Zapytanie ofertowe

 

I. Zamawiający:

Gmina Myszyniec

NIP:  758-21-53-537

Adres: Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, pow. ostrołęcki, woj. mazowieckie

Telefon: (29) 7721 141 wew. 11 (sekretariat), (029) 772 10 12 (referat inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki komunalnej),

Fax: (29) 7721 141 wew. 10

E-mail do korespondencji: urzad@myszyniec.pl, inwestycje@myszyniec.pl

 

II.  Tryb udzielania zamówienia

Zapytanie ofertowe prowadzone jest w uproszczonym postępowaniu w formie rozeznania cenowego dla zamówienia publicznego o wartości poniżej 30.000 euro – art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.)

 

III. Opis przedmiotu zamówienia

1. Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego:

 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Myszyniec na lata 2016-2026, zwanej dalej Strategią, wraz ze sporządzeniem prognozy oddziaływania na środowisko (na podstawie art.46 oraz art.51 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko – Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz.1227), chyba że właściwy organ odstąpi od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko.

 

2. Zadaniem Wykonawcy będzie opracowanie Strategii, która winna być zgodna z aktualnymi

unijnymi i krajowymi dokumentami strategicznymi wyższego rzędu, w tym m.in.:

  • Europa 2020;
  •  Strategia Rozwoju Kraju do roku 2020;
  •  Raport „Polska 2030. Wyzwania rozwojowe.”;
  • Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030;
  • Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, Miasta, Obszary Wiejskie (KSRR);
  • Polityka Transportowa Państwa;
  • Strategia Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2020;

Treść Strategii musi być także spójna z obowiązującymi w Gminie Myszyniec lokalnymi dokumentami planistycznymi i strategicznymi, które są dostępne w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej  Strategia winna być sporządzona ze szczególnym uwzględnieniem aspektu społecznego, gospodarczego i przestrzennego, w oparciu o zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym oraz inne ustawy szczególne.  

 

3. Proces powstawania Strategii Rozwoju powinien obejmować: 

a) Diagnozę sytuacji społeczno -gospodarczej gminy, a dokładniej sprecyzowanie:

- diagnozy stanu istniejącego w poszczególnych obszarach z określeniem trendów rozwojowych;

- opracowanie szczegółowej metodyki analizy

- określenie priorytetów i hierarchizacja celów rozwojowych;

- przeprowadzenie analiz, określenie misji, wizji i strategicznych celów rozwojowych z uwzględnieniem priorytetów Unii Europejskiej w okresie finansowym 2014 – 2020.

- analizę SWOT dla poszczególnych obszarów planowania strategicznego;

 

3.  Strategia będzie zawierać w szczególności następujący zakres tematyczny (układ):

I. Raport stanu. Analiza i diagnoza strategiczna

            1. Przestrzeń i środowisko

  • Położenie administracyjne i geograficzne
  • Położenie komunikacyjne
  • Walory przyrodnicze
  • Walory kulturowe

2. Społeczeństwo

  • Demografia
  • Wiek i struktura wykształcenia mieszkańców
  • Gospodarstwa domowe oraz źródła ich utrzymania
  • Mieszkalnictwo
  • Struktura zatrudnienia i rynek pracy
  • Bezrobocie

3. Gospodarka

  • Rolnictwo
  • Przedsiębiorczość

4. Infrastruktura techniczna

  • Infrastruktura transportowa i komunikacyjna
  • Gospodarka wodno-ściekowa
  • Gospodarka odpadami
  • Infrastruktura elektroenergetyczna, z uwzględnieniem odnawialnych źródeł energii i gazowa
  • Infrastruktura telekomunikacyjna

5. Infrastruktura społeczna

  • Infrastruktura edukacyjne
  • Infrastruktura sportowa
  • Infrastruktura kultury
  • Infrastruktura ochrony zdrowia i opieki społecznej
  • Infrastruktura bezpieczeństwa publicznego

6. Jakość rządzenia

  • Analiza zdolności inwestycyjnej
  • Jakość kapitału społecznego

7. Podsumowanie analizy i diagnozy

  • Analiza SWOT
  • Analiza SWOT/TOWS
  • Analiza potencjału jakości życia

II. Rozwój strategiczny w latach 2016 – 2026

  1. Wizja rozwoju
  2. Misja oraz cele strategii
  • Misja rozwoju
  • Cele strategiczne
  • Cele operacyjne
  • Zadania w ramach poszczególnych celów strategicznych i operacyjnych
  • Analiza WiP: ważności (istotności) i prawdopodobieństwa działań strategicznych
  1. System wdrażania i finansowania Strategii
  • Kluczowe instytucje i podmioty zaangażowane w proces wdrażania Strategii
  • Główne źródła finansowania Strategii

III. Wieloletni Plan Inwestycyjny (WPI) na lata 2016-2026  (winien np. zawierać listę zadań wraz z określeniem czasu ich realizacji, szacunkowych kwot,  funduszy unijnych, z których można pozyskać ewentualne dofinansowanie).

 

Wykonawca zobligowany będzie do przedstawienia propozycji układu Strategii na etapie realizacji zamówienia, uwzględnienia ewentualnych propozycji Zamawiającego i ich wprowadzenia.

 

  1. W ramach opracowania Strategii Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji warsztatów strategicznych (co najmniej 3), w których udział wezmą przedstawiciele m.in. następujących grup: administracji samorządowej, przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji pozarządowych, lokalnych liderów oraz mieszkańców. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia warsztatów strategicznych z ww. przedstawicielami, przy czym np. jedno spotkanie będzie miało na celu przedstawienie i konsultację koncepcji opracowania, drugie będzie włączało interesariuszy w budowanie strategii, a trzecie będzie dotyczyć prezentacji uzyskanych wyników i konsultacji projektu Strategii, itp.

 

  1. Wykonawca zobowiąże się do przeprowadzenia szeroko rozumianego procesu konsultacji

społecznych, mającego na celu informowanie mieszkańców Gminy Myszyniec o toczącym się procesie opracowywania Strategii, a także przygotowania na potrzeby organizowanych warsztatów strategicznych prezentacji multimedialnych, broszur informacyjnych dla różnych grup odbiorców (m.in. mieszkańców, przedsiębiorców, sołtysów, NGO, LGD).

Proces konsultacji społecznych winien odzwierciedlać poszczególne etapy tworzenia Strategii

np.: warsztaty robocze w trakcie tworzenia dokumentu. Dla potrzeb przeprowadzenia procesu konsultacji społecznych istnieje możliwość, iż Zamawiający udostępni Wykonawcy bezpłatnie salę posiedzeń Urzędu Miejskiego w Myszyńcu, w której będą mogły odbywać się spotkania i warsztaty  - po wcześniejszym ustaleniu i zaakceptowaniu terminów .

Ponadto Wykonawca winien przygotować ankiety i przeprowadzić badania ankietowe na wybranej próbie interesariuszy (minimum 300 osób)

Wykonawca będzie zobowiązany sporządzić raport z procesu konsultacji społecznych, w którym  winien znaleźć się opis przebiegu konsultacji, ich podsumowanie oraz zbiorcze zestawienie zgłoszonych uwag z rekomendacją do ich wprowadzenia lub uzasadnieniem do ich nie wprowadzania. Wykonawca będzie zobowiązany do dokonania zmian zapisów Strategii zgodnie z wynikami raportu z konsultacji.

 

10. Zamówienie powinno być wykonane zgodnie z zapytaniem ofertowym.

 

IV. Termin realizacji przedmiotu zamówienia

Termin  wykonania zamówienia:  31 stycznia 2016 roku.

 

V. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. Wykonawcy, którzy:

a) w ciągu ostatnich 3 lat od dnia wysłania niniejszego zapytania ofertowego wykonał co najmniej 3 usługi polegające na wykonaniu strategii rozwoju gminy lub innej jednostki samorządu terytorialnego, w tym przynajmniej jedną z nich wraz ze sporządzeniem prognozy oddziaływania na środowisko.

b) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. co najmniej 2  osobami, które brały udział w sporządzeniu co najmniej trzech strategii rozwoju jednostki samorządu terytorialnego.

 

VI. Opis sposobu przygotowywania oferty

1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

2. Składana oferta wykonania zamówienia musi zawierać wypełniony formularz ofertowy, którego wzór stanowi załącznik nr 1.

3. Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) posiadającą stosowne pełnomocnictwo. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oferta musi być podpisana przez pełnomocnika.

4. Wykonawca składa wraz z ofertą:

1)      wykaz wykonanych usług, potwierdzający spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia,  zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane zgodnie z przepisami i prawidłowo ukończone (np. referencje, poświadczenia lub oświadczenia),

2)      wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego zapytania. Wykaz musi zawierać informacje niezbędne do stwierdzenia czy wykonawca spełnia warunek określony w dziale V lit b.

3)      aktualny odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania   ofert;

4)      w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo w oryginale lub jego odpis poświadczony notarialnie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

5. Oświadczenia składane przez Wykonawcę muszą być podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz, zgodnie z postanowieniami aktualnego rejestru sądowego lub wpisem do ewidencji działalności gospodarczej, albo przez osobę posiadającą stosowne pełnomocnictwo, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – przez ustanowionego przez nich pełnomocnika lub przez Wykonawców których one dotyczą.

 

VII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

 

1. Ofertę należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Myszyńcu (pokój nr 7 – I piętro), Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec w terminie do dnia 6 października 2015 r. do godz. 11.00.                   

2. Zamawiający otworzy koperty z ofertami w dniu 6 października 2015 r. o godz. 11.15 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Myszyńcu (pokój nr 8 – I piętro), Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec.

3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

VIII. Opis sposobu obliczania ceny

1. Obliczając cenę oferty należy uwzględnić koszt wszelkich prac, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do kompleksowego wykonania zamówienia.

2. Wykonawca deklarując wolę wykonania zamówienia za cenę ryczałtową podaną w formularzu ofertowym, akceptuje w całości postanowienia niniejszego zapytania ofertowego wraz z załącznikami, co jest równoznaczne z pozbawieniem się możliwości żądania zapłaty za elementy, które wynikają z tego opisu, a nie zostały uwzględnione przy obliczaniu ceny.

3. Wykonawca określi cenę oferty w złotych polskich (PLN), która stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację całego przedmiotu zamówienia, podając ją w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do grosza (do dwóch miejsc po przecinku). Cena oferty nie podlega waloryzacji.

 

IX. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert

 

1. Zamówienie udzielone będzie Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę.

2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium – cena, znaczenie kryterium – 100%.

3. W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną oferty podaną w zapisie liczbowym i słownie, Zamawiający uzna za właściwą cenę podaną słownie.

 

X. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

 

Po wyborze najkorzystniejszej oferty  z wybranym Wykonawcą zostanie niezwłocznie podpisana umowa na wykonanie przedmiotu zamówienia.

Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od realizacji przedmiotowego zamówienia na każdym jego etapie.

 

XI. Załączniki do zapytania ofertowego

 

-  załącznik nr 1: formularz oferty;

-  załącznik nr 2: Wzór wykazu zrealizowanych usług.

-  Załącznik nr 3: Wykaz osób;

-  Załącznik nr 4: wzór umowy;