brać pod uwagę?
Odpowiedź
Zgodnie z pkt I.3 SIWZ, wykonawca przy sporządzaniu oferty powinien kierować się dokumentacją projektową. Załączony do specyfikacji istotnych warunków zamówienia „przedmiar robót” pełni jedynie rolę pomocniczą, a określona przez wykonawcę cena w ofercie będzie ceną ryczałtową.
Ponadto zamawiający odstępuje się od dołączania do oferty kosztorysu ofertowego, a żąda złożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego (druk w załączeniu).
W związku z powyższym punkt VII.1 SIWZ otrzymuje brzmienie:
VII. WYKAZ WYMAGANYCH DOKUMENTÓW ORAZ WYKAZ OŚWIADCZEŃ JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ZGODNIE Z ARTY. 22, ORAZ DOKUMENTÓW POTWIERDZAJCYCH BRAK PODSTAW DO WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA ART. 24
1. Wymagane dokumenty:
1) formularz ofertowy – (zał. nr 1 do SIWZ),
2) harmonogram rzeczowo – finansowy – (zał. nr 2 do SIWZ)
3) dowód wniesienia wadium
4)informacja o podwykonawstwie – (zał. nr 7 do SIWZ)
Spis załączników do SIWZ jest następujący:
SPIS ZAŁĄCZNIKÓW DO SIWZ:
- Formularz ofertowy – załącznik nr 1
- Harmonogram rzeczowo – finansowy - załącznik nr 2
- Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu -załącznik nr 3,
- Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 4
- Wykaz zrealizowanych zamówień – załącznik nr 5
- Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – zał. nr 6 oraz załącznik nr 6A – oświadczenie o posiadaniu uprawnień.
- Informacja o podwykonawstwie- zał. nr 7
- Wzór umowy -zał. nr 8
- Projekt techniczny (opis, rysunki) -zał. nr 9
- Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – zał. nr 10
Na podstawie powyższej zmiany § 2 wzoru umowy otrzymuje nowe brzmienie:
§ 2
1.Szczegółowy zakres robót przedstawiają stanowiące integralną część umowy:
- specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostarczona przez Zamawiającego i obejmująca swym zakresem:
a/ przedmiar robót
b/projekt techniczny zawierający opisy i rysunki - jako załącznik nr 1
c/ specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót
oraz
oferta Wykonawcy wraz z harmonogramem rzeczowo - finansowym -załącznik nr 2
W załączeniu zmieniony wzór umowy – załącznik nr 8 do SIWZ.
Zamawiający informuje o konieczności zapoznania się ze zmianami w SIWZ. Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania ofert.
W wyniku powyższych zmian treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 08 sierpnia 2012r. do godz. 09:00. Otwarcie ofert w dniu 08 sierpnia 2012r. o godz. 09:15.
W pozostałym zakresie SIWZ pozostaje niezmieniona.
Burmistrz
mgr inż. Bogdan Glinka
Zakres zmiany jest następujący:
we wzorze umowy (załączniku nr 4 do SIWZ) zmienia się:
- § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych. Niedopuszczalne jest wbudowywanie oraz magazynowanie przez Wykonawcę i podwykonawców materiałów i urządzeń, co do których mogą zgłosić swoje roszczenia osoby trzecie.”
- w § 8 skreśla ust. 4 i ust. 6.
- w § 12 ust. 3 pkt. 2 otrzymuje brzmienie:
„2) 30% pozostaje w dyspozycji zamawiającego na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady, które mogą być dochodzone w terminie trzech lat od przyjęcia w użytkowanie przedmiotu umowy i zostanie zwrócona w ciągu 15 dni po upływie okresu rękojmi.”
- w § 19 ust. 1 skreśla pkt. 2
Zmiana treści wzoru umowy wynika z przesłanych zapytań Wykonawcy i odpowiedzi Zamawiającego. W załączeniu zmieniony wzór umowy – załącznik nr 4 do SIWZ.
Zamawiający informuje o konieczności zapoznania się ze zmianami w SIWZ. Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania ofert.
W wyniku powyższych zmian treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie wzoru umowy oraz w związku z wystarczającą ilością czasu do złożenia ofert, Zamawiający nie przedłuża terminu składania ofert.
W pozostałym zakresie SIWZ pozostaje niezmieniona.
Pobierz:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Ogłoszenie powiązane:
Ogłoszenie nr 261450-2012 z dnia 2012-07-19 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Myszyniec
Zakres prac obejmuje: - budowę wiaty rekreacyjno - wypoczynkowej o konstrukcji drewnianej o wymiarach 17,00 x 17,00 m, wysokość obiektu 6,56m, powierzchnia zabudowy 215,12m2, - budowę chodników z kostki betonowej - 110,68 m2 - budowę...
Termin składania ofert: 2012-08-03
Numer ogłoszenia: 282314 - 2012; data zamieszczenia: 02.08.2012
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 261450 - 2012 data 19.07.2012 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Myszyniec, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, fax. 029 7721141.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
- W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.08.2012 godzina 09:00, miejsce Urząd Miejski w Myszyńcu Plac Wolności 60 07-430 Myszyniec pokój nr 7, I piętro.
- W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.08.2012 godzina 09:00, miejsce Urząd Miejski w Myszyńcu Plac Wolności 60 07-430 Myszyniec pokój nr 7, I piętro.
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.4.3..
- W ogłoszeniu jest: III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
- W ogłoszeniu powinno być: III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Myszyniec: Zagospodarowanie przestrzeni publicznej przy stadionie sportowym i Regionalnym Centrum Kultury Kurpiowskiej w Myszyńcu
Numer ogłoszenia: 261450 - 2012; data zamieszczenia: 19.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Myszyniec , Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, faks 029 7721141.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zagospodarowanie przestrzeni publicznej przy stadionie sportowym i Regionalnym Centrum Kultury Kurpiowskiej w Myszyńcu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres prac obejmuje: - budowę wiaty rekreacyjno - wypoczynkowej o konstrukcji drewnianej o wymiarach 17,00 x 17,00 m, wysokość obiektu 6,56m, powierzchnia zabudowy 215,12m2, - budowę chodników z kostki betonowej - 110,68 m2 - budowę deptaka (ciągu pieszo - rowerowego wraz z odwodnieniem) - 1536,64m2 - budowę oświetlenia zewnętrznego, - wyposażenie: stół z ławkami z oparciem (z drewna) - 8 szt, śmietnik - 4 szt., ławka z oparciem - 4 szt..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.20.00-5, 45.23.32.53-7, 45.23.32.22-1, 45.23.24.20-2, 45.23.32.00-1, 45.21.23.10-2, 45.22.30.00-6, 45.43.00.00-0, 45.21.23.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 6000 PLN
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Nie dotyczy
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie załączonego wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia wskazanego w SIWZ
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie załączonego oświadczenia złożonego zgodnie z art. 22 w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania potencjału technicznego wskazanego w SIWZ
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie załączonego wykazu osób w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku osób zdolnych do wykonania zamówienia wskazanego w SIWZ
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie załączonej opłaconej polisy potwierdzajacej, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej oraz na podstawie załączonej informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej o wielkości posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku osób zdolnych do wykonania zamówienia wskazanego w SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
- Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http:// myszyniec.nowoczesnagmina.pl w zakładce: przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Myszyńcu Plac Wolności 60 07-430 Myszyniec pokój nr 1, parter.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.08.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Myszyńcu Plac Wolności 60 07-430 Myszyniec pokój nr 7, I piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej (PROW 2007-2013, działanie: Odnowa i rozwój wsi).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załączniki (4) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Projekt techniczny (9.4MB) | ||
Przedmiar robót (102.8kB) | ||
SIWZ rob.budowl. (247kB) | ||
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowl. (632.7kB) |
Metadane
Źródło informacji: | Dariusz Kobus |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Dariusz Kobus |
Data wprowadzenia: | 2012-07-19 15:44:27 |
Opublikował: | Dariusz Kobus |
Data publikacji: | 2012-07-19 16:00:08 |
Ostatnia zmiana: | 2012-08-02 10:41:20 |
Ilość wyświetleń: | 1632 |