INFORMACJA NR 2
ANULUJE SIĘ INFORMACJĘ NR 1. Aktualna i ostateczna jest informacja nr 2.
Przetarg nieograniczony „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Myszyniec” – etap I.
Gmina Myszyniec zamieszcza poniżej treść zapytań i wyjaśnień dot. specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Pyt. 1
Ad. 1. W związku z zapisem SIW pkt. 3. Opis przedmiotu zamówienia, ppkt 3.3. Zamawiający opisuje: „Przedmiot zamówienia dotyczy robót budowlanych polegających na budowie 399 szt. przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków pracujących w połączonej technologii zanużonego złoża biologicznego i niskoobciążonego osadu czynnego na terenie gminy Myszyniec. […] Przedmiot zamówienia zgodny z normą PN-EN12566:3 (posiadający świadectwo zgodności CE)”. Czy to określenie „świadectwo zgodności CE „ wynika z pomyłki pisarskiej czy nieznajomości przepisów?
Ad.2
Montowany bioreaktor musi być zgodny z normą 12566:3.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 2
W związku z zapisem SIW pkt. 3. Opis przedmiotu zamówienia, ppkt 3.3. Zamawiający opisuje: „Przedmiot zamówienia dotyczy robót budowlanych polegających na budowie 399 szt. przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków pracujących w połączonej technologii zanużonego złoża biologicznego i niskoobciążonego osadu czynnego na terenie gminy Myszyniec. […] Przedmiot zamówienia zgodny z normą PN-EN12566:3 (posiadający świadectwo zgodności CE)”
A zatem, czy Zamawiający będzie wymagał dostarczenia oczyszczalni ścieków pracujących w połączonej technologii zanużonego złoża biologicznego i niskoobciążonego osadu czynnego, zgodnych z ogłoszoną przez Prezesa PKN w Monitorze polskim nr 11, poz. 119 z dnia 18 lutego 2010r., aktualnie obowiązującą normą PN-EN 12566-3+A1:2009 „Małe oczyszczalnie ścieków dla obliczeniowej liczby mieszkańców(OLM) do 50 – Część 3: Kontenerowe i/lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków”?
Ad. 2.
Zamawiający scharakteryzował dokładnie przedmiot zamówienia w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Prosimy o szczegółowe zapoznanie się z tym dokumentem.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 3
Czy Zamawiający dopuszcza oferty, w których Wykonawca nie precyzuje urządzeń oczyszczalni, w oparciu, o które składa ofertę i realizował będzie przedmiot zamówienia?
Ad. 3.
Zamawiający określił katalog dokumentów, jakie wszyscy Wykonawcy muszą dołączyć do oferty. W przypadku braku wymaganych dokumentów – jeżeli Prawo Zamówień Publicznych na to zezwala, będzie wzywał Wykonawców do uzupełnienia swoich ofert.
Pyt. 4
Czy zamawiający dopuszcza oczyszczalnie, które nie posiadają, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004r. w sprawie sposobów deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym (Dz.U. Nr 198, poz. 2041), wymaganego minimum systemu oceny zgodności 3, a więc znaku CE wydanego przez jednostkę notyfikowaną w Unii Europejskiej oraz nie posiadają „Deklaracji zgodności CE” potwierdzającej osiągnięte parametry oczyszczonych ścieków w wyniku przeprowadzonych badań laboratoryjnych?
Ad. 4.
Zamawiający będzie się stosował w tym zakresie do przepisów obowiązujących na terenie Polski.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 5
Czy zamawiający dopuszcza oczyszczalnie, które nie są zgodne z ogłoszoną przez Prezesa PKN w Monitorze Polskim nr 11, poz. 119 z dnia 18 lutego 2010r., aktualnie obowiązującą normą PN-EN 12566-3+A1:2009 „Małe oczyszczalnie ścieków dla obliczeniowej liczby mieszkańców (OLM) do 50 – Część 3: Kontenerowe i/lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków”?
Ad. 5.
Zamawiający scharakteryzował dokładnie przedmiot zamówienia w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z załączoną dokumentacją projektową i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (w tym m.in. Prawa Budowlanego, Ustawy o wyrobach budowlanych oraz Ustawy Prawo Zamówień Publicznych). Wszelkie niejasności dotyczące montowanych urządzeń będą konsultowane bezpośrednio z Zamawiającym.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 6
Czy Zamawiający dopuszcza oferty, w których Wykonawca nie przedstawił Deklaracji zgodności CE z normą PE-EN 12566-3+A1:2009 oczyszczalni w oparciu, o które składa ofertę i realizował będzie przedmiot zamówienia?
Ad. 6.
Zamawiający określił katalog dokumentów, jakie wszyscy Wykonawcy muszą dołączyć do oferty. W przypadku braku wymaganych dokumentów – jeżeli Prawo zamówień Publicznych na to zezwala, będzie wzywał Wykonawców do uzupełnienia swoich ofert.
Pyt. 7
Czy zamawiający dopuszcza montaż oczyszczalni od kilku producentów?
Ad. 7.
Tak. Po uzyskaniu stosownej akceptacji zgodności proponowanych przez Wykonawcę urządzeń przez Zamawiającego.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 8
W związku z zapisem SIWZ pkt 4. Termin wykonania zamówienia, ppkt. 4.1. Termin wykonania całości prac objętych przedmiotem zamówienia do dnia 30 września 2011 r. SIWZ na „Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Myszyniec – etap I” czy Zamawiający przewiduje realizację w 2010r. (proszę podać procentowo lub w sztukach)?
Ad. 8.
Zamawiający nie warunkuje zakresu prac, jakie będą wykonane przez Wykonawcę w roku 2010 oraz 2011. Decyzja w tym zakresie należy do Wykonawcy – musi on określić zakres prac w dokumencie pn. Harmonogram rzeczowo-finansowy kontraktu. Zamawiający określił jedynie termin zakończenia prac nie później niż do dnia 30 września 2011 roku.
Pyt. 9
Czy firmy mogą przedstawić ubezpieczenie firmy OC na kwotę 1.000.000 zł po wygraniu przetargu?
Ad. 9.
Zamawiający określił katalog dokumentów, jakie wszyscy Wykonawcy muszą dołączyć do oferty. W przypadku braku wymaganych dokumentów – jeżeli Prawo zamówień Publicznych na to zezwala, będzie wzywał Wykonawców do uzupełnienia swoich ofert. Zgodnie z Prawem zamówień Publicznych – dokumenty wymagane muszą być ważne na dzień składania ofert.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 10
Czy w razie wygrania przetargu na w/w zadanie całość robót można wykonać od wiosny 2011 roku.
Ad. 10
Zamawiający nie warunkuje zakresu prac, jakie będą wykonane przez Wykonawcę w roku 2010 oraz 2011. Decyzja w tym zakresie należy do Wykonawcy – musi on określić zakres prac w dokumencie pn. Harmonogram rzeczowo-finansowy kontraktu. Zamawiający określił jedynie termin zakończenia prac nie później niż do dnia 30 września 2011 roku.
Pyt. 11
Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie technologii niskoobciążonego osadu czynnego jako równoważnej do technologii złoża biologicznego wspomaganego niskoobciążonym osadem czynnym, gwarantującej identyczne parametry ścieku oczyszczonego i łatwiejszą obsługę eksploatacyjną.
Ad. 11
Zamawiający scharakteryzował dokładnie przedmiot zamówienia w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z załączoną dokumentacją projektową i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (w tym m.in. Prawa Budowlanego, Ustawy o wyrobach budowlanych oraz Ustawy Prawo Zamówień Publicznych). Wszelkie niejasności dotyczące montowanych urządzeń będą konsultowane bezpośrednio z Zamawiającym.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 12
Czy zamawiający dopuszcza oczyszczalnie, które nie są zgodne z ogłoszoną przez Prezesa PKN w Monitorze Polskim nr 11, poz. 119 z dnia 18 lutego 2010r. aktualnie obowiązującą normą PN-EN 12566-3+A1:2009 „Małe oczyszczalnie ścieków dla obliczeniowej liczby mieszkańców (OLM) do 50 – Części 3: Kontrolowane i/lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków” a posiadające np. normę PN-EN 12566-1;2004/A1:2006 „Małe oczyszczalnie ścieków bytowo gospodarczych do 50 RLM”?
Ad. 12.
Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z załączoną dokumentacją projektową i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wszelkie niejasności dotyczące montowanych urządzeń będą konsultowane bezpośrednio z Zamawiającym.
Bogdan Glinka
Burmistrz Myszyńca
INFORMACJA NR 1
Przetarg nieograniczony „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Myszyniec” – etap I.
Gmina Myszyniec zamieszcza poniżej treść zapytań i wyjaśnień dot. specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Pyt. 1
W związku z zapisem SIW pkt. 3. Opis przedmiotu zamówienia, ppkt 3.3. Zamawiający opisuje: „Przedmiot zamówienia dotyczy robót budowlanych polegających na budowie 399 szt. przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków pracujących w połączonej technologii zanużonego złoża biologicznego i niskoobciążonego osadu czynnego na terenie gminy Myszyniec. […] Przedmiot zamówienia zgodny z normą PN-EN12566:3 (posiadający świadectwo zgodności CE)”. Czy to określenie „świadectwo zgodności CE „ wynika z pomyłki pisarskiej czy nieznajomości przepisów?
Ad. 1.
Montowany bioreaktor musi być zgodny z normą 12566:3.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 2
W związku z zapisem SIW pkt. 3. Opis przedmiotu zamówienia, ppkt 3.3. Zamawiający opisuje: „Przedmiot zamówienia dotyczy robót budowlanych polegających na budowie 399 szt. przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków pracujących w połączonej technologii zanużonego złoża biologicznego i niskoobciążonego osadu czynnego na terenie gminy Myszyniec. […] Przedmiot zamówienia zgodny z normą PN-EN12566:3 (posiadający świadectwo zgodności CE)”
A zatem, czy Zamawiający będzie wymagał dostarczenia oczyszczalni ścieków pracujących w połączonej technologii zanużonego złoża biologicznego i niskoobciążonego osadu czynnego, zgodnych z ogłoszoną przez Prezesa PKN w Monitorze polskim nr 11, poz. 119 z dnia 18 lutego 2010r., aktualnie obowiązującą normą PN-EN 12566-3+A1:2009 „Małe oczyszczalnie ścieków dla obliczeniowej liczby mieszkańców(OLM) do 50 – Część 3: Kontenerowe i/lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków”?
Ad. 2.
Zamawiający scharakteryzował dokładnie przedmiot zamówienia w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Prosimy o szczegółowe zapoznanie się z tym dokumentem.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 3
Czy Zamawiający dopuszcza oferty, w których Wykonawca nie precyzuje urządzeń oczyszczalni, w oparciu, o które składa ofertę i realizował będzie przedmiot zamówienia?
Ad. 3.
Zamawiający określił katalog dokumentów, jakie wszyscy Wykonawcy muszą dołączyć do oferty. W przypadku braku wymaganych dokumentów – jeżeli Prawo Zamówień Publicznych na to zezwala, będzie wzywał Wykonawców do uzupełnienia swoich ofert.
Pyt. 4
Czy zamawiający dopuszcza oczyszczalnie, które nie posiadają, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004r. w sprawie sposobów deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym (Dz.U. Nr 198, poz. 2041), wymaganego minimum systemu oceny zgodności 3, a więc znaku CE wydanego przez jednostkę notyfikowaną w Unii Europejskiej oraz nie posiadają „Deklaracji zgodności CE” potwierdzającej osiągnięte parametry oczyszczonych ścieków w wyniku przeprowadzonych badań laboratoryjnych?
Ad. 4.
Zamawiający będzie się stosował w tym zakresie do przepisów obowiązujących na terenie Polski.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 5
Czy zamawiający dopuszcza oczyszczalnie, które nie są zgodne z ogłoszoną przez Prezesa PKN w Monitorze Polskim nr 11, poz. 119 z dnia 18 lutego 2010r., aktualnie obowiązującą normą PN-EN 12566-3+A1:2009 „Małe oczyszczalnie ścieków dla obliczeniowej liczby mieszkańców (OLM) do 50 – Część 3: Kontenerowe i/lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków”?
Ad. 5.
Zamawiający scharakteryzował dokładnie przedmiot zamówienia w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z załączoną dokumentacją projektową i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (w tym m.in. Prawa Budowlanego, Ustawy o wyrobach budowlanych oraz Ustawy Prawo Zamówień Publicznych). Wszelkie niejasności dotyczące montowanych urządzeń będą konsultowane bezpośrednio z Biurem Projektowym, które wykonało dokumentację techniczną.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 6
Czy Zamawiający dopuszcza oferty, w których Wykonawca nie przedstawił Deklaracji zgodności CE z normą PE-EN 12566-3+A1:2009 oczyszczalni w oparciu, o które składa ofertę i realizował będzie przedmiot zamówienia?
Ad. 6.
Zamawiający określił katalog dokumentów, jakie wszyscy Wykonawcy muszą dołączyć do oferty. W przypadku braku wymaganych dokumentów – jeżeli Prawo zamówień Publicznych na to zezwala, będzie wzywał Wykonawców do uzupełnienia swoich ofert.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 7
Czy zamawiający dopuszcza montaż oczyszczalni od kilku producentów?
Ad. 7.
Tak. Po uzyskaniu stosownej akceptacji zgodności proponowanych przez Wykonawcę urządzeń przez Biuro Projektowe, które wykonało dokumentacje techniczną.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 8
W związku z zapisem SIWZ pkt 4. Termin wykonania zamówienia, ppkt. 4.1. Termin wykonania całości prac objętych przedmiotem zamówienia do dnia 30 września 2011 r. SIWZ na „Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Myszyniec – etap I” czy Zamawiający przewiduje realizację w 2010r. (proszę podać procentowo lub w sztukach)?
Ad. 8.
Zamawiający nie warunkuje zakresu prac, jakie będą wykonane przez Wykonawcę w roku 2010 oraz 2011. Decyzja w tym zakresie należy do Wykonawcy – musi on określić zakres prac w dokumencie pn. Harmonogram rzeczowo-finansowy kontraktu. Zamawiający określił jedynie termin zakończenia prac nie później niż do dnia 30 września 2011 roku.
Pyt. 9
Czy firmy mogą przedstawić ubezpieczenie firmy OC na kwotę 1.000.000 zł po wygraniu przetargu?
Ad. 9.
Zamawiający określił katalog dokumentów, jakie wszyscy Wykonawcy muszą dołączyć do oferty. W przypadku braku wymaganych dokumentów – jeżeli Prawo zamówień Publicznych na to zezwala, będzie wzywał Wykonawców do uzupełnienia swoich ofert. Zgodnie z Prawem zamówień Publicznych – dokumenty wymagane muszą być ważne na dzień składania ofert.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 10
Czy w razie wygrania przetargu na w/w zadanie całość robót można wykonać od wiosny 2011 roku.
Ad. 10
Zamawiający nie warunkuje zakresu prac, jakie będą wykonane przez Wykonawcę w roku 2010 oraz 2011. Decyzja w tym zakresie należy do Wykonawcy – musi on określić zakres prac w dokumencie pn. Harmonogram rzeczowo-finansowy kontraktu. Zamawiający określił jedynie termin zakończenia prac nie później niż do dnia 30 września 2011 roku.
Pyt. 11
Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie technologii niskoobciążonego osadu czynnego jako równoważnej do technologii złoża biologicznego wspomaganego niskoobciążonym osadem czynnym, gwarantującej identyczne parametry ścieku oczyszczonego i łatwiejszą obsługę eksploatacyjną.
Ad. 11
Zamawiający scharakteryzował dokładnie przedmiot zamówienia w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z załączoną dokumentacją projektową i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (w tym m.in. Prawa Budowlanego, Ustawy o wyrobach budowlanych oraz Ustawy Prawo Zamówień Publicznych). Wszelkie niejasności dotyczące montowanych urządzeń będą konsultowane bezpośrednio z Biurem Projektowym, które wykonało dokumentację projektową.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pyt. 12
Czy zamawiający dopuszcza oczyszczalnie, które nie są zgodne z ogłoszoną przez Prezesa PKN w Monitorze Polskim nr 11, poz. 119 z dnia 18 lutego 2010r. aktualnie obowiązującą normą PN-EN 12566-3+A1:2009 „Małe oczyszczalnie ścieków dla obliczeniowej liczby mieszkańców (OLM) do 50 – Części 3: Kontrolowane i/lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków” a posiadające np. normę PN-EN 12566-1;2004/A1:2006 „Małe oczyszczalnie ścieków bytowo gospodarczych do 50 RLM”?
Ad. 12.
Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z załączoną dokumentacją projektową i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wszelkie niejasności dotyczące montowanych urządzeń będą konsultowane bezpośrednio z Biurem Projektowym, które wykonało dokumentację techniczną.
Bogdan Glinka
Burmistrz Myszyńca
Myszyniec: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Myszyniec - etap I
Numer ogłoszenia: 285586 - 2010; data zamieszczenia: 09.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Myszyniec , Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, faks 029 7721141.
· Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.myszyniec.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Myszyniec - etap I.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia dotyczy robót budowlanych polegających na budowie 399 szt przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków pracujących w połączonej technologii zanurzonego złoża biologicznego i niskoobciążonego osadu czynnego na terenie gminy Myszyniec. Zakres robót obejmuje budowę biologicznej oczyszczalni ścieków z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynku, odprowadzeniem wód oczyszczonych do studni chłonnej, montażem studni chłonnej i przepompowni ścieków surowych oraz oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym. Do oczyszczalni ścieków zastosowano mechaniczno - biologiczną oczyszczalnię ścieków o wydajności dobowej poniżej 5 m3/dobę. Ścieki oczyszczone odprowadzane będą do studni chłonnej. Przedmiot zamówienia zgodny z normą PN-EN 12566:3 (posiadający świadectwo zgodności CE). Zakres rzeczowy robót przedstawiony został w: - projekcie budowlanym, - specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, - przedmiarze robót, które stanowią załączniki do SIWZ. Użyte w projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarze robót nazwy materiałów i urządzeń nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających parametrom zaproponowanym w dokumentacji projektowej, pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego. Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w terenie. Po dokonaniu wizji lokalnej i stwierdzeniu zaistnienia ewentualnych niezgodności przedmiaru robót z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej, oczywistych pomyłek lub pominięcia niektórych robót, Wykonawca ma obowiązek zgłosić do Zamawiającego wniosek o wyjaśnienie w trybie art. 38 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Nie wniesienie zastrzeżeń w w/w zakresie skutkuje obowiązkiem wykonania przez wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną, zgodnie z art. 647 K.C..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.23.24.21-9, 45.23.24.10-9, 45.23.24.23-3, 45.25.56.00-5, 45.23.24.00-6, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości: 50.000,00 zł, (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank / oddział: Bank Spółdzielczy w Myszyńcu nr rachunku: 25 8920 0001 0000 1720 2000 0060 z adnotacją: (wadium na przetarg - budowa przydomowych oczyszczalni ścieków). Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie.
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie: - budowy przynajmniej 250 szt. mechaniczno-biologicznych przydomowych oczyszczalni ścieków (z napowietrzaniem) lub - budowy przynajmniej 10 km kanalizacji sanitarnej z przyłączami, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie ustala szczególowego warunku w tym zakresie.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia budowlane w zakresie: a) dysponowanie kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia sanitarne do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz b) dysponowanie kierownikiem robót elektrycznych - posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna posiadanie opłaconej polisy, potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) oraz posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych 00/100). Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
· informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
· Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do SIWZ. Parafowany przez Wykonawcę Wzór umowy z wykorzystaniem - załącznik nr 4 do SIWZ. Pełnomocnictwo osoby / osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. Kosztorys ofertowy sporządzony, w oparciu o projekt budowlany, przedmiar i specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. Wyceny prac należy dokonać przy zastosowaniu określonych w dokumentacji projektowej technologii i materiałów lub technologii i materiałów równoważnych, gwarantujących ten sam efekt użytkowy, techniczny oraz identyczną trwałość i bezpieczeństwo użytkowania. Harmonogram realizacji oraz finansowania przedmiotu zamówienia, uwzględniający poszczególne etapy, czasokresy i zaangażowanie procentowe oraz wartościowe w ujęciu kwartalnym z wyodrębnieniem zakresów powierzonych podwykonawcom. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany etapów przed podpisaniem umowy lub w toku realizacji zgodnie z jej postanowieniami. Harmonogram winien zostać przygotowany w kwotach brutto.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wykonawca ma prawo żądać przedłużenia umownego terminu zakończenia całości robót objętych przedmiotem umowy, jeżeli niedotrzymanie terminu pierwotnego stanowi konsekwencję: 1) okoliczności, których przy zachowaniu należytej staranności nie można było przewidzieć, niezależnych od Wykonawcy, 2) przyczyn zależnych od Zamawiającego, 3) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), 4) wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót, pod warunkiem, że fakt ten ma odzwierciedlenie w dzienniku budowy i został potwierdzony przez inspektora nadzoru. Zmiana kierownika budowy wymaga uzgodnienia obu stron umowy i sporządzenia aneksu do umowy. Zmiany na stanowiskach kierowników branżowych wymagają uzgodnienia obu stron umowy i sporządzenia aneksu do umowy. Jakiekolwiek zmiany w zakresie umów z podwykonawcami lub zmiany podwykonawców wymagają pisemnej zgody Zamawiającego, przy czym zmiana lub wprowadzenie nowego podwykonawcy wymaga aneksu do umowy. 2. Wykonawca może wystąpić z takim żądaniem nie później niż w terminie 14 dni od zaistnienia powyższych okoliczności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, pok. nr 1 (parter) Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej w godzinach pracy urzędu..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.09.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, pokój nr 7 - sekretariat (I piętro)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Na realizację operacji została przyznana pomoc ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego PROW na lata 2007-2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
BURMISTRZ MYSZYŃCA
/-/ Bogdan Glinka
Pobierz Zalacznik_nr_8_Projekt_budowlany-rysunki.zip (422 MB)