?????

obrazek

 

REGULAMIN

 

Uczestnictwa w projekcie pn. „PROMYK – Punkt Konsultacyjny dla członków rodzin z problemem alkoholowym” nr POKL. 07.03.00 – 14.167/10

 

§ 1. Informacje o projekcie

 

Projekt pn. „PROMYK – Punkt Konsultacyjny dla członków rodzin z problemem alkoholowym” realizuje Gmina Myszyniec w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja integracji społecznej działanie 7.3. Inicjatywy lokalne na rzecz aktywnej integracji, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego nr POKL. 07.03.00 – 14.167/10.

Biuro projektu mieści się przy Placu Wolności 60 w Myszyńcu (parter pok. nr 3 w budynku Urzędu Miejskiego w Myszyńcu). Czynne codziennie, w dni robocze w godzinach od 8oo do 16oo. Projekt realizowany będzie od 01.09.2011 r. do 29.06.2012 r. z przeznaczeniem dla mieszkańców gminy Myszyniec.

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa.

Regulamin określa zasady rekrutacji oraz zasady uczestnictwa w projekcie pn. „PROMYK – Punkt Konsultacyjny dla członków rodzin z problemem alkoholowym” .

 

§ 2. Warunki uczestnictwa

 

  1. Uczestniczką/uczestnikiem projektu przeznaczonego dla osób dorosłych może zostać osoba, w rodzinie której występuje problem nadużywania alkoholu przez członka rodziny. Projekt skierowany jest do osób:

      • bezrobotnych,

      • rolników,

      • prowadzących działalność gospodarczą,

      • zatrudnionych na umowę o pracę,

  1. Uczestniczką/uczestnikiem projektu przeznaczonego dla dzieci i młodzieży mogą zostać chłopcy i dziewczęta w wieku 8-16 lat zamieszkujące na terenie gminy Myszyniec pochodzące z rodzin, w których występuje problemem nadużywania alkoholu przez członka rodziny.

  2. Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest spełnienie warunków określonych w § 2 pkt.1 i pkt. 2 niniejszego regulaminu, rozmowa rekrutacyjna z psychologiem lub pedagogiem, wypełnienie oraz złożenie w biurze projektu niżej wymienionych dokumentów:

 

    • Formularza rekrutacyjnego i deklaracji uczestnictwa wypełnionego i podpisanego,

    • Kserokopii dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość,

    • Oświadczenie osoby chcącej przystąpić do projektu o posiadanym statusie (bezrobotny, nieaktywny zawodowo w tym uczeń, rolnik, osoba prowadząca działalność gospodarczą, zatrudniona na umowę o pracę).

 

 

 

 

 

 

  1. Formularz rekrutacyjny, deklaracja uczestnictwa oraz regulamin uczestnictwa w Projekcie są dostępne w Biurze Projektu oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Myszyńcu.

  2. Decyzja o zakwalifikowaniu danej osoby do udziału w Projekcie zostanie podjęta na podstawie ww. kryteriów oraz rozmowy rekrutacyjnej z psychologiem w przypadku osób dorosłych i pedagogiem w przypadku dzieci i młodzieży. Preferowane będą osoby dorosłe i dzieci z tej samej rodziny oraz członkowie rodzin osób zakwalifikowanych lub przebywających na terapii odwykowej.

  3. Z przeprowadzonej rekrutacji zostanie sporządzony protokół rekrutacyjny.

 

§ 3. Formy przekazywania informacji o Projekcie i zasady rekrutacji

 

  1. Formy przekazywania informacji o Projekcie:

    • ulotki w szkołach,

    • ulotki w Urzędzie Miejskim,

    • ulotki w Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej w Myszyńcu,

    • ulotki na tablicach ogłoszeń w sołectwach,

    • ogłoszenia w prasie lokalnej „Kurier Ostrołęcki,”

    • ogłoszenie w prasie lokalnej „Kurpik”,

    • ogłoszenie parafialne,

    • informacja telefoniczna,

    • zamieszczenie ogłoszenia na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Myszyńcu,

    • zamieszczenie ogłoszenia na stronie internetowej parafii.

 

  1. Sposób rekrutacji uczestniczek/uczestników projektu.

Procedura rekrutacyjna składa się z:

    • Wypełnienia formularza i przyjęcia zgłoszenia wraz z weryfikacją,

    • Rozmowy rekrutacyjnej z psychologiem lub pedagogiem

    • Sporządzenia listy osób zakwalifikowanych oraz listy rezerwowej.

 

§ 4. Kwalifikacja uczestniczek/uczestników Projektu

 

1. O zakwalifikowaniu kandydatki/kandydata do projektu będą decydowały następujące kryteria formalne:

 

  • Złożenie do biura poprawnie wypełnionego formularza zgłoszeniowego,

  • Spełnienie kryteriów wymienionych w § 2 pkt. 1, 2, 3, 5 niniejszego regulaminu.

 

2. Rezultatem przeprowadzonej rekrutacji będzie:

    • wyłonienie 14 osobowej grupy dorosłych uczestniczek/uczestników projektu, którzy wezmą udział w bezpłatnym poradnictwie indywidualnym, terapii grupowej oraz warsztatach,

    • wyłonienie 24 dzieci i młodzieży uczestniczek/uczestników projektu, którzy wezmą udział w bezpłatnych zajęciach socjoterapeutycznych, zorganizowanych dla dwóch grup wiekowych.

 

 

 

3. W przypadku niespełnienia wymagań rekrutacyjnych kandydatka/kandydat zostanie skreślony z listy uczestników, a na jego miejsce wchodzi pierwsza osoba z listy rezerwowej.

4. Osoby zakwalifikowane do uczestnictwa w Projekcie zostaną powiadomione drogą telefoniczną lub elektroniczną do 28 września 2011 r.

 

§ 5. Prawa i obowiązki uczestniczek/uczestników Projektu

 

1. Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu ma prawo do:

 

  • Bezpłatnego indywidualnego poradnictwa psychologa i pedagoga,

  • Bezpłatnego udziału w terapii grupowej,

  • Bezpłatnego udziału w warsztatach,

  • Bezpłatnego udziału w zajęciach socjoterapeutycznych,

  • Otrzymania materiałów niezbędnych do zajęć,

  • Bezpłatnego wyjazdu na piknik,

  • Otrzymania zaświadczenia o ukończeniu zajęć, terapii grupowej,

  • Dzieci uczestniczące w Projekcie mają zapewniony poczęstunek.

 

2. Uczestniczka/uczestnik projektu zobowiązuje się do:

 

  • Złożenia kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych,

  • Pisemnego potwierdzenia uczestnictwa w projekcie tj. wypełnienia i podpisania deklaracji uczestniczki/uczestnika projektu,

  • Uczestnictwa co najmniej w 80% zajęć na zasadzie listy obecności potwierdzonej własnym podpisem,

  • Wypełnienia w trakcie trwania warsztatów ankiet ewaluacyjnych,

  • Bieżącego informowania koordynatora projektu o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić udział w warsztatach,

  • Bieżącego informowania koordynatora o zmianie swojego statusu (§ 2 pkt. 1)

 

 

§ 6. Opis Projektu

1. Celem Projektu jest:

  • poprawa funkcjonowania w społeczeństwie 38 współuzależnionych osób pochodzących z rodzin dotkniętych problemem alkoholizmu zamieszkujących na terenie gminy Myszyniec w okresie od września 2011 do czerwca 2012 r.,

  • zwiększenie dostępu do pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla członków rodzin z problemem alkoholowym,

  • zwiększenie umiejętności psychospołecznych (tj. min. komunikacja, umiejętność rozwiązywania problemów i radzenia sobie w sytuacjach trudnych, asertywność) współuzależnionych dzieci i dorosłych,

  • przełamanie izolacji i bariery wstydu wśród osób współuzależnionych,

  • ograniczenie wyuczonej bezradności, zorientowanie na siebie, swoje potrzeby, cele i rozwój,

  • zwiększenie wiedzy na temat uzależnienia i współuzależnienia.

 

     

     

     

     

  1. Projekt zakłada udział 38 osób z terenu Gminy Myszyniec:

 

    długotrwale bezrobotne – 5 osób,

  • rolnicy – 7 osób,

  • samozatrudnieni – 1 osoba,

  • zatrudnieni w administracji publicznej – 1 osoba,

  • osoby uczące się i kształcące – 24 osób,

  • osobę należącą do mniejszości narodowych i etnicznych.

  1. Uczestniczki/uczestnicy po zakwalifikowaniu zostaną podzieleni na grupy.

  2. W przypadku rezygnacji ze szkolenia, z wyjątkiem zdarzeń losowych, uczestniczka/uczestnik jest zobowiązany do zwrotu materiałów szkoleniowych.

 

§ 7. Postanowienia końcowe

 

1. Sprawy nie uregulowane niniejszym regulaminem wymagają formy pisemnej.

2. Niniejszy regulamin obowiązuje przez cały okres realizacji projektu.

3. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

4. Organizator projektu zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu ze względu na ewentualne zmiany w przepisach prawnych.

 

 

 

 

 

Myszyniec, …......................

 

 

 

Przyjąłem do wiadomości i zobowiązuję się do przestrzegania ww. regulaminu.

 

 

………………………………………………………………………………….

Data i czytelny podpis uczestniczki/uczestnika projektu

 

…………………………………………………………………..

Data i czytelny podpis rodzica/opiekuna uczestniczki/uczestnika