w sprawie : określenia wymagań jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o zezwolenie na świadczenie usług w zakresie odbioru odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Na podstawie art. 7 ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 ze zm.) , zarządzam co następuje : § 1 1. Przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Myszyniec, winni spełniać następujące wymagania: 1) przy świadczeniu usług przestrzegać w pełnym zakresie wymagania określone uchwałą Nr XXIX/193/98 Rady Gminy w Myszyńcu z dnia 30.04.1998r. w sprawie zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Myszyniec z uwzględnieniem wprowadzanych zmian w trakcie obowiązywania zezwolenia, a po uchwaleniu gminnego planu gospodarki odpadami gospodarować odpadami zgodnie z tym planem, 2) posiadać i udokumentować dostateczną ilość sił i środków technicznych umożliwiających płynną realizację usługi z uwzględnieniem minimalnych wymagań określonych w uchwale wymienionej w pkt. 1), 3) środki techniczne użyte do realizacji usługi muszą być sprawne technicznie, estetyczne i oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację firmy świadczącej usługę a obsługa przeszkolona w zakresie bhp i należytego świadczenia usługi, 4) zapewnić usługobiorcom możliwości zakupu, dzierżawy lub innego rodzaju korzystania z pojemników na odpady o pojemności odpowiadającej ustalonej częstotliwości odbioru odpadów. Wyposażenie nieruchomości w pojemnik winno nastąpić w terminie nie później niż w ciągu miesiąca od daty zawarcia umowy, 5) posiadać umowę z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, 6) przedłożyć harmonogram odbioru odpadów z terenu poszczególnych miejscowości, 7) zawrzeć umowę z właścicielem nieruchomości (w pojęciu cytowanej wyżej ustawy) na odbiór odpadów z określeniem czasu i częstotliwości wywozu odpadów i realizować usługę zgodnie z zapisami tejże umowy. Odbiór odpadów poza ustalonym harmonogramem wywozu może być również dokonany, w przypadku dodatkowego zlecenia Usługobiorcy, 8) umożliwić Usługobiorcom nieuciążliwy sposób regulowania należności w terminach płatności ustalonych w umowie, 9) wystawiać właścicielom nieruchomości dowody płacenia za korzystanie z usług odbioru odpadów, 10) prowadzić ilościową i jakościową ewidencję odpadów komunalnych odebranych z terenu miasta i gminy Myszyniec zgodnie z wymaganiami ustawy o odpadach, 11) na żądanie organu wydającego zezwolenie udostępniać pełny imienny wykaz usługobiorców z terenu miasta i gminy Myszyniec oraz informację o aktualnej ilości odebranych odpadów z obszaru określonym zezwoleniem, dla celów realizacji ustawowego obowiązku nadzoru nad obowiązkami właścicieli nieruchomości, 12) umożliwić właścicielom nieruchomości, którzy są klientami firmy, odbiór zgromadzonych selektywnie odpadów komunalnych . 13) aktywnie współdziałać z władzami samorządowymi we wdrażaniu Gminnego Planu Gospodarki Odpadami oraz w podejmowanych akcjach i inicjatywach na rzecz poprawy gospodarki odpadami w gminie Myszyniec. 2. Przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu miasta i gminy Myszyniec, winni spełniać następujące wymagania: 1) określone w ust. 1 pkt. 1) , 2) , 3) niniejszego zarządzenia, 2) udokumentować gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną 3) zapewnić realizację usługi na każde zlecenie właścicieli nieruchomości przekazane w dowolnej formie, w terminie nie później niż w ciągu 2 dni od daty zlecenia 4) każdorazowo wystawiać właścicielom nieruchomości dowód wykonania usługi z określeniem daty i ilości odebranych nieczystości ciekłych, 5) na żądanie organu wydającego zezwolenie udostępniać informację o wykonanych usługach na terenie miasta i gminy Myszyniec. § 2 Przedsiębiorcy posiadający dotychczas wydane zezwolenia na świadczenie usług określonych w § 1 niniejszego zarządzenia, winni dostosować realizację usług do ustalonych wymagań, pod rygorem cofnięcia zezwolenia. § 3 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Myszyńcu oraz na stronie internetowej. BURMISTRZ MYSZYŃCA
ZARZĄDZENIE NR 125/05
BURMISTRZA MYSZYŃCA
Z DNIA 11 KWIETNIA 2005 ROKU
mgr inż. Bogdan Glinka