obrazek

 

 

 

 

Informacja Nr 8

Myszyniec 15.03.2013 r.

 

Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

 

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający – Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na  „Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego Gminy Myszyniec”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania:

Dot.: zapytania z dnia 13.03.2013 r.

Pytanie: Zgodnie z załącznikiem do projektu budowlanego w budynku przedszkola należy zamienić grzejniki o wysokości 60 cm na grzejniki o wys. 45 cm. Zgodnie z zasadami prawidłowego montażu odległość dolnej krawędzi grzejnika od podłogi oraz górnej od parapetu, półki, powinna wynosić ok. 10 cm. Zachowanie powyższych odległości gwarantuje poprawność montażu oraz rozkłady ciepła. Aby zachować ww. wymiary w miejscu montażu powinna być zapewniona przestrzeń montażowa min. 65 cm (dla proponowanych grzejników o wys. 45 cm). W piśmie z dnia 08.03.2013 r. zwróciliśmy uwagę że dostępna przestrzeń montażowa wynosi ok. 50 cm. Prosimy o ponowną weryfikację zaistniałej nieścisłości. 

 

Odpowiedź: W związku z niedostosowaniem wysokości grzejników do istniejącej odległości od posadzki do parapetów, dokonano korekty autorskiej do projektu budowlanego instalacji c.o. i pompy ciepła w budynku przedszkola – poprawiony zał. do projektu budowlanego dla budynku przedszkola – 15.03.2013 r.

Projektant w projekcie budowlanym instalacji c.o. i technologii pompy ciepła dodaje w pkt 6 zapis:

  • „Po zmontowaniu instalacji wykonawca wykona obudowy grzejników dostosowując je do wyposażenia pomieszczenia. Obudowy w minimalnym stopniu winne ograniczać emisję ciepła do pomieszczenia.
  • Dopuszcza się zastosowanie zamienne urządzeń równoważnych technicznie.”

 

 Dot.: zapytania z dnia 14.03.2013 r.

Pytanie: W dokumentacji przetargowej nr IN.IOŚ.271.1.2013 na „Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego Gminy Myszyniec” występują nieścisłości dotyczące gwarancji, w związku z tym proszę o dokładne sprecyzowanie:

  1. Czy zapis we wzorze umowy § 17 pkt 7 dotyczy modułów fotowoltaicznych, będących składnikami instalacji (podobnie jak kolektory słoneczne), czy instalacji fotowoltaicznej jak jest zapisane w tym punkcie umowy? (Producenci niektórych elementów wchodzących w skład instalacji fotowoltaicznych nie udzielają gwarancji na okres 10 lat, np. akumulatorów).
  2. Jednoznacznie określić warunki gwarancji we wzorze umowy § 17 i w SIWZ pkt 3.14, gdyż obecnie są one niespójne.

 

Odpowiedź:  W zakresie fotowoltaiki Zamawiający wymaga gwarancji producenta na 10 lat dla modułu (panela) fotowoltaicznego. W opinii Zamawiającego wymagania dot. gwarancji są jasne i spójne zarówno w pkt 3.14 SIWZ jak i w § 17 wzoru umowy.

 

Dot.: zapytania z dnia 15.03.2013 r.

Pytanie: Zamawiający w załączniku nr 10 do SIWZ określił parametry techniczne kolektora próżniowego, które ewidentnie wskazują na konkretny typ kolektora, a mianowicie Viessmann Vitosol 200-T. Zapis taki uniemożliwia złożenie oferty na kolektorach równoważnych, ponieważ oprócz wspomnianego wyżej kolektora Viessmanna, żaden inny nie spełnia równocześnie wszystkich parametrów, co jest sprzeczne z fundamentalną zasadą Prawa Zamówień Publicznych w zakresie zakazu ograniczenia uczciwej konkurencji (art. 7 Prawo Zamówień Publicznych).

Wnosimy zatem o zmianę powyższych zapisów dotyczących kolektora próżniowego w zakresie zmniejszenia minimalnej pojemności cieplnej, zmniejszenia minimalnych mocy użytecznych kolektora odniesionych do powierzchni apertury (ponieważ niewielkie odchyłki od wartości podanych przez Zamawiającego nie mają istotnego wpływu dla układu solarnego) oraz ewentualnie zmniejszenia sprawności optycznej.

Proponowane przez nas wartości mocy użytecznej kolektora to min.: 717 [W/m2], 673 [W/m2], 617 [W/m2].

 

Odpowiedź: Zamawiający nie obniża parametrów dla kolektora próżniowego dot.  pojemności cieplnej, mocy użytecznej oraz sprawności optycznej. Załącznik nr 10 został już raz zmieniony w parametrach kolektora próżniowego. Zamawiający nie faworyzuje żadnego z producentów, obecnie na rynku montowanych jest wiele kolektorów o parametrach o wiele lepszych niż wymagane przez Zamawiającego. W postępowaniu zachowana jest uczciwa konkurencja oraz równe traktowanie Wykonawców.

 

Pobierz:

Poprawiony_zal_do_projektu_budowlanego_dla_budynku_przedszkola_15_03_2013_r.pdf

 

BURMISTRZ MYSZYŃCA

/-/ mgr inż. Bogdan Glinka

__________________________________________________________

 

 

Myszyniec dn. 13.03.2013 r.

 

Myszyniec: Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła celem poprawy środowiska naturalnego gminy Myszyniec.

 

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Numer ogłoszenia: 100940 - 2013; data zamieszczenia: 13.03.2013

 

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 67702 - 2013 data 18.02.2013 r.


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

 

Gmina Myszyniec, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, fax. 029 7721141.

 

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

 

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).

W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.03.2013 godzina 10:00.

W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.03.2013 godzina 10:00.

 

 

BURMISTRZ MYSZYŃCA

/-/ mgr inż. Bogdan Glinka

__________________________________________________________


Informacja Nr 7

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ

Myszyniec dn. 13.03.2013 r.

 

Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.IOŚ.271.1.2013 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego Gminy Myszyniec”

 

Zamawiający – Gmina Myszyniec działając zgodnie z art. 38 ust. 4 i 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.) zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego Gminy Myszyniec”

W związku z przesłanymi zapytaniami Wykonawców i odpowiedziami Zamawiającego, które uzupełniają bądź modyfikują SIWZ, Zamawiający informuje o konieczności zapoznania się z odpowiedziami i zmianami w SIWZ.

Zamawiający, w celu zapewnienia Wykonawcom czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, postanowił przedłużyć termin składania ofert.

Nowe terminy są następujące:

- Termin składania ofert: 19.03.2013 r. do godz. 10:00

- Termin otwarcia ofert: 19.03.2013 r. godz. 10:15

Wykonawcy są zobowiązani do zastosowania się do powyższych terminów.

BURMISTRZ MYSZYŃCA

/-/ mgr inż. Bogdan Glinka

__________________________________________________________

Informacja Nr 6

 


Myszyniec dn. 13.03.2013 r.

Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

 

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający – Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego Gminy Myszyniec”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania:

 

Dot.: zapytania z dnia 12.03.2013 r.

 

Pytanie: Czy Zamawiający będzie wymagał ilości płyt solarnych w poszczególnych pakietach podanych w załączniku nr 9 i 10 do SIWZ, w związku z brakiem wymogu minimalnej powierzchni czynnej absorbera i zmianą załącznika nr 10 do SIWZ w dniu 07.03.2013r.?

 

Odpowiedź: W związku z brakiem wymogu minimalnej powierzchni czynnej absorbera i zmianą załącznika nr 10 do SIWZ z dnia 07.03.2013r Zamawiający nie wymaga ilości płyt solarnych w poszczególnych pakietach. Niemniej jednak Wykonawcy maja tak odpowiednio dobrać ilość płyt aby sumaryczna moc energii cieplnej kolektorów wynosiła 1510 kW a instalacja była dobrana do liczby użytkowników w budynku.

W załączeniu zmieniony załącznik nr 9 i nr 10 do SIWZ.

 

Pobierz:

Zmieniony załącznik nr 9 do SIWZ- 13.03.2013 r (54kB)

Zmieniony załącznik nr 10 do SIWZ - 13.03.2013 r (123.5kB)

 

BURMISTRZ MYSZYŃCA

/-/ mgr inż. Bogdan Glinka

 

__________________________________________________________


 

Informacja Nr 5

Myszyniec 13.03.2013 r.

Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający – Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego Gminy Myszyniec”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania:

Dot.: zapytania z dnia 04.03.2013 r.

Pytanie: W dokumentacji projektowej, w części opisowej dotyczącej funkcji jakie powinien posiadać sterownik solarny znajduje się zapis, zgodnie z którym sterownik powinien mieć możliwość współpracy z regulatorem kotłowym z wykorzystaniem protokołu komunikacyjnego KM-BUS. Proszę o analizę tego zapisu ponieważ naszym zdaniem jest to wymóg, który całkowicie zbędnie ogranicza możliwości zastosowania regulatora solarnego tylko do jednego modelu. Komunikacja typu KM-BUS jest wykorzystywana w regulatorach jednego z producentów urządzeń grzewczych jako standard umożliwiający współpracę regulatorów w różnych urządzeniach grzewczych tego producenta a konkretnie w kotłach gazowych i olejowych. Wymóg ten miałby uzasadnienie gdyby 100% urządzeń grzewczych w budynkach, objętych przetargiem wykorzystywało regulatory z protokołem KM-BUS. Ponieważ z doświadczenia wiemy, że w tego typu instalacjach przeważają kotły na paliwo stałe, dodatkowo pochodzące od różnych producentów, wymóg taki w nieuzasadniony sposób blokuje możliwość zastosowania któregoś z szerokiej gamy regulatorów solarnych dostępnych na rynku.

Odpowiedź: Zamawiający udzielił podobnej odpowiedzi na pytanie nr 9 z dnia 27.02.2013 r., cyt.: „Zamawiający dopuszcza inny rodzaj komunikacji regulatora solarnego z regulatorem kotłowym po uzgodnieniu z Zamawiającym indywidualnie dla każdej instalacji”.

Dot.: zapytania z dnia 08.03.2013 r.

Pytanie 1: Zgłaszamy swój sprzeciw odnośnie odpowiedzi zamawiającego z dnia 07.03.2013 r. na pytania wykonawców odnośnie powierzchni czynnej kolektora płaskiego. Nie zgadzamy się z odpowiedzią zamawiającego o brzmieniu „Powierzchnia czynna kolektora to powierzchnia apertury” ponieważ powierzchnia czynna jest to największa powierzchnia absorbera jaka może być eksploatowana aby odbierać promieniowanie słoneczne. W przypadku gdy kolektory posiadają powierzchnie absorbera mniejszą od powierzchni apertury jednoznacznie świadczy to że powierzchnią czynną jest powierzchnia absorbera. Przykład: gdy powierzchnia apertury wynosi np. 2,323 a powierzchnia absorbera 2,310 świadczy to o tym że powierzchnia czynna to powierzchnia absorbera i tzw. „Moc użyteczna kolektora” powinna zostać określona na podstawie powierzchni absorbera – czyli powierzchni użytecznej kolektora. Problem taki nie występuje gdy powierzchnia absorbera jest równa powierzchni apertury. Wtedy jako powierzchnię czynną uważa się zarówno powierzchnię absorbera jak i apertury. W związku z powyższym jeszcze raz zwracamy się do zamawiającego z prośbą o sprostowanie błędnego zapisu i wprowadzenie jednolitego, sprawiedliwego dla wszystkich wykonawców systemu oceny spełnienia warunku w postępowaniu przetargowym przez wprowadzenie zapisu: „że wszystkie parametry kolektora i moc użyteczna ma zostać określona na podstawie powierzchni czynnej tzn. powierzchni apertury, w przypadku gdy jej powierzchnia jest mniejsza od powierzchni absorbera lub powierzchni absorbera w przypadku gdy jego powierzchnia jest mniejsza od powierzchni apertury”. Nie można dyskwalifikować wykonawców którzy jak najbardziej chcą zaproponować zamawiającemu jak najlepszy produkt.

Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje swoją odpowiedź z dnia 07.03.2013 r. „Powierzchnia czynna kolektora to powierzchnia apertury”.

Proszę o zapoznanie się Wykonawcy z normą PN-EN ISO 9488:2002 „Energia słoneczna – Terminologia” zwłaszcza z pkt 8.5 i 8.6. W normie tej zdefiniowano podstawowe terminy z zakresu energii słonecznej.

Pytanie 2: Zgłaszamy również swój sprzeciw odnośnie zapisu tyczącego się pomp ciepła. Zgodnie z wytycznymi wykonawcy mają zamontować 2 pompy o mocach

1. 28,8 kW

2. 42,8 kW

Zapis zamawiającego: „nie dopuszcza się, jako rozwiązań równoważnych, układów pomp ciepła o mocy grzewczej sumarycznie równej lub wyższej od mocy założonej w projekcie technicznym.” ogranicza możliwość zastosowania pomp o większej mocy czyli lepszych pod względem uzysków co przecież jest niezgodne z ideą montowania odnawialnych źródeł energii. Czym więcej energii zostanie pozyskane tym lepiej dla obiektu. Poza tym określenie tak szczegółowo mocy wskazuje na dokładnie jeden typ pompy i jednego producenta co jest niedopuszczalne i niezgodne z PZP. Bardzo proszę o zmianę tego zapisu i dopuszczenie pomp ciepła o większej mocy.

Odpowiedź: Wykonawca w celu doboru odpowiednich równoważników pomp ciepła jest zobowiązany do spełnienia parametrów wg dokumentacji projektowej i wg załączonej poniżej tabeli.

przedszkole

plebania

zapotrzebowanie ciepła wg obliczeń strat ciepła

24,9

36,6

kW

zapotrzebowanie ciepłej na ciepłą wodę

brak

0,25

kW/osobę

temperatura obliczeniowa c.o

50/40

50/40

oC

temperatura podgrzewacza

brak

60

oC

temperatura obliczeniowa dolnego źródła

0

0

oC

COP (minimalny dla parametrów obliczeniowych)

3,1

3,2

Budynek przedszkola po dociepleniu, budynek plebanii bez docieplenia.

Propozycję lokalizacji sond wskazano na załączonym planie sytuacyjnym. Przyjęto do doboru na poziomie 50W/m mocy chłodniczej z uwzględnieniem 20% rezerwy co daje 41,6W/m.

Wykonawca musi zapewnić dobór dolnego źródła ciepła aby przez cały okres pracy jego temperatura nie spadała poniżej +5oC oraz zapewnić w okresie trwałości projektu moc chłodniczą nie mniejsza niż 23,5 kW w przedszkolu i 34,5 kW na plebanii.

Dot.: zapytania z dnia 08.03.2013 r.

Pytanie 1: Zamawiający wymaga aby moc użyteczna płaskiego kolektora słonecznego odniesiona do powierzchni apertury dla  T=10K wynosiła min. 790 W/m2. Oferowany przez nas kolektor przy T=10K dostarcza min. 780 W/m2 apertury, spełniając jednocześnie pozostałe warunki – przy T=30K i  T=50K. Czy Zamawiający dopuści ww. kolektor.

Odpowiedź: Zamawiający zmienia moc użyteczną kolektora w odniesieniu do powierzchni apertury kolektora dla  T=10K do min. 780 W/m2. W związku z obniżeniem tego parametru Zamawiający wymaga od Wykonawców uzyskania wskaźników określonych w pkt. D w załączniku nr 10 do SIWZ.

Pytanie 2: Podczas przeprowadzonej wizji lokalnej stwierdziliśmy, że w salach zajęć w budynku przedszkola odległość pomiędzy poziomem posadzki a parapetem wynosi ok. 50 cm. Zgodnie z projektem technicznym ww. opisanych miejscach należy zamontować grzejniki o wysokości 60 cm. Pytamy o wyjaśnienie zaistniałej rozbieżności. Jednocześnie zaznaczamy, że zastosowanie niższych grzejników spowoduje znaczne ich wydłużenie oraz możliwość zmniejszenia mocy grzewczej.

Odpowiedź: W związku z niedostosowaniem wysokości grzejników do istniejącej odległości od posadzki do parapetów, dokonano korekty autorskiej do projektu budowlanego instalacji c.o. i pompy ciepła w budynku przedszkola – Zał. do projektu budowlanego dla budynku przedszkola – 13.03.2013 r.

Pytanie 3: Zgodnie z odpowiedziami z 07.03.2013 r. Zamawiający dopuszcza maksymalną temperaturę w zbiorniku na poziomie 95oC. W poprawionym „nowym załączniku nr 10 do SIWZ” temperatura ta nie została zmieniona (w dalszym ciągu jest 100oC. Prosimy o jednoznaczne określenia które z temperatur jest poprawna).

Odpowiedź: Zamawiający prostuje zaistniałą rozbieżność w odpowiedzi na pytanie z dnia 07.03.2013 r. w stosunku do nowego załącznika nr 10 do SIWZ. W związku z powyższym Wykonawców obowiązuje odpowiedź na pytanie z dnia 07.03.2013 r. – Zamawiający dopuszcza maksymalną temperaturę wody użytkowej w zbiorniku 95oC.

Dot.: zapytania z dnia 08.03.2013 r.

Pytanie: Zamawiający nie określił czy wymaga zastosowania solarnej grupy pompowej jednodrogowej czy dwudrogowej. Wykaz elementów grupy pompowej sugeruje jednak zastosowanie urządzenia dwudrogowego. Zapis taki znacznie ogranicza liczbę urządzeń spełniających wymagania. Prosimy o zmianę ilości wymaganych termometrów i zaworów kulowych z zaworami zwrotnymi z dwóch na jedną sztukę, tak by umożliwić zastosowanie szerszej gamy równie dobrych urządzeń.

Odpowiedź: Zamawiający nie zmienia parametrów solarnej grupy pompowej. Wymagania w załączniku nr 10 do SIWZ dotyczą solarnej grupy pompowej dwudrogowej.

BURMISTRZ MYSZYŃCA

/-/ mgr inż. Bogdan Glinka

Pobierz:

Zał. do projektu budowlanego dla budynku przedszkola–13.03.2013 r. (307.8kB)

 

__________________________________________________________

 

Myszyniec: Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła celem poprawy środowiska naturalnego gminy Myszyniec.


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Numer ogłoszenia: 93326 - 2013; data zamieszczenia: 07.03.2013

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 67702 - 2013 data 18.02.2013 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Myszyniec, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, fax. 029 7721141.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.3).
  • W ogłoszeniu jest: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 10 do SIWZ - Szczegółowy opis wymaganych parametrów technicznych zamówienia..
  • W ogłoszeniu powinno być: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera nowy załącznik nr 10 do SIWZ (07.03.2013 r.) - Szczegółowy opis wymaganych parametrów technicznych zamówienia..
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.2).
  • W ogłoszeniu jest: Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert: 1) robót budowlanych polegających na montażu co najmniej 200 szt. kolektorów słonecznych o wartości co najmniej 2.000.000,00 zł łącznie, 2) robót budowlanych polegających na wykonaniu co najmniej 5 instalacji fotowoltaicznych o łącznej zainstalowanej mocy znamionowej min. 20 kW o wartości co najmniej 500 000,00 zł łącznie, 3) robót budowlanych polegających na montażu co najmniej 2 szt. pomp ciepła o łącznej mocy min. 60 kW wraz z podłączeniem do instalacji centralnego ogrzewania o wartości co najmniej 300.000,00 zł łącznie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia..
  • W ogłoszeniu powinno być: Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert: 1) robót budowlanych polegających na montażu co najmniej 200 szt. kolektorów słonecznych o wartości co najmniej 2.000.000,00 zł (brutto) łącznie, 2) robót budowlanych polegających na wykonaniu co najmniej 2 instalacji fotowoltaicznych o łącznej zainstalowanej mocy znamionowej min. 20 kW o wartości co najmniej 500.000,00 zł (brutto) łącznie, 3) robót budowlanych polegających na montażu co najmniej 2 szt. pomp ciepła o łącznej mocy min. 60 kW wraz z podłączeniem do instalacji centralnego ogrzewania o wartości co najmniej 300.000,00 zł (brutto) łącznie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia..
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
  • W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.03.2013 godzina 10:00.
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.03.2013 godzina 10:00.

 

Myszyniec, 07.03.2013 r.

    BURMISTRZ MYSZYŃCA

     /-/ mgr inż. Bogdan Glinka

__________________________________________________________________________

 

 

Informacja Nr 4

 

Myszyniec dn. 07.03.2013 r.

Do wszystkich Wykonawców

Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.IOŚ.271.1.2013 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego Gminy Myszyniec”

 ZMIANA TREŚCI SIWZ

Zamawiający – Gmina Myszyniec działając zgodnie z art. 38 ust. 4 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.) zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego Gminy Myszyniec”

Zakres zmiany jest następujący:

W Specyfikacji Istotnych Warunków Zmówienia:

  • dopisuje się w pkt 3.11 ppkt 3) i 4),
  • zmienia się pkt 3.14 ppkt 2) oraz dopisuje się ppkt 5),
  • zmienia się pkt 5.1 ppkt 2) posiadania wiedzy i doświadczenia,
  • zmienia się pkt 10.2 ppkt 13) oraz pkt 11 ppkt 1) i 4).

Wprowadza się zmiany w załączniku nr 4 do SIWZ – wykaz wykonanych robót budowlanych (zmieniony załącznik znajduje się w zmienionym pliku SIWZ).

We wzorze umowy (załącznik nr 8 do SIWZ) zmienia się treść § 13 – dopisuje się ust. 5) i 6), zmienia się treść § 17 ust. 5, dopisuje się w ust. 4 ppkt 4) i 5), dopisuje się ust. 7. (zmieniony załącznik znajduje się w zmienionym pliku SIWZ).

Wprowadza się zmiany w załączniku nr 10 do SIWZ – Szczegółowy opis wymaganych parametrów technicznych (nowy załącznik nr 10 do SIWZ – 07.03.2013 r.).

Zamawiający informuje o konieczności zapoznania się ze zmianami w SIWZ.  

Zamawiający, w celu zapewnienia Wykonawcom czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, postanowił przedłużyć termin składania ofert.

Nowe terminy są następujące:  

- Termin składania ofert: 15.03.2013 r. do godz. 10:00

- Termin otwarcia ofert: 15.03.2013 r. godz. 10:15

W pozostałym zakresie SIWZ pozostaje niezmieniona.

Wykonawcy są zobowiązani do zastosowania się do powyższych terminów.

BURMISTRZ MYSZYŃCA

         /-/ mgr inż. Bogdan Glinka

Pobierz:

__________________________________________________________________________

 

Informacja Nr 3

Myszyniec 07.03.2013 r.

 

Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający – Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na  „Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego Gminy Myszyniec”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania:

Dot.: zapytania z dnia 25.02.2013 r.

Pytanie 1: W nawiązaniu do ogłoszonego postępowania przetargowego chciałbym przypomnieć, że zgodnie art. 7 ust. 1 Prawa Zamówień Publicznych zamawiający zobowiązany jest przygotować i przeprowadzić postępowanie o udzielenie zmówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie Wykonawców. W ogłoszonym postępowaniu przetargowym zamawiający łamie tą zasadę jak również postanowienia art. 29. Umieszczone wymagania odnośnie kolektorów słonecznych w załączniku nr 10 do SIWZ str. 3-6 faworyzują jednego producenta na rynku polskim - firmę  VIESSMANN. Dlatego zwracamy się do zamawiającego o zmianę tych zapisów i dopuszczenia do postępowania przetargowego kolektory słoneczne innych dostawców. Informujemy również, że zgodnie z wyrokiem KIO 2316/12, określenie „nie gorszy” nie powinno ograniczać możliwości zastosowania innych produktów co w tym przypadku jest nieprzestrzegane. W związku z powyższym prosimy o zmniejszenie częściowo parametrów kolektorów słonecznych w celu dopuszczenia do postępowania produktów, które spełniają najważniejsze założenia inwestycji w odnawialne źródła energii a nie ograniczają uczciwą konkurencję.

Proszę o wprowadzenie zmian dotyczących kolektora płaskiego:

  • współczynnik liniowych strat ciepła a1: nie większy niż 3,66 [W/(m2*K)] w odniesieniu do powierzchni apertury – proszę o zmianę zapisu na: nie większy niż 3,7 [W/(m2*K)] w odniesieniu do powierzchni czynnej
  • współczynnik nieliniowych strat ciepła a2: nie większy niż 0,017 [W/(m2*K2)]  w odniesieniu do powierzchni apertury – proszę o zmianę zapisu na: nie większy niż  0,18 [W/(m2*K2)] w odniesieniu do powierzchni czynnej
  • sprawność optyczna nie mniejsza niż 83,3% w odniesieniu do powierzchni apertury – proszę o zmianę zapisu na: sprawność optyczna nie mniejsza niż 83% w odniesieniu do powierzchni czynnej.

 

Odpowiedź: Zamawiający skreśla zapis wymaganych współczynników strat ciepła oraz zmienia zapis na: sprawność optyczna nie mniejsza niż 82% (nowy załącznik nr 10 do SIWZ – 07.03.2013 r.). Zamiarem Zamawiającego nie było faworyzowanie żadnego z producentów, lecz wybranie najlepszych rozwiązań na rynku. Jednakże po przeanalizowaniu wymaganych parametrów Zamawiający zmienia załącznik nr 10 do SIWZ.

 

  • proszę o wprowadzenie zapisu: wymienione wyżej wartości odnoszą się do powierzchni czynnej to jest: powierzchni apertury, w przypadku gdy jej powierzchnia jest mniejsza od powierzchni absorbera,- powierzchni absorbera w przypadku gdy jego powierzchnia jest mniejsza od powierzchni apertury. Wprowadzenie takiego zapisu jest konieczne w celu określenia równoważności produktów i możliwości porównania różnych kolektorów. Proszę wziąć pod uwagę, że wszystkie parametry kolektorów powinny odnoście się do rzeczywistej powierzchni pochłaniania kolektora – czyli powierzchni czynnej.

 

Odpowiedź: Powierzchnia czynna kolektora to powierzchnia apertury.

 

  • Proszę o usunięcie zapisu odnośnie konstrukcji rur absorbera – budowa kolektora w żaden sposób nie wpływa na jakość i uzyski. Jest to jedynie jedno z rozwiązań stosowanych przez producentów. Nie ma żadnych przesłanek aby twierdzić że kolektor o budowie meandrycznej jest lepszy od kolektora o budowie harfowej. Wprowadzenie takiego wymogu eliminuje możliwość zastosowania kolektorów czołowych producentów co jest nie zgodne z zasadami PZP i łamie jego podstawowe zasady.

 

Odpowiedź: Zamawiający skreśla zapis wymaganej konstrukcji rur absorbera (nowy załącznik nr 10 do SIWZ – 07.03.2013 r.).

 

  • Proszę o usunięcie zapisu o wadze kolektora. Wprowadzony zapis w żaden sposób nie wpływa na efektywność instalacji a jedynie ogranicza możliwość zastosowania większych kolektorów co zamawiający przecież dopuścił stawiając zapis odnośnie minimalnej powierzchni absorbera na poziomie 2,3 m2. Podana waga na poziomie 41,3 kg ogranicza możliwość zastosowania większych i efektywniejszych kolektorów.

 

Odpowiedź: Zamawiający skreśla zapis wymaganej maksymalnej masy pojedynczego kolektora (nowy załącznik nr 10 do SIWZ – 07.03.2013 r.).

 

Proszę również o wprowadzenie zmian dotyczących kolektora próżniowego. W związku z tym iż parametry dotyczące kolektorów równoważnych do kolektorów próżniowych firmy Viessmann są tak szczegółowo opisane ze trudno zaproponować pewne modyfikacje proszę o ponowne przeanalizowanie dokumentacji i wprowadzenie zmian, które dopuszczą do postępowania przetargowego produkty równoważne czyli dające ten sam efekt przy zachowaniu odpowiedniej jakości. Opis dotyczący wymagań w żaden sposób nie powinien faworyzować konkretnych produktów – jest to niezgodne z PZP!

 

Odpowiedź: Zamiarem Zamawiającego nie jest faworyzowanie żadnego z producentów kolektorów słonecznych, lecz wybranie najlepszych rozwiązań na rynku. Jednakże po przeanalizowaniu wymaganych parametrów Zamawiający zmienia załącznik nr 10 do SIWZ.

 

Dot.: zapytania z dnia 26.02.2013 r.

Pytanie 1: Czy dysponują Państwo projektami geologicznymi związanymi z budową dolnych źródeł do pomp ciepła dla budynku plebanii i przedszkola?

Odpowiedź: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przed wykonaniem odwiertów wykonał opracowanie geologiczne niezbędne do zgłoszenia planowanych robót geologicznych do Starostwa Powiatowego.

Pytanie 2: Czy do wyceny należy przyjąć projektowane rozwiązanie połączenia odwiertów z budynkami, pozbawione studzienek rozdzielczych?

Odpowiedź: Zamawiający nie narzuca sposobu rozwiązania technicznego połączenia odwiertów z budynkami, można wykonać je za pomocą studni rozdzielczej przed budynkiem lub też wykonać rozdzielacz w budynku. Koszty wykonania połączenia należy przewidzieć w ofercie.

 

Dot.: zapytania z dnia 26.02.2013 r.

 

Pytanie 1: Proszę o podanie numeru PKOB dla budynku plebanii, gdzie będą prowadzone prace inwestycyjne w ramach przedmiotowego przetargu, w celu ustalenia stawki podatku VAT.

 

Odpowiedź: Numer PKOB dla budynku plebanii, gdzie będą prowadzone prace inwestycyjne w ramach przedmiotowego przetargu – 1130.

 

Pytanie 2: Proszę o podanie numeru PKOB dla obiektów użyteczności publicznej oraz budynku przedszkola, gdzie będą prowadzone prace inwestycyjne w ramach przedmiotowego przetargu, w celu ustalenia stawki podatku VAT.

 

Odpowiedź:

Zestawienie budynków:

  1. Instalacja fotowoltaiczna na budynku Zespołu Szkół w Myszyńcu (nr PKOB – 1263) zaprojektowana jest na potrzeby zasilania i oświetlenia obiektów Regionalnego Centrum Kultury Kurpiowskiej (nr PKOB – 2412)
  2. Instalacja fotowoltaiczna na budynku Zespołu Szkół Powiatowych w Myszyńcu – instalacja 1 i 2 (nr PKOB – 1263)
  3. Instalacja fotowoltaiczna na budynku administracyjno-żywieniowym Zespołu Szkół w Myszyńcu (nr PKOB – 1263)
  4. Instalacja fotowoltaiczna oraz montaż technologii pompy ciepła i wew. instalacji c.o. w budynku przedszkola Zespołu Szkół Miejskich w Myszyńcu (nr PKOB – 1263)
  5. Instalacja fotowoltaiczna na budynku gospodarczym przy Plebanii (nr PKOB – 1242) zaprojektowana jest na potrzeby zasilania i oświetlenia obiektów kompleksu sportowo-rekreacyjnego „Kurpiowska Kraina” (nr PKOB – 2412)
  6. Instalacja fotowoltaiczna na budynku Katolickiej Poradni Rodzinnej (nr PKOB – 1122) zaprojektowana jest na potrzeby zasilania i oświetlenia obiektów kompleksu sportowo-rekreacyjnego „Kurpiowska Kraina” (nr PKOB – 2412)

 

Pytanie 3: Czy do oferty przetargowej należy załączyć kserokopię dowodu wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem, wnoszonej w innej formie niż pieniądz ?

Odpowiedź: Zgodnie z zapisem Dział 8, pkt. 8) SIWZ – dowód wniesienia wadium należy złożyć w formie oryginału.

Pytanie 4: Czy Zamawiający dopuszcza inne rozwiązania technologiczne wykonania ramy kolektora, zapewniające trwałość i szczelność. Sposób wykonania ramy wskazany w dokumentacji jest jednym z wielu równoważnych rozwiązań technologicznych. Pozytywna certyfikacja kolektora na zgodność z normą PN-EN 12975, zakończona wydaniem certyfikatu Solar Keymark, potwierdza parametry techniczne oraz spełnienie wymagań jakościowych badanego kolektora. Norma PN-EN 12975 nie wskazuje sposobu budowy ramy kolektora. Pozostawienie wymogu względem wykonania ramy zawartego bezpodstawnie preferuje jednego producenta, przez co ogranicza uczciwą konkurencję, co jest  niedopuszczalne.   

 

Odpowiedź:Zamawiający skreśla zapis wymaganego materiału obudowy kolektora (nowy załącznik nr 10 do SIWZ – 07.03.2013 r.).

 

Pytanie 5: Zamawiający w załączniku nr 10 do SIWZ ”Szczegółowy opis wymagań” wskazał, iż wymaganym sposobem połączenia absorbera z kanałem czynnika jest spawanie laserowe.  Brak jest jakiegokolwiek uzasadnienia technicznego do narzucenia producentowi kolektorów sposobu wykonania łączenia absorbera z kanałem czynnika. Wskazana metoda jest jedną z kilku równoważnych rozwiązań. Narusza tym samym zasadę uczciwej konkurencji oraz zasady równego traktowania wykonawców. Zamawiający poprzez taki wymóg wskazuje sposób budowy kolektora, który nie ma żadnego znaczenia dla wyników energetycznych urządzenia. Pozostawienie tego wymogu spowoduje, że przy zachowaniu wymaganych przez Zamawiającego lub lepszych wyników energetycznych Wykonawcy nie będą mogli złożyć oferty. Z powyższych względów pytamy, czy Zamawiający usunie żądanie spawania laserowego jako wymaganej metody połączenia absorbera z kanałem czynnika  , jako nie mające znaczenia dla osiągnięcia efektu energetycznego wymaganego przez Zamawiającego w inwestycji?

 

Odpowiedź: Zamawiający skreśla zapis wymaganego połączenia absorbera z kanałem czynnika (nowy załącznik nr 10 do SIWZ – 07.03.2013 r.).

 

Pytanie 6: Czy kolektor słoneczny z szybą bez powłoki antyrefleksyjnej i inną przepuszczalnością, ale spełniający pozostałe wymagania dotyczące sprawności i uzysku energetycznego, zostanie zaakceptowany przez Zamawiającego. Powłoka antyrefleksyjna wpływa jedynie na sprawność, która została wskazana, czy zatem kolektor nie posiadający szyby z powłoką antyrefleksyjną i jednocześnie posiadający wymaganą sprawność i wymagane uzyski energetyczne jest zgodny z wymaganiami?  Dzięki dopuszczeniu takiego rozwiązania Zamawiający będzie miał możliwość uzyskania ofert  z  kolektorami o uzyskach energetycznych większych niż wymagane, a co za tym idzie   gwarantujących zwiększony efekt ekologiczny i ekonomiczny oraz zapewni zachowanie zasady uczciwej konkurencji będącej podstawową zasadą Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, a także zagwarantuje przeprowadzenia postępowania w sposób zgodny z prawem.

 

Odpowiedź: Zamawiający skreśla zapis wymaganej powłoki antyrefleksyjnej (nowy załącznik nr 10 do SIWZ – 07.03.2013 r.).

 

Pytanie 7: Zamawiający w załączniku nr 10 do SIWZ ”Szczegółowy opis wymagań” wskazał, iż wymaganym parametrem kolektora  jest „Pojedyncza rura ułożona w sposób meandrowy Odległość miedzy sąsiednimi odcinkami rury max 95 mm”. Zamawiający powyższym zapisem bezpośrednio wskazał jednego producenta kolektorów. Zarówno sposób ułożenia rury jak i odległość miedzy sąsiednimi odcinkami są jedynie rozwiązaniem stosowanym przez  konkretnego producenta, a nie obowiązującymi powszechnie rozwiązaniami  zapewniającymi najlepsze uzyski przez kolektory słoneczne.  Norma PN-EN 12975 nie stawia szczegółowych zaleceń dotyczących technologii wykonania i łączenia rur odbierających ciepło z absorbera kolektora.  Takie działanie Zamawiającego narusza zasadę uczciwej konkurencji oraz zasadę równego traktowania wykonawców. Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia 20 stycznia 2009 roku (sygn. akt: KIO/UZP 2/09) wyraźnie wskazała, iż „swoboda Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia nie może prowadzić do nieuzasadnionego ograniczenia kręgu potencjalnych wykonawców. W sytuacji określenia wymagań odnoszących się do potrzeb zamawiającego, mogących ograniczać krąg potencjalnych wykonawców, zamawiający winien wykazać, że wyłącznie produkt o parametrach przez niego określonych umożliwia mu realizację celu założonego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Zakazane jest formułowanie warunków postępowania uniemożliwiających swobodny dostęp do udziału w postępowaniu w celu złożenia oferty”. "(...) do naruszenia art. 29 ust. 2 PZP może dojść w sytuacji, w której istnieje jedynie możliwość utrudnienia uczciwej konkurencji” (tak również m. in. wyrok KIO z 18 listopada 2008 roku, sygn. akt: KIO/UZP 1240/08). Wskazaniu konkretnych rozwiązań przez Zamawiającego musi towarzyszyć dopuszczenie rozwiązań równoważnych co nie oznacza rozwiązań identycznych. W przedmiotowym wymogu na znajdującym żadnego funkcjonalnego uzasadnienia Zamawiający wskazał na konkretnego producenta kolektorów. Postawiony przez Zamawiającego wymóg nie znajduje żadnego funkcjonalnego, ani jakościowego uzasadnienia.

Mając na względzie powyższe pytamy, czy Zamawiający usunie powyższe wymaganie, jako nie mające znaczenia dla osiągnięcia sprawności energetycznej instalacji i nie będące parametrem sprawności energetycznej, a jedynie stanowiące opis budowy kolektora?

 

Odpowiedź: Zamawiający skreśla zapis wymaganej konstrukcji rur absorbera (nowy załącznik nr 10 do SIWZ – 07.03.2013 r.).

 

Pytanie 8: Zamawiający w załączniku nr 10 do SIWZ ”Szczegółowy opis wymagań” wskazał, iż wymaganym parametrem kolektora jest  „ Max dopuszczalna temperatura pracy (temp, stagnacji 206oC) przy GS 1000 W/m2 i dT=30 °C”. Norma PN-EN 12975-2 definiuje temperaturę stagnacji, jako temperaturę, która występuje, kiedy ciepło użyteczne nie jest odbierane z kolektora, gdy równocześnie występuje wysokie promieniowanie słoneczne i temperatura otoczenia. W normie PN-EN 12975-1 określono warunki klimatyczne, przy których należy wyznaczyć temp. stagnacji kolektora:

– natężenie promieniowania półsferycznego na płaszczyznę kolektora 1 000 W/m2,

– temperatura powietrza otaczającego 30 °C.

Obliczoną temperaturę stagnacji wykorzystuje się do wyznaczenia temperatury pomiarowej w celu:

– zbadania ciśnienia wewnętrznego kolektorów z absorberami organicznymi,

– zbadania odporności na wysoką temperaturę, stosując obieg z gorącym płynem.

Wyznaczenie temperatury stagnacji jest konieczne dla producenta kolektorów słonecznych, gdyż wszystkie zastosowane w budowie kolektora materiały muszą posiadać odporność na maksymalna temperaturę, do jakiej może nagrzać się kolektor, czyli do temperatury stagnacji. Stosowne zapisy zawiera załącznik A „Opis zastosowanych materiałów wykonania kolektora słonecznego” normy PN-EN 12975-1:

„(…)Zaleca się, aby materiały, z jakich wykonane są części składowe kolektora, były tak dobrane i skonstruowane, aby mogły wytrzymywać maksymalną temperaturę, która może wystąpić w warunkach stagnacji i szoku termicznego, na które materiały mogą być narażone w okresie letnim. (…)

(…)Przy doborze materiałów zaleca się wzięcie pod uwagę wpływu maksymalnej temperatury absorbera (temperatury stagnacji) (..)

(…)Zaleca się, aby materiały izolacyjne były odporne na miejscowy wzrost temperatury w warunkach stagnacji temperatury kolektora. Zaleca się, aby w tej temperaturze nie występowało topnienie, kurczenie się czy odgazowywanie izolacji, a w konsekwencji kondensacja wewnątrz osłony kolektora lub zmniejszenie się wydajności absorbera albo korozja metalowych powierzchni, ponieważ przyczynia się to do znacznego pogorszenia charakterystyk cieplnych kolektora. (…)”

Biorąc pod uwagę powyższe stwierdzenia zaczerpnięte z normy PN-EN 12975-1 i PN-EN 12975-2,  im niższa temperatura stagnacji, czyli temperatura maksymalna do jakiej może się nagrzać kolektor bez odbioru ciepła, tym lepiej dla wszystkich materiałów zastosowanych przy produkcji kolektora. Również absorber, czyli najważniejszy element w kolektorze, posiada określoną najwyższą temperaturę stagnacji przy której zachowuje swoje właściwości i trwałość, więc im mniejsza temperatura z jaką pracuje tym mniejsze obciążenie dla absorbera i innych materiałów użytych do produkcji kolektora oraz dłuższy okres ich żywotności co znacząco wpływa na dłuższą żywotność całego systemu solarnego, a co za tym idzie pozwala osiągnąć większe zyski dla użytkownika.

Zaznaczyć tutaj należy, że materiały użyte w kolektorach słonecznych różnych producentów są bardzo podobne, a jeśli chodzi o elementy takie jak np. absorber są to niejednokrotnie produkty tych samych producentów tak więc materiały nie mają wpływu na stagnację kolektora i producenci nie mogą dobierać „lepszych” materiałów aby zniwelować ujemne skutki wynikające z wysokiej temperatury stagnacji.

Temperatura stagnacji nie jest wykorzystywana w obliczeniach punktu 6 normy EN 12975-2 „Badanie charakterystyki cieplnej kolektorów cieczowych”, nie ma zatem bezpośredniego związku pomiędzy temperaturą stagnacji a uzyskiem energetycznym kolektora.

Wobec zapisów z norm określających wymagania wobec kolektora temperatura stagnacji ma znaczenie przy doborze materiałów do jego budowy oraz przy jej porównaniu z maksymalną temperaturą, z jaką może pracować kolektor słoneczny, w tym wypadku im mniejsza temperatura stagnacji tym większa trwałość kolektora i dłuższa jego żywotność, gdyż jego poszczególne elementy nie pracują w pełni obciążone.

Dodatkowo producenci kolektorów wymagają, w przypadku nawet niezbyt długiego braku odbioru ciepła,  zakrywanie kolektorów słonecznych, gdyż obawiają się, że temperatura kolektora przekroczy temperaturę maksymalną co może uszkodzić nieodwracalnie kolektor. 

Biorąc pod uwagę efektywność i żywotność instalacji solarnej kolektory słoneczne powinny charakteryzować się jak najwyższym uzyskiem energetycznym oraz niską temperaturą stagnacji.

Stawianie wymogu temperatury stagnacji 206°C nie jest uzasadnione ani ze względu na większe uzyski kolektora, ani ze względów bezpieczeństwa instalacji, a wręcz pogarsza to jego trwałość i wpływa znacząco na skrócenie jej żywotności.

Dodatkowo należy także zaznaczyć, że maksymalna temperatura pracy instalacji solarnej wynosi ok 120oC wtedy sterownik zablokuje pompę solarną, gdyż wysoka temperatura mogłaby uszkodzić zasobnik. Sterownik uruchamia pompę, gdy temperatura na kolektorze spadnie poniżej wspomnianych 120oC. 

Można zauważyć, że im niższa temperatura na jaką ogrzeje się kolektor ponad 120oC tym szybciej schłodzi się i wróci do poprawnej pracy i będzie wykorzystywał ciepło z kolektorów podczas gdy kolektory i dużą temperaturą stagnacji będą potrzebowały znacząco więcej czasu, aby schłodziły się do temperatury prac.

Wobec powyższego pytamy, czy Zamawiający usunie wskazany wymóg z postanowień załącznika nr 10 do SIWZ ”Szczegółowy opis wymagań”, jako nie mający wpływu na osiągi cieplne kolektora, a jedynie ograniczający konkurencję i równe traktowanie wykonawców?

 

Odpowiedź: Zamawiający skreśla zapis dot. max. temperatury stagnacji kolektora. (nowy załącznik nr 10 do SIWZ – 07.03.2013 r.) Elementy składowe instalacji solarnej winny być dostosowane do temperatury stagnacji kolektora.

 

Pytanie 9: W dołączonych projektach brak jest załączonych wytrzymałości dachów, dlatego na jakiej podstawie Zamawiający z taka precyzją określa maksymalną wagę kolektora. Ilość kolektorów została dobrana pod względem zużycia c.w.u. bez rozpatrywania nośności dachu. Wobec niewielkich różnic w wadze kolektorów różnych producentów, decydujące znaczenie odgrywać będzie ich ilość a nie masa pojedynczego kolektora.

Wobec powyższego pytamy, czy Zamawiający wykreśli wymóg maksymalnej masy pojedynczego kolektora (opróżnionego) max 41,3 kg.

 

Odpowiedź: Zamawiający skreśla zapis wymaganej maksymalnej masy pojedynczego kolektora (nowy załącznik nr 10 do SIWZ – 07.03.2013 r.).

 

Dot.: zapytania z dnia 26.02.2013 r.

Pytanie 1: Czy Zamawiający uzna za spełnienie wymagań udziału w postępowaniu opisanym w pkt b ppkt. 5.1 2) SIWZ posiadania wiedzy i doświadczenia oferenta polegające na wykonaniu co najmniej 2 instalacji fotowoltaicznych o łącznej zainstalowanej mocy znamionowej min. 20 kW i o wartości łącznej co najmniej 500 000,00 zł brutto.

Odpowiedź: Zamawiający zmienia zapis w SIWZ [pkt 5.1, ppkt 2)]. Zamawiający uzna za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia wykonanie co najmniej 2 instalacji fotowoltaicznych o łącznej zainstalowanej mocy znamionowej min. 20 kW o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto łącznie. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego musi wykazać się doświadczeniem obejmującym zarówno roboty dot. montażu kolektorów słonecznych jak i instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła. Zamawiający nie wymaga wykonania tych robót w jednym zadaniu.

Dot.: zapytania z dnia 27.02.2013 r.

Pytanie 1: Proszę o wyjaśnienie działania funkcji sterownika solarnego: funkcja okresowego działania dla niekorzystnie usytuowanego czujnika temp. kolektora.

Odpowiedź: Funkcja ta jest do zastosowania w instalacjach z niekorzystnie umiejscowionym czujnikiem temp. cieczy w kolektorze w celu zapobiegania opóźnieniom w ustalaniu temperatury płynu solarnego. Pompa obiegu solarnego uruchamiana jest chwilowo przy wzroście temp glikolu o 2 K. Funkcja ta zwiększa sprawność układu, przyspiesza start instalacji w przypadku źle umiejscowionego czujnika.

 

Pytanie 2: Co Zamawiający rozumie pod pojęciem „pompa obiegowa zmienno obrotowa”. Czy pompa 3-biegowa spełnia wymaganie zamawiającego. Sterowniki solarne są w stanie sterować w sposób płynny obrotami takiej pompy.

 

Odpowiedź: Pompa obiegowa  3 stopniowa spełni wymagania zamawiającego.

 

Dot.: zapytania z dnia 27.02.2013 r.

 

Informuję że w prowadzonym przez Gminę Myszyniec w/w postępowaniu przetargowym zostały zamieszczone zapisy ograniczające konkurencję, nie pozostawiające marginesu na ofertowanie innych urządzeń niż jednego producenta. W niektórych przypadkach wskazują nawet na zastosowanie urządzeń z mniej bezpiecznymi rozwiązaniami.

 W związku z powyższym w celu uzdrowienia zaistniałej sytuacji proszę o rzeczywiste a nie iluzoryczne dopuszczenie rozwiązań równoważnych.

 

Pytanie 1: Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie kolektorów płaskich o innych parametrach w stosunku do parametrów wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, dla których łącznie z kolektorami próżniowymi wykonawca wykaże zainstalowanie minimum takiej powierzchni czynnej (absorpcyjnej) jaka wynika wprost z opisu przedmiotu zamówienia, tj. 1862,3 m2oraz wykaże spełnienie wymogu minimalnej mocy zainstalowanej (tj. dla Tm-Ta=0 K) na poziomie 1510 kW z zachowaniem następujących wymogów jakościowych, dotyczących kolektorów płaskich:

- obudowa aluminiowa o sztywnej konstrukcji

- absorber z aluminium lub miedzi z powłoką wysokoselektywną

- łączenie absorbera z kanałem czynnika poprzez spawanie laserowe

- szkło bezpieczne z powłoką antyrefleksyjną

- maksymalna dopuszczalna temperatura pracy (temperatura stagnacji)  min. 206°C

- dopuszczalna masa opróżnionego kolektora nieprzekraczająca 41,3 kg

- certyfikat Solar Keymark lub równoważny

 

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zastosowanie kolektorów płaskich o parametrach podanych w zmienionym załączniku nr 10 do SIWZ (nowy załącznik nr 10 do SIWZ – 07.03.2013 r.).

 

Pytanie 2: Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie kolektora próżniowego innego rodzaju niż „heat pipe” o innym materiale szkła oraz o innym sposobie łączenia blachy i orurowania, np. kolektora o bezpośrednim przepływie czynnika, odpornym na przegrzanie, z listwą miedzianą łączoną z rurą równie trwałą metodą zgrzewania ultradźwiękowego, dla którego stosunek powierzchni czynnej do całkowitej wynosi z>55%?

 

Odpowiedź: Zgodnie z zapisem w zmienionym, nowym załączniku nr 10 do SIWZ.

 

Pytanie 3: Czy wykonawca powinien uwzględnić inne ewentualne urządzenia lub wyposażenie instalacji niż te ujęte w projekcie, jeżeli tak proszę o podanie jakie? 

 

Odpowiedź: Ewentualne materiały i urządzenia mogą wystąpić m.in. przy podłączeniu instalacji solarnej do istniejącej instalacji kotłowej przez zasobnik biwalentny. Z uwagi na ilość i różnorodność istniejących  instalacji trudne jest do opisania wyposażenie dodatkowe dla każdego budynku.

 

Pytanie 4: W opisie przedmiotu zamówienia najprawdopodobniej popełniono omyłkę dotyczącą powierzchni odniesienia dla minimalnej mocy użytecznej kolektorów próżniowych 2 m2 i 3m2 – podano iż ma ona odnosić się do całkowitej powierzchni kolektora brutto, tymczasem wartości wskazują, że została ona odniesiona do powierzchni czynnej kolektorów. Czy wobec tego należy przyjąć wymaganą minimalna moc użyteczną kolektorów próżniowych 2 m2 i 3m2 jako moc odnoszącą się do powierzchni czynnej (apertury), tak jak wszystkie inne wskaźniki wydajności ?

 

Odpowiedź: Zgodnie z zapisem w zmienionym, nowym załączniku nr 10 do SIWZ. Zamawiający skreśla zapis wymaganej powierzchni czynnej absorbera (nowy załącznik nr 10 do SIWZ – 07.03.2013 r.).

 

Pytanie 5: Czy dopuszcza się sposób łączenia kolektorów przewidziany i zalecany przez ich producenta?

 

Odpowiedź: Zgodnie z zapisem w zmienionym – nowym załączniku nr 10 do SIWZ.

 

Pytanie 6: W opisie przedmiotu zamówienia podano współczynnik przenikalności twardej pianki PUR. ?= 0,023 W/mK. Proszę o podanie temperatury dla jakiej określono współczynnik? Czy zamawiający dopuści podgrzewacze o wartości maksymalnej współczynnika nie przekraczającej 0,035 W/mK?

 

Odpowiedź: Zbiorniki powinny być ocieplone twardą pianką PUR której wartość wpółczynnika przewodnictwa cieplnego ? ma być zgodna z zapisami w dokumentacji projektowej i zapisami SIWZ, tj. wartość maksymalna ?=0,023 W/mK (zgodnie z normą DIN 52612).

 

Pytanie 7: Czy dopuszcza się zastosowanie podgrzewaczy pojemnościowych pionowych o dopuszczalnym ciśnieniu roboczym wężownicy 0,8 MPa i maksymalnej temperaturze wody użytkowej w zbiorniku 95°C?

 

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zastosowanie podgrzewaczy pojemnościowych o dopuszczalnym ciśnieniu roboczym wężownicy 1,5 ciśnienia roboczego instalacji solarnej. Zamawiający dopuszcza maksymalną temperaturę wody użytkowej w zbiorniku 95°C.

 

Pytanie 8: W opisie przedmiotu zamówienia wskazano iż wymaga się pionowych podgrzewaczy pojemnościowych o pojemności 160 l, 200 l, 250 l, 300 l, 400 l, 500 l. Rzeczywista pojemność nominalna podgrzewaczy określana zgodnie z normą i podawana obowiązkowo na tabliczce znamionowej, zazwyczaj nieznacznie różni się od pojemności całkowitej, określającej typoszereg zbiornika. Czy w związku z powyższym dopuszcza się odchyłkę +/-10% rzeczywistej pojemności nominalnej podgrzewaczy w stosunku do pojemności określonej w przedmiocie zamówienia?

 

Odpowiedź: Dopuszcza się odchyłkę +/- 10% rzeczywistej pojemności podgrzewacza do pojemności określonej w przedmiocie zamówienia. Tabliczka znamionowa urządzenia powinna zawierać  pojemność zgodnie z przedmiotem zamówienia.

 

Pytanie 9: Czy Zamawiający dopuszcza inny rodzaj komunikacji regulatora solarnego z regulatorem kotłowym niż wskazany w opisie przedmiotu zamówienia np. poprzez styk zwierny lub czujnik temperatury?

 

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza inny rodzaj komunikacji regulatora solarnego z regulatorem kotłowym po uzgodnieniu z Zamawiającym indywidualnie dla każdej instalacji.

 

Dot.: zapytania z dnia 27.02.2013 r.

Pytanie: Czy Zamawiający dopuści do zastosowania pompę ciepła o poziomie mocy akustycznej +/–10% w odniesieniu do parametru zgodnie z zał. nr 10 SIWZ.

Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza pompy ciepła o poziomie mocy akustycznej +10% w odniesieniu do wymaganego parametru. Maksymalny poziom mocy akustycznej określony jest w nowym załączniku nr 10 do SIWZ.

 

Dot.: zapytania z dnia 28.02.2013 r.

Pytanie: Czy wykazanie w okresie ostatnich 5 lat robót budowlanych polegających na wykonaniu 3 instalacji fotowoltaicznych o łącznej zainstalowanej mocy znamionowej
min. 20 kW o wartości co najmniej 500 000,00 zł łącznie spełni warunek wykazany w SIWZ?

Odpowiedź: Zamawiający zmienia zapis w SIWZ [pkt 5.1, ppkt 2)]. Zamawiający uzna za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia wykonanie co najmniej 2 instalacji fotowoltaicznych o łącznej zainstalowanej mocy znamionowej min. 20 kW o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto łącznie. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego musi wykazać się doświadczeniem obejmującym zarówno roboty dot. montażu kolektorów słonecznych jak i instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła. Zamawiający nie wymaga wykonania tych robót w jednym zadaniu.

 

BURMISTRZ MYSZYŃCA

          /-/ mgr inż. Bogdan Glinka

________________________________________________________________

 

Myszyniec: Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła celem poprawy środowiska naturalnego gminy Myszyniec.


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Numer ogłoszenia: 85946 - 2013; data zamieszczenia: 01.03.2013

 

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 67702 - 2013 data 18.02.2013 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Myszyniec, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, fax. 029 7721141.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
  • W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.03.2013 godzina 10:15.
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.03.2013 godzina 10:00.

            Myszyniec, 01.03.2013r.                                                                                                                          BURMISTRZ MYSZYŃCA

                                                                                                                                                                    /-/ mgr inż. Bogdan Glinka

__________________________________________________________________________

 

 

Informacja Nr 2

Myszyniec dn. 1.03.2013 r.


ZMIANA TREŚCI SIWZ

Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.IOŚ.271.1.2013 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego Gminy Myszyniec”

 

Zamawiający – Gmina Myszyniec działając zgodnie z art. 38 ust. 4 i 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.) zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego Gminy Myszyniec”

W związku z przesłanymi licznymi zapytaniami Wykonawców, Zamawiający potrzebuje dłuższego terminu na przygotowanie odpowiedzi, w związku z tym zmienia treść SIZW w punkcie 11, ppkt. 1) i 4) dot. terminu składania i otwarcia ofert.

Nowe terminy są następujące:

- Termin składania ofert: 12.03.2013 r. do godz. 10:00

- Termin otwarcia ofert: 12.03.2013 r. godz. 10:15

W pozostałym zakresie SIWZ pozostaje niezmieniona.

Wykonawcy są zobowiązani do zastosowania się do powyższych terminów.

 

                                                                                                                                                                                BURMISTRZ MYSZYŃCA

                                                                                                                                                                             /-/ mgr inż. Bogdan Glinka

__________________________________________________________________________

 

 

Informacja Nr 1

Myszyniec 01.03.2013 r.


Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

 

Dot.: zapytania z dnia 25.02.2013 r. w sprawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.IOŚ.271.1.2013 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego Gminy Myszyniec”

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający – Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na  „Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego Gminy Myszyniec”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania:

Zwracamy się z zapytaniem czy istnieje możliwość udostępnienia przedmiarów w postaci pliku programu do kosztorysowania np. Norma Pro. Jeśli tak, prosimy o zamieszczenie ich na stronie internetowej lub przesłanie na adres milowy.

Odpowiedź:

Zamawiający nie posiada plików przedmiarów w programie do kosztorysowania, w związku z tym nie jest w stanie udostępnić w/w przedmiarów.

 

                                                                                                                                                                                   BURMISTRZ MYSZYŃCA

                                                                                                                                                                                /-/ mgr inż. Bogdan Glinka

__________________________________________________________________________

 

 

Myszyniec: Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła celem poprawy środowiska naturalnego gminy Myszyniec.

Numer ogłoszenia: 67702 - 2013; data zamieszczenia: 18.02.2013

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Myszyniec , Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, faks 029 7721141.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła celem poprawy środowiska naturalnego gminy Myszyniec..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej robót budowlanych, polegających na zakupie, dostawie, montażu 393 zestawów solarnych dla potrzeb przygotowania cieplej wody użytkowej w budynkach mieszkalnych na terenie gminy Myszyniec oraz 1 zestawu w budynku plebanii i włączeniem ich do istniejących instalacji ciepłej wody użytkowej. Montaż 7 sztuk instalacji fotowoltaicznych wykorzystujących energię słoneczną do produkcji energii elektrycznej instalowanych na dachach obiektów użyteczności publicznej. Montaż 2 szt. pomp ciepła i wymiana 2 szt. instalacji centralnego ogrzewania w budynku plebanii oraz w budynku przedszkola. Rozruch technologiczny wykonanych instalacji. Przeszkolenie użytkowników co do zasad prawidłowej eksploatacji wykonanych instalacji wraz z opracowaniem szczegółowych instrukcji obsługi i ich przekazaniem użytkownikom. Miejsce realizacji zamówienia: Polska, woj. mazowieckie, powiat ostrołęcki, gmina Myszyniec, Miejscowości: Białusny Lasek, Charciabałda, Cięćk, Drężek, Gadomskie, Krysiaki, Myszyniec, Myszyniec-Koryta, Myszyniec Stary, Niedźwiedź, Olszyny, Pełty, Świdwiborek, Wolkowe, Wydmusy, Wykrot, Zalesie, Zdunek. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 10 do SIWZ - Szczegółowy opis wymaganych parametrów technicznych zamówienia. Zakres rzeczowy robót przedstawiony został w: projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i przedmiarze robót, które stanowią załączniki do SIWZ. Jeżeli w projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarze robót użyto nazw materiałów i urządzeń należy je traktować, jako propozycje projektanta i nie są one obowiązujące. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających parametrom zaproponowanym w dokumentacji projektowej, pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego, gwarancja tego samego efektu użytkowego, technicznego oraz identyczna trwałość i bezpieczeństwo użytkowania. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający z przyczyn zależnych zastrzega sobie prawo zmiany miejsca montażu instalacji solarnych przy utrzymaniu podstawowych parametrów instalacji kolektorów słonecznych, metraż kolektorów, wielkość zasobnika itp. Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w terenie. Po dokonaniu wizji lokalnej i stwierdzeniu zaistnienia ewentualnych niezgodności przedmiaru robót z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej, oczywistych pomyłek lub pominięcia niektórych robót, Wykonawca ma obowiązek zgłosić do Zamawiającego wniosek o wyjaśnienie w trybie art. 38 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Nie wniesienie zastrzeżeń w w/w zakresie skutkuje obowiązkiem wykonania przez wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną, zgodnie z art. 647 K.C. Całość robót należy wycenić zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót. Przedmiar robót pełni rolę pomocniczą. Określona przez Wykonawcę cena w ofercie jest ceną ryczałtową. Zamawiający nie wymaga sporządzenia kosztorysu ofertowego od Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia harmonogramu rzeczowo-finansowego załącznika nr 7 do specyfikacji..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.33.11.00-9, 09.33.12.00-0, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.33.10.00-6, 42.53.00.00-0, 45.33.11.00-7, 44.60.00.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Ustala się wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości: 100 000,00 PLN, słownie: sto tysięcy złotych 00/100. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Kurpiowski Bank Spółdzielczy w Myszyńcu, nr rachunku: 25 8920 0001 0000 1720 2000 0060, z adnotacją: wadium na przetarg - instalacje solarne i pompy ciepła w gminie Myszyniec. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

    III.3.2) Wiedza i doświadczenie
  • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert: 1) robót budowlanych polegających na montażu co najmniej 200 szt. kolektorów słonecznych o wartości co najmniej 2.000.000,00 zł łącznie, 2) robót budowlanych polegających na wykonaniu co najmniej 5 instalacji fotowoltaicznych o łącznej zainstalowanej mocy znamionowej min. 20 kW o wartości co najmniej 500 000,00 zł łącznie, 3) robót budowlanych polegających na montażu co najmniej 2 szt. pomp ciepła o łącznej mocy min. 60 kW wraz z podłączeniem do instalacji centralnego ogrzewania o wartości co najmniej 300.000,00 zł łącznie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

    III.3.3) Potencjał techniczny
  • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku w tym zakresie

    III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
  • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający uzna: Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności: a) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (kierownik budowy); b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; c) konstrukcyjno - budowlanej lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającymi doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. mających co najmniej 3 letnie doświadczenie, liczone od dnia uzyskania uprawnień. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna posiadanie opłaconej polisy potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) oraz posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100). Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • - próbki, opisy lub fotografie
  • - opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia
  • - zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony i podpisany formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ, Pełnomocnictwo osoby / osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów (jeśli dotyczy), Harmonogram rzeczowo-finansowy, uwzględniający poszczególne etapy, czasokresy i zaangażowanie procentowe oraz wartościowe w ujęciu miesięcznym z wyodrębnieniem zakresów powierzonych podwykonawcom. Harmonogram winien zostać przygotowany z wykorzystaniem wzoru - załącznika nr 7 do SIWZ, Szczegółowy formularz ofertowy instalacji solarnych - uwzględniający ceny netto i brutto poszczególnych pakietów solarnych - załącznik nr 9 do SIWZ, Certyfikaty, sprawozdania z badań i opisy urządzeń technicznych, Dowód wpłaty wadium.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wykonawca ma prawo żądać przedłużenia umownego terminu zakończenia całości robót objętych przedmiotem umowy, jeżeli niedotrzymanie terminu pierwotnego stanowi konsekwencję: 1) okoliczności, których przy zachowaniu należytej staranności nie można było przewidzieć, niezależnych od Wykonawcy, 2) przyczyn zależnych od Zamawiającego, 3) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), 4) wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót, pod warunkiem, że fakt ten ma odzwierciedlenie w dzienniku budowy i został potwierdzony przez inspektora nadzoru. 2. Zmiana kierownika budowy wymaga uzgodnienia obu stron umowy i sporządzenia aneksu do umowy. Jakiekolwiek zmiany w zakresie umów z podwykonawcami lub zmiany podwykonawców wymagają pisemnej zgody Zamawiającego, przy czym zmiana lub wprowadzenie nowego podwykonawcy wymaga aneksu do umowy. Wykonawca może wystąpić z takim żądaniem nie później niż w terminie 14 dni od zaistnienia powyższych okoliczności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Myszyńcu, 07-430 Myszyniec, Plac Wolności 60, pok. nr 1 (parter) Referat Inwestycji Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej w godzinach pracy urzędu..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.03.2013 godzina 10:15, miejsce: Urząd Miejski w Myszyńcu, 07-430 Myszyniec, Plac Wolności 60, pokój nr 7 - sekretariat (I piętro)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn.: Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zastosowanie instalacji solarnych i pomp ciepła, celem poprawy środowiska naturalnego gminy Myszyniec, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

                                                                                                                                                                                  BURMISTRZ MYSZYŃCA

                                                                                                                                                                               /-/ mgr inż. Bogdan Glinka

    

Załączniki

Zał nr 11.1 Instalacje fotowoltaiczne.zip

Zał nr 11.2 Plebania - c.o. pompa ciepła, kolektor słon.zip

Zał nr 11.3 Przedszkole - c.o. i pompa ciepła.zip

Zał nr 11.4 Kolektory słoneczne - mieszkańcy.zip

Zał nr 12 Przedmiary.zip