Informacja Nr 4

Myszyniec, 01.08.2012r.

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ

 

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.GK.271.1.2012 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie I (etap I-III)”.

 

Zamawiający – Gmina Myszyniec działając zgodnie z art. 38 ust. 4 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz 759 ze zm.) zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowę sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie I (etap I-III)”.

 

Zakres zmiany jest następujący:

we wzorze umowy (załączniku nr 4 do SIWZ) zmienia się:

  • § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych. Niedopuszczalne jest wbudowywanie oraz magazynowanie przez Wykonawcę i podwykonawców materiałów i urządzeń, co do których mogą zgłosić swoje roszczenia osoby trzecie.”

  • w § 8 skreśla ust. 4 i ust. 6.
  • w § 12 ust. 3 pkt. 2 otrzymuje brzmienie:

„2) 30% pozostaje w dyspozycji zamawiającego na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady, które mogą być dochodzone w terminie trzech lat od przyjęcia w użytkowanie przedmiotu umowy i zostanie zwrócona w ciągu 15 dni po upływie okresu rękojmi.”

  • w § 19 ust. 1 skreśla pkt. 2

 

Zmiana treści wzoru umowy wynika z przesłanych zapytań Wykonawcy i odpowiedzi Zamawiającego. W załączeniu zmieniony wzór umowy – załącznik nr 4 do SIWZ.

 

Zamawiający informuje o konieczności zapoznania się ze zmianami w SIWZ. Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania ofert.

 

W wyniku powyższych zmian treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie wzoru umowy oraz w związku z wystarczającą ilością czasu do złożenia ofert, Zamawiający nie przedłuża terminu składania ofert.

 

W pozostałym zakresie SIWZ pozostaje niezmieniona.

 

Pobierz:

Załącznik nr 4 do SIWZ - poprawiony

 

BURMISTRZ MYSZYŃCA

/-/ mgr inż. Bogdan Glinka

 

 

Informacja Nr 3

Myszyniec, 01.08.2012r.

 

Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

dot.: zapytania  z dnia 27.07.2012r. i 30.07.2012r. w sprawie  postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.GK.271.1.2012 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie I (etap I-III)”

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający - Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie I (etap I-III)”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania:

Pytanie 1:

„Prosimy o podanie grubości warstw konstrukcyjnych oraz wymaganą szerokość odtworzenia nawierzchni (dróg, poboczy) w miejscach prowadzenia sieci wodociągowej.”

 

 Pytanie 2:

„Długości sieci podane w treści (SIWZ) odbiegają od wartości zawartych w przedmiarze robót:

Zestawienie sieci wodociągowej (bez przyłączy):

 

SIWZ (m)

Przedmiar (m)

PVC 225mm

11606

11606

PE 225mm

 

46

PVC 160mm

14901

14901

PE 160mm

 

25

PVC 110mm

26503

26482

PE 110mm

 

21

PVC 90mm

4231

4231

SUMA

57241

57312

 

W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego o wskazanie prawidłowych wartości. „

 

Pytanie 3:

„Czy Zamawiający będzie pobierał opłaty za zajęcie pasa drogowego na czas prowadzenia robót? Jeżeli tak, to w jakiej wysokości?”

 

Pytanie 4:

„W dokumentacji projektowej jest mowa o prowadzeniu w jednym wykopie z projektowanym wodociągiem również sieci światłowodowej. Czy sieć światłowodowa jest także objęta zamówieniem?”

 

Pytanie 5:

„W przedmiarze robót brak jest pozycji dotyczących wykonania podsypki i obsybki rur wodociągowych. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót? Czy zamawiający przewiduje drzewa do wycięcia? Jeśli tak, to kto ponosi opłaty?”

 

Pytanie 6:

„Czy Zamawiający jest w posiadaniu:

- operatów wodno prawnych na zrzut pompowanej wody do odbiorników

- dokumentacji geotechnicznej

Jeżeli tak to prosimy o ich udostępnienie.”

 

Pytanie 7:

„Prosimy o potwierdzenie, że wobec ryczałtowego charakteru wynagrodzenia, Wykonawca nie jest związany ilościami i pozycjami wskazanymi w przedmiarze zamawiającego i może w tym zakresie dokonywać zmiany dla potrzeb obliczenia ceny ryczałtowej.”

 

Pytanie 8:

„Dot. pkt. 3.12 SIWZ prosimy o potwierdzenie, że 3 letni okres gwarancji dot. robót budowlano-montażowych. Wątpliwości pojawiły się wobec zapisu, iż dotyczy całości przedmiotu zamówienia, a następne punkty, wskazują na inne okresy dla poszczególnych elementów, takich jak urządzenia, które mieszczą się przecież w zakresie przedmiotu zamówienia.”

 

Pytanie 9:

„Prosimy o wyjaśnienie pkt. 3.12 ppkt. 4 w kontekście narzuconego obowiązku serwisowania przez 36 miesięcy. Czy Zamawiający dopuszcza krótszy, niż 3 letni okres gwarancji na urządzenia, jeśli producent udzieli na krótszy?”

 

Pytanie 10:

„Prosimy o informacje, jakie materiały własne Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy – dot. § 7 ust. 1 projektu umowy.”

 

Pytanie 11:

„Prosimy o potwierdzenie, że § 7 ust. 6 nie dotyczy materiałów własnych dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności za materiały, których nie zapewnia.”

 

Pytanie 12:

„Prosimy o zmianę brzemienia § 8 ust. 4 projektu umowy w sposób, który nie będzie wskazywał na konieczność podania nazw, adresów itp. konkretnych Podwykonawców, a jedynie ograniczał się będzie do określenia zakresów robót, które będą Podwykonawcom powierzone. Zważywszy na brzmienie art. 36 ust. 4 ustawy PZP zwracamy uwagę, iż żądanie podania nazw podwykonawców realizujących część zamówienia jest sprzeczne z treścią powołanego powyżej przepisu Prawa zamówień publicznych, w którym to przepisie Zamawiający może żądać jedynie wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Zapis w umowie stoi w sprzeczności z ideą ww. przepisu, gdyż jeszcze przed podpisaniem umowy wymaga wskazania konkretnych Podwykonawców, którzy będą realizować roboty w ramach zamówienia. Zwracamy uwagę, iż w normalnym toku realizacji, angażowanie konkretnych Podwykonawców następuje po podpisaniu umowy z Zamawiającym, gdyż dopiero wówczas istnieje dla Wykonawcy podstawa do kontraktowania podwykonawców. Oczekiwanie ze strony Zamawiającego zawierania umów podwykonawczych jeszcze przed podpisaniem umowy z Zamawiającym jest więc niczym nieuzasadnione, a jednocześnie również dla Zamawiającego niecelowe, w świetle zobowiązania Wykonawcy do każdorazowego zgłaszania Podwykonawców i uzyskiwania zgody Zamawiającego na ich zaangażowanie w toku realizacji. Ponadto taki wymów może wpłynąć negatywnie na właściwy dobór podwykonawców, z uwagi na krótki czas, który wymuszony koniecznością podania nazw podwykonawców do umowy z Zamawiającym, Wykonawca nie będzie w stanie dokładnie rozpoznać i porównać firm, którym mógłby powierzyć wykonanie danej części robót pod względem ich fachowości, jakości prowadzonych robót. „

 

Pytanie 13:

„Prosimy o potwierdzenie, że § 8 projektu umowy dotyczy podwykonawców w rozumieniu kodeksu cywilnego, a nie podwykonawców zdefiniowanych w umowie, w których zakres wchodzą także m.in. dostawcy. Zwracamy uwagę, iż odpowiedzialność solidarna Zamawiającego wobec podwykonawców dotyczy tylko wykonawców robót budowlanych, a nie wszelkich podmiotów zaangażowanych przez Wykonawcę do realizacji inwestycji budowlanej.”

 

Pytanie 14:

„Prosimy o usunięcie § 8 ust. 6 – zwracamy uwagę, iż w podwykonawcy nie będą wskazani w umowie wobec powyższego zapis nie ma uzasadnienia w kontekście brzmienia umowy.”

 

Pytanie 15:

„Prosimy o wskazanie ile przeglądów gwarancyjnych przewiduje Zamawiający. § 9 ust. 2 mówi tylko o tym, że ich terminy zostaną określone w protokole odbioru końcowego, zaś nie wskazuje na ich liczbę czy częstotliwość – jest to istotne dla oszacowania ceny oferty.”

 

Pytanie 16:

„Prosimy o potwierdzenie, że za termin wykonania przedmiotu umowy uznane będzie faktyczne zakończenie przez Wykonawcę wykonywania robót objętych zamówieniem, tj. zgłoszenie Zamawiającemu gotowości do odbioru.”

 

Pytanie 17:

„W § 12 ust. 3 pkt. 2) Zamawiający wskazuje, iż zatrzyma część zabezpieczenia w wysokości 30% na okres udzielonej gwarancji. Wykonawca wskazuje, iż takim zapisem Zamawiający narusza przepisy ustawy prawo Zamówień Publicznych. Wykonawca zwraca uwagę Zamawiającego na obecną treść art. 151 ustawy PZP, który stanowi, iż „Kwota o której mowa w ust. 2 jest zwracana nie później niż w 15. dniu po upływie okresu rękojmi za wady”. Wykonawca odsyła Zamawiającego do nowelizacji ustawy z grudnia 2009r. kiedy to usunięto ze wskazanego przepisu możliwość zatrzymywania (i zwrotu) zabezpieczenia na okres gwarancji jakości. Wobec powyższej niezgodności z przepisami prosimy o odniesienie okresu ważności zabezpieczenia do okresu gwarancji.”

 

Pytanie 18:

„Prosimy o doprecyzowanie, że przesłanka wskazana w § 19 ust. 1 pkt. 2 projektu umowy to zajęcie znacznej części majątku wykonawcy, które stanowiłoby zagrożenie dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy. Opis przesłanki w obecnym brzmieniu jest zbyt ogólny.”

 

Pytanie 19:

„Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenie o którym mowa w § 19 ust. 5 pkt. 2 będzie na koszt strony, z której przyczyn nastąpiło odstąpienie.”

 

Pytanie 20:

„Prosimy o wprowadzenie przesłanki zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT.”

 

Pytanie 21:

„Prosimy o dokładne określenie rodzaju uszczelek dla rur PVC. Czy mają to być dwuelementowe uszczelki, trwale montowane w kielichu w fazie produkcji; np. system Power-Lock lub Anger Lock. Czy też możliwe jest zastosowanie tradycyjnych uszczelek gumowych?”

 

----------------------------------------------------------

 

Odpowiedź  Ad. 1:

Zamawiający informuje, że grubość warstwy konstrukcyjnej do odtworzenia poboczy dróg należy przyjąć min. 20 cm i szerokości min. 1 m z odtworzeniem terenu. Po robotach ziemnych teren należy przywrócić do stanu pierwotnego.

Odpowiedź  Ad. 2:

Zamawiający informuje, że prawidłowe wskazania wartości długości sieci wodociągowej należy przyjąć jako wartości określone w projekcie budowlanym (długość sieci + przeciski).

Odpowiedź  Ad. 3:

Zamawiający nie będzie pobierał opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych. W ofercie należy uwzględnić opłatę za zajęcie pasa drogowego dróg  wojewódzkich, powiatowych i drogi krajowej.

Odpowiedź  Ad. 4:

Zamawiający, w pkt. 3.3 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określił, że przedmiot zamówienia dotyczy tylko budowy sieci wodociągowej. Zamówienie nie obejmuje budowy sieci światłowodowej.

 

Odpowiedź  Ad. 5:

Zamawiający, w pkt. 3.6 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określił, że całość robót należy wycenić zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót. Przedmiar robót pełni rolę pomocniczą. Określona przez Wykonawcę cena w ofercie jest ceną ryczałtową. W związku z czym, Zamawiający informuje, że w ofercie należy przewidzieć zastosowanie podsypki pod rurociągi uzyskanej z urobku – warstwa wierzchnia wykopu lub ze ściany wykopu. Projektowany wodociąg zlokalizowany jest w większości na terenie gruntów kl. I – III  - grunty lekkie. Wykonawca ponosi koszty niezbędnej wycinki drzew (jeśli wystąpią).

Odpowiedź  Ad. 6:

Zamawiający nie posiada wskazanych elementów w dokumentacji projektowej.

 

Odpowiedź  Ad. 7:

Zamawiający, w pkt. 3.6 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określił, że całość robót należy wycenić zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót. Przedmiar robót pełni rolę pomocniczą. Określona przez Wykonawcę cena w ofercie jest ceną ryczałtową. W związku z czym Wykonawca nie jest związany ilościami i pozycjami wskazanymi w przedmiarze zamawiającego.

 

Odpowiedź  Ad. 8:

Zamawiający określa szczegółowo, że 3 letni okres gwarancji dotyczy także robót budowlano-montażowych.

 

Odpowiedź  Ad. 9:

Zamawiający, w pkt. 3.12 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określił wymagania dotyczące gwarancji: okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę oraz, że okresy gwarancji na urządzenia muszą odpowiadać co najmniej okresowi udzielanemu przez ich producentów i liczone będą również od daty odbioru bez zastrzeżeń całości zamówienia.

Zamawiający nie dopuszcza krótszego, niż 3 letni okres gwarancji na urządzenia, jeśli producent udzieli na krótszy.

 

Odpowiedź  Ad. 10 i 11:

Zamawiający nie będzie przekazywał Wykonawcy żadnych materiałów. § 7 ust. 1 wzoru umowy – załącznika nr 4 do SIWZ otrzymuje brzmienie:

„1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych. Niedopuszczalne jest wbudowywanie oraz magazynowanie przez Wykonawcę i podwykonawców materiałów i urządzeń, co do których mogą zgłosić swoje roszczenia osoby trzecie.”

 

Odpowiedź  Ad. 12 i 14:

Zamawiający w § 8 wzoru umowy – załączniku nr 4 do SIWZ skreśla ust. 4 i ust. 6.

 

Odpowiedź  Ad. 13:

Zamawiający określa szczegółowo, że § 8 wzoru umowy – załącznika nr 4 do SIWZ dotyczy podwykonawców w rozumieniu art. 6471 kodeksu cywilnego.

 

Odpowiedź  Ad. 15:

Zamawiający przewiduje dwa przeglądy gwarancyjne. Pierwszy po roku czasu od terminu odbioru końcowego, a drugi na 2 miesiące przed końcem okresu rękojmi.

 

Odpowiedź  Ad. 16:

Zamawiający określa, że za termin wykonania przedmiotu umowy uznane będzie faktyczne zakończenie przez Wykonawcę wykonywania robót objętych zamówieniem i sporządzenie protokołu odbioru końcowego.

 

Odpowiedź  Ad. 17:

Zamawiający w § 12 ust. 3 we wzorze umowy – załączniku nr 4 do SIWZ zmienia pkt. 2, który otrzymuje brzmienie:

„2) 30% pozostaje w dyspozycji zamawiającego na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady, które mogą być dochodzone w terminie trzech lat od przyjęcia w użytkowanie przedmiotu umowy i zostanie zwrócona w ciągu 15 dni po upływie okresu rękojmi.”

 

Odpowiedź  Ad. 18:

Zamawiający skreśla pkt. 2 w § 19 ust. 1 we wzorze umowy – załączniku nr 4 do SIWZ.

 

Odpowiedź  Ad. 19:

Zamawiający określa szczegółowo, że zabezpieczenie o którym mowa w § 19 ust. 5 pkt. 2  wzoru umowy – załącznika nr 4 do SIWZ będzie na koszt strony, z której przyczyn nastąpiło odstąpienie.

 

Odpowiedź  Ad. 20:

Zamawiający podtrzymuje treść § 11 ust. 5 wzoru umowy – załącznika nr 4 do SIWZ.

 

Odpowiedź  Ad. 21:

Zamawiający, w pkt. 3.3 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określił, że przedmiot zamówienia dotyczy budowy sieci wodociągowej z rur ciśnieniowych litych PVC – 10,0 atm. Rury łączone będą ze sobą na wcisk z zastosowaniem uszczelek gumowych wtopionych dwuwargowych. Połączenia w węzłach sieci wodociągowej zostaną wykonane z kształtek i armatury żeliwnej kołnierzowej z żeliwa ciągliwego. Połączenia rur PVC z armaturą żeliwną zostaną wykonane z kształtek żeliwnych jednokołnierzowych. Przy połączeniach kołnierzowych zastosowano uszczelki klingierytowe. W związku z powyższym, Zamawiający określa szczegółowo, że należy zastosować rury produkowane zgodnie z normą PN-EN 1452-1 posiadające wydłużony kielich i uszczelki dwupierścieniowe trwale mocowane w kielichu rury w trakcie procesu produkcyjnego. Kielich każdej rury formowany jest indywidualnie wokół uszczelki. Uszczelka montowana  na gorąco, jest na stałe zespolona z kielichem. Nie dopuszcza się zastosowanie tradycyjnych  uszczelek gumowych.

 

 

BURMISTRZ MYSZYŃCA

/-/ mgr inż. Bogdan Glinka

 

Informacja Nr 2

Myszyniec, 27.07.2012r.

 

Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

 

dot.: zapytania  z dnia 20.07.2012r. w sprawie  postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.GK.271.1.2012 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie I (etap I-III)”

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający - Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie I (etap I-III)”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęło następujące zapytanie:

Pytanie:

„… jako uczestnik przetargu na „Budowę sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie I (etap I-III)” prosi o informację czy zamawiający wyrazi zgodę na zmianę technologii wykonania wodociągu z PVC na PE w przypadku kiedy zgodę wyrazi projektant.”

Odpowiedź:

 

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę technologii wykonania wodociągu z PVC na PE. Zamawiający, w pkt. 3.3 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dot. przetargu nieograniczonego na „Budowę sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie I (etap I-III)” określił, że przedmiot zamówienia dotyczy robót budowlanych polegających na budowie sieci wodociągowej rozdzielczej PVC o średnicy: O 225, O 160, O 110, O 90 wraz z przyłączami PE o średnicy: O 40, O 50. Ponadto informujemy, że Zamawiający nie przewidział w SIWZ możliwości składania ofert wariantowych.

 

 

 

BURMISTRZ MYSZYŃCA

/-/ mgr inż. Bogdan Glinka

 

Informacja Nr 1

Myszyniec, 23.07.2012r.

 

Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

 

dot.: zapytania  z dnia 20.07.2012r. w sprawie  postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.GK.271.1.2012 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie I (etap I-III)”

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający - Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie I (etap I-III)”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęło następujące zapytanie:

Pytanie:

„W związku z ogłoszonym przetargiem na w/w zadanie prosimy o informacje czy jest możliwość załączenia 3 referencji z budowy sieci wodociągowej o łącznej wartości powyżej 4 mln brutto.”

Odpowiedź:

 

Tak, jest możliwość załączenia dwóch lub więcej referencji, gdyż Zamawiający, w pkt. 5.1.2 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dot. przetargu nieograniczonego na „Budowę sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie I (etap I-III)” określił, że za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert co najmniej dwie roboty budowlane o wartości łącznej co najmniej 4.000.000,00 zł brutto w zakresie budowy sieci wodociągowej rozdzielczej wraz z przyłączami, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

 

 

 

BURMISTRZ MYSZYŃCA

/-/ mgr inż. Bogdan Glinka

 

 

 

 

 

 

Myszyniec: Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec - zadanie I

(etap I-III)
Numer ogłoszenia: 262374 - 2012; data zamieszczenia: 20.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Myszyniec , Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, faks 029 7721141.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.myszyniec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec - zadanie I (etap I-III).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia dotyczy robót budowlanych polegających na budowie sieci wodociągowej rozdzielczej PVC o średnicy: O 225, O 160, O 110, O 90 wraz z przyłączami PE o średnicy: O 40, O 50. Sieć zostanie wykonana w układzie pierścieniowo - rozgałęźnym, który obejmie swoim zasięgiem miejscowości Myszyniec Stary, Myszyniec - Koryta (obręb Myszyniec Stary) i Myszyniec. Od pierścienia zostaną wykonane rozgałęzienia do miejscowości Pełty i Świdwiborek. Do projektowanej sieci wodociągowej przewidziano podłączenie 138 szt. gospodarstw domowych. Sieć wodociągową zaprojektowano z rur ciśnieniowych litych PVC - 10,0 atm. Rury łączone będą ze sobą na wcisk z zastosowaniem uszczelek gumowych wtopionych dwuwargowych. Połączenia w węzłach sieci wodociągowej zostaną wykonane z kształtek i armatury żeliwnej kołnierzowej z żeliwa ciągliwego. Połączenia rur PVC z armaturą żeliwną zostaną wykonane z kształtek żeliwnych jedno kołnierzowych. Przy połączeniach kołnierzowych zastosowano uszczelki klingierytowe. Połączenie przyłączy wodociągowych zostaną wykonane przy pomocy opasek z zaworem odcinającym lub trójników z zasuwami odcinającymi. Zostanie wykonanych: a) Sieć wodociągowa rozdzielcza PVC O 225 mm-11606 m b) Sieć wodociągowa rozdzielcza PVC O160 mm-14901 m c) Sieć wodociągowa rozdzielcza PVC O110 mm-26503 m d) Sieć wodociągowa rozdzielcza PVC O 90 mm-4231 m e) Przyłącza wodociągowe PE O40 mm i O 50 mm -5968m/138 szt. Zakres rzeczowy robót przedstawiony został w: projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót, które stanowią załączniki do SIWZ. Użyte w projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarze robót nazwy materiałów i urządzeń nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających parametrom zaproponowanym w dokumentacji projektowej, pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego. Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w terenie. Po dokonaniu wizji lokalnej i stwierdzeniu zaistnienia ewentualnych niezgodności przedmiaru robót z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej, oczywistych pomyłek lub pominięcia niektórych robót, Wykonawca ma obowiązek zgłosić do Zamawiającego wniosek o wyjaśnienie w trybie art. 38 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Nie wniesienie zastrzeżeń w w/w zakresie skutkuje obowiązkiem wykonania przez wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną, zgodnie z art. 647 K.C..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.11.12.40-2, 45.23.13.00-8, 45.23.21.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.06.2013.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Ustala się wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości: 100.000,00 zł, (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;3) gwarancjach bankowych;4) gwarancjach ubezpieczeniowych;5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Myszyńcu; nr rachunku: 25 8920 0001 0000 1720 2000 0060, z adnotacją: wadium na przetarg - budowa sieci wodociągowej - zadanie I. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert co najmniej dwie roboty budowlane o wartości łącznej co najmniej 4.000.000,00 zł brutto w zakresie budowy sieci wodociągowej rozdzielczej wraz z przyłączami, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia budowlane w zakresie: dysponowanie kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia sanitarne do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającym co najmniej 3 letnie doświadczenie, liczone od dnia uzyskania uprawnień. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna posiadanie opłaconej polisy, potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) oraz posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100). Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do SIWZ. Pełnomocnictwo osoby / osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. Kosztorys ofertowy sporządzony, w oparciu o projekt budowlany, przedmiar i specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. Wyceny prac należy dokonać przy zastosowaniu określonych w dokumentacji projektowej technologii i materiałów lub technologii i materiałów równoważnych, gwarantujących ten sam efekt użytkowy, techniczny oraz identyczną trwałość i bezpieczeństwo użytkowania. Harmonogram rzeczowo-finansowy uwzględniający poszczególne etapy, czasookresy i zaangażowanie procentowe oraz wartościowe w ujęciu miesięcznym z wyodrębnieniem zakresów powierzonych podwykonawcom. Harmonogram winien zostać sporządzony w kwotach netto.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wykonawca ma prawo żądać przedłużenia umownego terminu zakończenia całości robót objętych przedmiotem umowy, jeżeli niedotrzymanie terminu pierwotnego stanowi konsekwencję: 1) okoliczności, których przy zachowaniu należytej staranności nie można było przewidzieć, niezależnych od Wykonawcy, 2) przyczyn zależnych od Zamawiającego, 3) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), 4) wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót, pod warunkiem, że fakt ten ma odzwierciedlenie w dzienniku budowy i został potwierdzony przez inspektora nadzoru. Zmiana kierownika budowy wymaga uzgodnienia obu stron umowy i sporządzenia aneksu do umowy. Jakiekolwiek zmiany w zakresie umów z podwykonawcami lub zmiany podwykonawców wymagają pisemnej zgody Zamawiającego, przy czym zmiana lub wprowadzenie nowego podwykonawcy wymaga aneksu do umowy. Wykonawca może wystąpić z takim żądaniem nie później niż w terminie 14 dni od zaistnienia powyższych okoliczności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, pok. nr 1 (parter) Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej w godzinach pracy urzędu..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, pok. nr 7 - sekretariat (I piętro)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Na realizację operacji została przyznana pożyczka ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Załączniki do pobrania:

Załącznik nr 11 - Projekty budowalne