obrazek

INFORMACJA 1

Myszyniec, dnia 02.09.2014 r.

 

Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

Dotyczy przetargu nieograniczonego pn.: „Wykonanie sieci radiowej w ramach Projektu  pn. „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Gminie Myszyniec”, znak sprawy: KP.271.8.2014.

Zgodnie z art. 38 ust 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2013, poz. 907 ze zm.) zwanej dalej Pzp, w związku z pytaniami, które wpłynęły do Zamawiającego dotyczącymi Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), poniżej zamieszczamy treść skierowanych pytań wraz z odpowiedziami:

 

Pytanie 1
Zamawiający wymaga pracy w kanałach 7/14 lub 28MHz. Wykonawca zwraca uwagę, że wymóg pracy w trybie TDD realizuje dostęp czasowy, który może być realizowany również w kanałach 10 i 20MHz i jest zgodne z ETSI i planem UKE. Wykonawca prosi o dopisanie możliwości wykorzystania kanałów 10 i 20MHz dla stacji bazowych jak i końcówek klienckich. Dodatkowo Wykonawca informuje, że obecne wymaganie wskazuje na jednego producenta.

Odpowiedź
Zamawiający pragnie zauważyć, że zgodnie z treścią zarządzenia Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie planu zagospodarowania częstotliwości dla zakresu 5925-6425, dla systemów radiokomunikacyjnych pracujących w trybie TDD przewidziane zostały kanały 7 MHZ, 14 MHz, 28 MHz. Z treści rozporządzenia nie wynika, by kanały 10 i 20 MHz były zgodne z planem UKE, dlatego też Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.


Pytanie 2
Wykonawca wnosi o modyfikację możliwości zmiany przepustowości z 1:99/99:1 na 25:75/75:25. Wykonawca zwraca uwagę, że wymóg funkcjonalny asymetrii do/z BO i JTS maksymalnie wynosi 75/25 tak więc obecny zapis nie znajduje zastosowania i wskazuje na jednego producenta.

Odpowiedź
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Ograniczenie do regulacji pomiędzy downlowd a upload w proponowanym stosunku 25:75/75:25 w znacznym stopniu ogranicza możliwość regulacji przepływem danych, a co za tym idzie nieefektywne wykorzystanie kanałów radiowych.

 

Pytanie 3
Wykonawca wnioskuje o wykreślenie wymogu przepustowości stacji bazowej równej 240Mb/s. Wykonawca pragnie zauważyć że jest to projekt zaprojektuj i wybuduj a założeniem jest dostarczenie usługi do Beneficjentów na konkretnym poziomie. Wykonawca może zapewnić wymagany poziom usługi z wykorzystaniem różnych pojemności sektorów.

Odpowiedź
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Powyżej opisany minimalny wymóg parametru nie ogranicza konkurencyjności, a jedynie uwzględnia znaczną liczbę użytkowników korzystających z internetu w ramach realizowanego projektu. Opisane minimalne parametry techniczne mają zapewnić niedrogi, a jednocześnie wydajny sprzęt, który zapewni do 2020 roku sprawne technicznie korzystanie z internetu gospodarstwom domowym bezpośrednio objętym projektem uczestnikami oraz mieszkańcom Gminy wykluczonym cyfrowo, którzy w ramach jednostek podległych będą korzystać z komputera i internetu. Planowana sieć przewiduje wymianę ruchu pomiędzy abonentami oraz późniejszy rozwój przepustowości.


Pytanie 4
Wykonawca wnioskuje o wykreślenie wymogu poboru mocy do 14W. Wykonawca zwraca uwagę, że jest to projekt zaprojektuj i wybuduj, w kwestii Wykonawcy jest zapewnienie odpowiedniego zasilania. Dodatkowo, obecny wymóg wskazuje na konkretnego producenta.

Odpowiedź
Wykonawca we wniosku nie doprecyzował, które urządzenie miał na myśli, w związku z czym, wniosek pozostaje bez rozpoznania.


Pytanie 5
Wykonawca wnosi o modyfikację punkt dot. zarządzania stajami bazowymi 5.9-6.4 na: „Zarządzanie przez command line lub web lub port szeregowy lub port Ethernet. Wykonawca zwraca uwagę, że zapis obecnie wskazuje na konkretnego producenta. Dodatkowo, dzięki rozwojowi technologii IP nie stosuje się już portów szeregowych do zarządzania za względu na niską efektywność.

Odpowiedź
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Powyżej opisane ogólne minimalne parametry techniczne nie ograniczają konkurencyjności, mają zagwarantować wydajność urządzenia i zapewnić sprawne zarządzanie siecią. Istnieje ryzyko, że w sytuacji awarii urządzenia, zaoferowanie jednego z wyżej wymienionych rozwiązań może okazać się niewystarczające do zarządzania nim, co może uniemożliwić sprawny dostęp do Internetu wykluczonym cyfrowo.


Pytanie 6
Wykonawca wnosi o modyfikację zapisu w OPZ pkt. VII 1.18 na „Wsparcie dla SSH lub równoważne”. Obecny zapis ogranicza rozwiązania o porównywalnych lub wyższych możliwościach

Odpowiedź
Zamawiający w pkt  VII 1.18 Opisu przedmiotu zamówienia wskazał wymagania minimalne dla danego urządzenia, w związku z czym, dopuszcza rozwiązania równoważne, o parametrach porównywalnych lub wyższych.

 

Pytanie 7
Wykonawca pragnie zauważyć, że wymóg funkcjonalny przepustowości jest na poziomie 1/0.5 Mb/s oraz 4/1 Mb/s przez co zapis w pkt. VII 2.5 „przepustowość zagregowana min. 50Mb/s” nie znajduje zastosowania i znacznie podraża ofertę oraz ogranicza konkurencyjność. Proszę o zmianę zapisu na min. 5Mb/s z możliwością rozszerzenia do 50Mb/s bez potrzeby zmiany urządzenia.

Odpowiedź
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Planowana sieć przewiduje wymianę ruchu pomiędzy znaczną liczbą osób wykluczonych cyfrowo oraz późniejszy rozwój przepustowości.



Pytanie 8

Wykonawca wnosi o zmianę wymogu w pkt. VII 2.9 z „minimum 2 porty Fast Ethernet” na „minimum 1 port Fast Ethernet”. Drugi port Ethernet nie spełnia żadnej funkcji w projekcie a jedynie ogranicza konkurencyjność poprzez wskazanie na konkretnego producenta. Zastosowanie jednego portu w zupełności wystarcza do spełnienia wszystkich wymagań.

Odpowiedź
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Powyżej opisane minimalne parametry techniczne spełnia kilka powszechnie dostępnych urządzeń różnych producentów. Dodatkowo, Wykonawca nie może narzucać Zamawiającemu parametrów sprzętu, który chce nabyć w drodze zamówienia. Zamawiający jest uprawniony do dokonania opisu przedmiotu zamówienia w taki sposób, który w najwyższym stopniu uwzględni jego potrzeby. Wymogi techniczne opisane w SIWZ są wymaganiami minimalnymi. Zamawiający konkretnie określił minimalne wymagania odnośnie parametrów sprzętu biorąc pod uwagę standardy rynkowe i nawet jeśli oczekiwania Zamawiającego mówią o najnowszych dostępnych technologiach, Wykonawca nie ma prawa odmówić Zamawiającemu zakupienia najnowocześniejszych, najbardziej funkcjonalnych urządzeń. Wskazanie w SIWZ wymogów technicznych i jakościowych dotyczących przedmiotu zamówienia trudnych do spełniania przez produkty jakie Wykonawca chciałby zaoferować nie stanowi dostatecznej podstawy do wprowadzenia zmian w specyfikacji.

Zgodnie z orzecznictwem KIO:

  • KIO/UZP 311/08

Opisanie przedmiotu zamówienia z poszanowaniem przepisów prawa nie jest jednoznaczne z koniecznością zdolności realizacji zamówienia przez wszystkie podmioty działające na rynku w danej branży.

  • KIO/UZP 275/08

Ingerowanie przez Wykonawcę w opis przedmiotu zamówienia dokonany stosownie do konkretnych potrzeb Zamawiającego nie znajduje uzasadnienia.


Pytanie 9
Wykonawca wnosi o wykreślenie pkt VII 2.11. Zapis nie znajduje zastosowania w projekcie i wskazuje na jednego producenta ograniczając konkurencję.

Odpowiedź
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Powyżej opisane minimalne parametry techniczne spełnia kilka powszechnie dostępnych urządzeń różnych producentów.


Pytanie 10
Wykonawca wnosi o dopuszczenie realizacji łącza punkt-punkt w oparciu o radiolinię pracująca w innym paśmie licencjonowanym o parametrach wystarczających do spełnienia wymogów łączności pomiędzy stacjami bazowymi oraz wykreślenie wymogu objęcia radiolinii punkt-punkt przez wspólny system zarządzania. Wykonawca pragnie zauważyć, że:

a. Zapis wskazuje na jednego producenta przez co ogranicza konkurencyjność

b. Jest to projekt „zaprojektuj i wybuduj” i to po stornie Wykonawcy powinno być dobranie odpowiedniego rozwiązania/technologii w celu spełnienia warunków OPZ. Wykonawca wskazuje, że są w planach kanałowym UKE są dostępne inne, dużo tańsze częstotliwości w pasmach licencjonowanych, które mogą zostać wykorzystane do realizacji projektu zgodnie z założeniami OPZ.

c. Zgodnie z planem częstotliwości UKE dla zakresu 5925-6425MHz dla urządzeń Punkt-Punkt, przewidziane są WYŁĄCZNIE kanały FDD (dwie nośne), przez co koszt kanału 28MHz to 25 200pln/rok. System TDD wykorzystuje tylko jedną nośną (górną lub dolną) przez co zastosowanie takiego rozwiązanie naraża Wykonawcę na ponoszenie zbędnych kosztów w wysokości 12 600pln/rok za jedną niewykorzystywaną nośną.

Odpowiedź
Zamawiający pragnie zauważyć, że w treści SIWZ nie ma informacji o realizacji niniejszego projektu w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Proszę o ponowne rzetelne zapoznanie się z treścią dokumentacji, gdyż istnieje prawdopodobieństwo, że Wykonawca zapoznał się z treścią dokumentacji unieważnionego postępowania ogłoszonego w maju 2014 r., co wynika z rozbieżności pomiędzy wnioskiem Wykonawcy a aktualną treścią SIWZ.

Ponadto, zgodnie z opisem SIWZ Zamawiający w celu obniżenia kosztów realizacji projektu wymaga pracy radiolinii punkt-punkt w paśmie nielicencjonowanym, w związku z czym wniosek i zarzut Wykonawcy o ewentualne narażenie Wykonawcy na ponoszenie zbędnych kosztów jest niezasadny. Dodatkowo Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia zamieścił uszczegółowienie opisu:

„Zamawiający opisując minimalne parametry techniczne nie wymaga urządzeń pracujących w konkretnym kanale radiowym np.: 7, 14, 28MHz we wskazanym przedziale 5,925-6,425Ghz. Jeśli Wykonawca na etapie realizacji przedmiotowego zamówienia uzna, iż przykładowy kanał radiowy 14 lub 28MHz jest właściwy, Zamawiający zaakceptuje ten parametr.”


Pytanie 11
Wykonawca wnosi o dopuszczenie realizacji radiolinii punkt-punkt w paśmie uwolnionym. Wykonawca pragnie zauważyć, że pozwoli to na znaczne oszczędności związanych z kosztami UKE co wpłynie na wysokość oferty. Dodatkowo, podłączenie beneficjentów ostatecznych i tak odbywa się w oparciu o system w paśmie 5,4GHz więc nie jest to technologia wykluczona

Odpowiedź
Zgodnie z opisem SIWZ Zamawiający wymaga pracy radiolinii punkt-punkt w paśmie nielicencjonowanym, więc przychyla się do wniosku Wykonawcy o dopuszczenie realizacji radiolinii punkt-punkt w paśmie uwolnionym.


Pytanie 12
Wykonawca wnosi zniesienie ustalonej wysokości proporcji pomiędzy użytkownikami podłączonymi za pomocą projektowanej sieci a siecią GSM. Wykonawca pragnie zauważyć:

a. Ustalenie sztywnego podziału nie pozwala na optymalizację sieci pod kątem sposobu podłączenia co naraża Wykonawcę na poniesienie wyższych kosztów mimo możliwości podłączenia po WiFi/GSM.

b. Projekt „zaprojektuj/wybuduj” powinien zapewniać elastyczność Wykonawcy w celu zapewnienia najlepszego rozwiązania

c. Brak planowania radiowego nie pozwala jednoznacznie stwierdzić czy założenia Zamawiającego są słuszne i zgodne „ze sztuką projektowania”. Jeżeli Zamawiający posiada dokładną mapę oraz wynik planowania radiowego to prosimy o udostępnienie w celu analizy i wykorzystania do przygotowania oferty

Ustalenie sztywnego podziału na WiFi/GSM z jednoczesnym wymogiem zapewnienia usługi na beneficjantów, którzy się przeniosą może narazić wykonawcę w skrajnych przypadkach na poniesienie znacznych kosztów w celu dostarczenia sygnały WiFi do miejsca gdzie bez większych problemów można by świadczyć usługę po GSM.

Odpowiedź
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w zakresie ustalonej proporcji pomiędzy użytkownikami podłączonymi za pomocą projektowanej sieci a siecią GSM. Według wiedzy Zamawiającego, obszar Gminy Myszyniec nie jest wystarczająco pokryty sygnałem GSM, dlatego też, by zapewnić gospodarstwom wykluczonym cyfrowo dostęp do internetu niezbędne jest wykonanej  sieć WiFi. Zastosowane proporcje w ramach niniejszego postępowania wynikają z przeprowadzonej analizy wykluczenia cyfrowego i wywiadu z osobami z terenu Gminy. Dodatkowo, zgodnie z pkt XIII opisu przedmiotu zamówienia „Zaleca się dokonanie wizji lokalnej na terenach objętych projektem w celu prawidłowego określenia potrzeb w tym zakresie ( w tym liczby konstrukcji, wysokości ) i prawidłowego skalkulowania kosztów opracowania projektów budowlanych oraz budowy masztów antenowych”, gdyż Zamawiający nie posiada mapy/wyniku planowania radiowego.

 

Pytanie 13
Zamawiający wymaga zastosowania anten dookólnych o parametrach:

a. Wzmocnienie 13dBi
b. Polaryzacja pionowa i pozioma
c. Kąt promieniowania w płaszczyźnie poziomej i pionowej 360 stopni

Wykonawca pragnie zauważyć, że nie ma anteny która mogła by spełnić wszystkie powyższe wymogi lub nawet część z nich (promieniowanie 360st w dwóch płaszczyznach). Wykonawca prosi o doprecyzowanie wymogów dot. anteny dookólnej.

Odpowiedź
Zamawiający doprecyzowuje wymogi dot. anteny dookólnej w zakresie kątów promieniowania dopuszcza kąt promieniowania w płaszczyźnie poziomej 360 stopni i pionowej minimum 5 stopni.


Pytanie 14
Zamawiający wymaga dla końcówek klienckich wymaga równocześnie portu 1x Gigabit Ethernet oraz 1x 10/100 (punkt VIII 3.5 i VIII 3.8). Zamawiający wnosi o wykreślenie wymogu portu Gigabit Ethernet jako nie mającego odniesienia do reszty wymogów SIWZ.

Odpowiedź
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w zakresie wymagań minimalnych tj. portu 1x Gigabit Ethernet, jednocześnie informuje, iż wymóg posiadania przez urządzenie portu 1x 10/100 uznaje za spełniony poprzez posiadanie portu 1x Gigabit Ethernet.


Pytanie 15
Zamawiający prosi o przesłanie współrzędnych GPS lub adresów beneficjentów ostatecznych i jednostek podległych na podstawie których została przygotowana mapa stanowiąca załącznik nr 9. Wykonawca pragnie wykorzystać te informacje w celu wstępnej analizy radiowej.

Odpowiedź
Zamawiający pragnie zauważyć, że adresy Jednostek Podległych zostały wskazane w Załączniku nr 9 do SIWZ. Adresy beneficjentów ostatecznych zostaną przekazane po podpisaniu umowy z Wykonawcą. Dodatkowo, zgodnie z pkt XIII opisu przedmiotu zamówienia „Zaleca się dokonanie wizji lokalnej na terenach objętych projektem w celu prawidłowego określenia potrzeb w tym zakresie ( w tym liczby konstrukcji, wysokości ) i prawidłowego skalkulowania kosztów opracowania projektów budowlanych oraz budowy masztów antenowych”.


Pytanie 16
Zamawiający wymaga realizacji dostępu do sieci internet z wykorzystaniem 3 łączy symetrycznych o łącznej przepustowości minimum 12mb full duplex:

a. Wykonawca wnosi o zmianę wymogu z 3 łączy na 2 łącza jako wystarczające zabezpieczenie powszechnie wykorzystywane w instytucjach państwowych, bankach itp. Wykorzystanie większej ilości łączy wiąże się z wyższymi kosztami dzierżawy i niegospodarnym zarządzaniem budżetem.

b. Prosimy o weryfikację lub potwierdzenie, że łączna przepustowość łącza ma wynosić min 12mb. Mając na uwadze, że 65 beneficjentów ma mieć usługę co najmniej 1/0,5Mb a jednostki podległe usługę co najmniej 4/1Mb, wartość 12Mb jest za mała i powinna wynieść co najmniej tyle ile suma wszystkich usług z wykorzystaniem sieci WiFi.

c. W przypadku wykorzystania przez Zamawiającego mechanizmu współdzielenia zasobu dostępu do Internetu na wszystkich beneficjentów/jednostki podległe (tzw. Overbooking). Wykonawca prosi o zmianę wymaganych parametrów z „minimum 1/0,5 mb/s” dla beneficjentów ostatecznych na „do 1/0,5mb/s” oraz z „4/1mb/s” na do 4/1Mb/s” dla jednostek podległych. Wykonawca pragnie zauważyć, że wymagania OPZ muszą być spójne w celu wykonania rzetelnej wyceny projektu.

Odpowiedź:
a) Zamawiający nie dopuszcza możliwości wykorzystania 2 łączy symetrycznych o łącznej przepustowości minimum 12mb full duplex, projekt w okresie realizacji przewiduje wykorzystanie 3 łączy symetrycznych o łącznej przepustowości minimum 12mb full duplex,

b) Zamawiający potwierdza, że łączna przepustowość łącza ma wynosić minimum 12mb full duplex. Jeżeli łącznie nie spełni wskazanych wymaganych minimalnych parametrów dla beneficjentów co najmniej 1/0,5Mb, dla jednostek podległych co najmniej 4/1Mb, Wykonawca zagwarantuje przepustowość łącza, która spełni powyższy wymóg.

c) Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.



 

ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEDŁUŻA TERMINU SKŁADANIA OFERT.


Burmistrz Myszyńca

/-/ Bogdan Glinka

 

 

 

 ______________________________________________________________________


 

Polska-Myszyniec: Serwery
2014/S 153-274538
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy


Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Gmina Myszyniec
pl. Wolności 60
Punkt kontaktowy: Gmina Myszyniec
Osoba do kontaktów: Anna Rzepkowska, Krystian Kalinowski
07-430 Myszyniec
POLSKA
Tel.: +48 297721141
E-mail: biuroprojekty@mysyzniec.pl
Faks: +48 297721141

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.myszyniec.pl/

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem:Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Wykonanie sieci radiowej w ramach projektu pn. „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Gminie Myszyniec”.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Dostawy
Kupno
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina Myszyniec.

Kod NUTS PL122

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest:
1. dostawa i instalacja urządzeń sieciowych oraz wykonanie sieci radiowej Wi-Fi bezpośrednio związanej z udostępnieniem Internetu,
2. świadczenie usług dostępu do Internetu w 125 gospodarstwach domowych oraz w 8 jednostkach podległych.
3. dostawa i instalacja 8 szt. serwerów oraz 8 szt. UPS.
4. obsługa techniczna sieci radiowej.
5. modernizacja sieci radiowej na koniec projektu.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

48820000, 71320000, 32260000, 32424000, 32523000, 31682530, 32420000, 32571000, 51300000, 32422000, 32418000, 72400000

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 1.10.2014. Zakończenie 31.12.2015

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 5 000 PLN (pięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ.
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany jest wnieść przed podpisaniem umowy zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny oferty zawierającej podatek VAT.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Podstawą do wystawienia faktury VAT będzie podpisany bez uwag protokół zdawczo-odbiorczy. Wykonawca w terminie 3 dni roboczych od dnia podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego wystawi i dostarczy Zamawiającemu fakturę VAT.
Płatność zostanie przekazana na konto bankowe Wykonawcy wskazane w fakturze VAT.
Płatność zostanie zrealizowana na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT, w terminie 21 dni od dnia jej otrzymania przez Zamawiającego.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
W celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w ust. 1, wykonawca ma obowiązek złożyć następujące dokumenty:
1) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 uPzp, wy-stawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich;
2) wypełnione i podpisane oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokument ten składa każdy z nich;
3) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten mogą złożyć łącznie;
4) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z uiszczaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich;
5) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich;
6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich;
7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich;
8) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich;
9) aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm. w zw. przepisy art. 64 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 173, poz. 1807).
Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10 i 11 ustawy Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10 i 11 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich za-świadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
d) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8,10 i 11 ustawy Pzp;
Dokumenty potwierdzające, ze nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości oraz, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie , powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o nie zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat , składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
Wymagane dokumenty powinny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby, uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z wyjątkiem oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, które powinno być przedstawione w oryginale.
Ocena spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana metodą „spełnia”, „nie spełnia” na podstawie informacji przedstawionych w dokumentach.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego, powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu, czyli wskazać jego zakres, rodzaj, czas udzielenie, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. Z treści dokumentu winno wynikać:
a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem,
d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 uPzp – określonych w ust. 1 pkt 2–4 – polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b uPzp, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 uPzp, określonych w ust. 1 pkt 1–4, polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b uPzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w par 6. ust. 3 pkt 1-2 SIWZ. Postanowienia dotyczące podmiotów, które mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej stosuje się odpowiednio.
Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 uPzp, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, sporządzona wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SIWZ.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, Zamawiający wymaga by złożył oświadczenie, o którym mowa w art. 44 uPzp.
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1. W celu potwierdzenia spełniania warunków, oraz w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca ma obowiązek złożyć następujące dokumenty:
1) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy – w tym okresie głównych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane, sporządzony według wzoru, który stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa przynajmniej jeden z nich;
2) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, którego wzór stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ
3) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp polega na
zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego, powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu, czyli wskazać jego zakres, rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. Z treści dokumentu winno wynikać:
a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem,
d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w SIWZ. Postanowienia dotyczące podmiotów, które mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej, stosuje się odpowiednio.
Ocena spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana metodą „spełnia”, nie spełnia” na podstawie informacji przedstawionych w dokumentach.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia tj.: w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie – wykonali, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych lub część wykonana obejmuje, co najmniej 3 dostawy o wartości minimum 200 000 PLN brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych) każda obejmująca swoim zakresem:
a) realizację dostaw urządzeń radiowych licencjonowanych lub nielicencjonowanych
b) instalacji i uruchomienia minimum jednej sprzętowej bramy internetowej (router lub firewall z funkcjonalnością routera), (w przypadku, gdy wartość umowy została określona w walucie innej niż złoty przeliczenie nastąpi wg średniego kursu złotego ogłoszonego przez Prezesa NBP i obowiązującego w dniu podpisania umowy na realizację zamówienia)
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: dysponują co najmniej 2 osobami, które realizować będą zamówienie, w tym:
a) inżynier planowania radiowego, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert uczestniczył w realizacji przynajmniej 3 projektów planowania radiowego o wartości min. 200 000 PLN brutto każdy, w których zaplanowano przynajmniej 3 Stacje Bazowe jakiegokolwiek systemu punktwielopunkt.
b) Instalator systemów radiowych który posiada ważne badania lekarskie oraz uprawnienia do pracy na wysokości oraz w polu mikrofalowym, posiada uprawnienia elektryczne, eksploatacyjne lub równoważne min. 1kV.
Jedna osoba nie może pełnić kilku funkcji.
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
KP.271.8.2014.
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
18.9.2014 - 09:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 18.9.2014 - 09:15

Miejscowość:

Gmina Myszyniec.

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Działanie 8.3. – Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion w ramach 8. Osi Priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007–2013.
VI.3)Informacje dodatkowe
Termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia jest terminem orientacyjnym.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587840
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800

VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 Pzp. Odwołanie wnosi się:
— w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 Pzp, albo,
— w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej. Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Departament Odwołań Urzędu Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587840
Faks: +48 224587800

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
8.8.2014






BURMISTRZ MYSZYŃCA

/-/ mgr inż. Bogdan Glinka