Protokół nr IX/03
z IX sesji Rady Gminy Myszyniec
w dniu 23 lipca 2003 roku
PUNKT 1.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek o godz. 1100 otworzył IX sesję Rady Gminy Myszyniec. Po powitaniu wszystkich oświadczył, iż zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co stanowi 86,7 % ustawowego składu rady. Pozwoli to na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Lista obecności sołtysów stanowi załącznik nr 2.
Lista obecności gości stanowi załącznik nr 3.
PUNKT 2.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek przypomniał, że porządek sesji przedstawia się następująco:
- Otwarcie sesji.
- Przedstawienie porządku obrad.
- Przyjęcie i przegłosowanie ewentualnych zmian do porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z VIII sesji rady gminy.
- Informacja burmistrza Gminy Myszyniec o pracy w okresie międzysesyjnym.
- Interpelacje.
- Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawach:
a) wyboru wiceprzewodniczących rady gminy
b) powołania zespołu do zaopiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników
c) wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości gruntowych
d) sprzedaży nieruchomości gruntowej
e) zakupu gruntów na własność gminy Myszyniec
f) zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia dziennych stawek opłaty targowej
g) zasad polityki czynszowej
h) zmiany budżetu na 2003
- Zapytania i wolne wnioski.
- Zamknięcie obrad IX sesji rady gminy.
PUNKT 3.
Do porządku obrad wprowadzono w punkcie
7h). Uchwałę w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych
7i). Uchwałę w sprawie realizacji inwestycji o wartości przekraczającej granice ustaloną corocznie przez Radę Gminy Myszyniec
7j). Uchwałę w sprawie realizacji inwestycji o wartości przekraczającej granice ustaloną corocznie przez Radę Gminy Myszyniec
PUNKT 4.
Do protokołu nie wniesiono uwag. Protokół przyjęto jednogłośnie 12 głosami „za”.
PUNKT 5.
Burmistrz Bogdan Glinka:
· Wykonywane są prace remontowe przy szkole w Myszyńcu.
· Rozstrzygnięto przetarg na wykonanie wodociągu, wygrała firma SANPROD
· Trwają przygotowania do Miodobrania Kurpiowskiego.
· Nastąpił odbiór drogi Zawodzie-Niedźwiedź, obecnie czekamy na zwrot środków własnych.
· Otrzymaliśmy 17 tys. zł. z Fundacji Dzieci i Młodzieży na projekt językowy. Z projektu będzie korzystał Zespół Szkół Powiatowych i Gimnazjum
PUNKT 6.
Interpelacji nie wniesiono.
PUNKT 7.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczących i poprosił o zgłaszanie kandydatów.
Kandydatów nie zgłoszono, w związku z tym uchwała nie została podjęta.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie powołania zespołu do zaopiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników.
Radny Stanisław Kolimaga zgłosił radnego Józefa Dąbrowskiego.
Radny Janusz Grzegorczyk zgłosił radnego Stanisława Kiernozka.
Radny Adam Andrzejczyk zgłosił radnego Sławomira Świtaja oraz kierownika posterunku policji w Myszyńcu Mariusza Pietrasiaka.
Radny Sławomir Świtaj zgłosił radnego Bogdana Ropiaka.
Radny Stanisław Kolimaga zgłosił pana Tadeusza Lipkę.
Zgodę na kandydowanie wyrazili: Józef Dąbrowski, Stanisław Kiernozek, Mariusz Pietrasiak, Tadeusz Lipka.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 13 głosami „za”.
Uchwała nr IX/65/03 w sprawie powołania zespołu do zaopiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników stanowi załącznik nr 4.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości gruntowych, a następnie poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 13 głosami „za”.
Uchwała nr IX/66/03 w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości gruntowych stanowi załącznik nr 5.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej, a następnie poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 13 głosami „za”.
Uchwała nr IX/67/03 w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej stanowi załącznik nr 6.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie zakupu gruntów na własność gminy Myszyniec.
Radny Bogdan Ropiak zgłosił wniosek, aby ze względu na uczestnictwo w sesji mieszkańców gminy Myszyniec wyjaśniać podejmowane uchwały.
Stanisław Ścibek podinspektor ds. gospodarki gruntami udzielił wyjaśnień – zakup dotyczy gruntów przy ulicy Kadzidlańskiej.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 13 głosami „za”.
Uchwała nr IX/68/03 w sprawie zakupu gruntów na własność gminy Myszyniec stanowi załącznik nr 7.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia dziennych stawek opłaty targowej.
Burmistrz Bogdan Glinka – udzielił wyjaśnień. Proponuje się zwiększenie inkasa o 10% dla ZGKiM, związane jest to ze zwiększoną liczbą obsługi targowicy, która prowadzi dodatkową ewidencją zwierząt.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 13 głosami „za”.
Uchwała nr IX/69/03 zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia dziennych stawek opłaty targowej stanowi załącznik nr 8.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie zasad polityki czynszowej.
Burmistrz Bogdan Glinka – udzielił wyjaśnień. Uchwała ma na celu zróżnicowanie czynszu w lokalach komunalnych. Zostanie ustalona stawka bazowa, od której będą zwiększenia lub zmniejszenia w zależności od stanu lokalu i jego wyposażenia.
Radny Adam Andrzejczyk – zapytał czy zróżnicowanie nie jest zbyt małe?
Burmistrz Bogdan Glinka – Jeśli będą występowały wszystkie czynniki podwyższające, to czynsz wzrośnie o 60%
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 13 głosami „za”.
Uchwała nr IX/70/03 w sprawie zasad polityki czynszowej stanowi załącznik nr 9.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych oraz pismo z zarządu dróg powiatowych – załącznik nr 10.
Burmistrz Bogdan Glinka – Zmiana kategorii z dróg lokalnych na drogi gminne potrzebna jest w celu złożenia wniosków do SAPARD-u. Aby złożyć wniosek o dofinansowanie odcinek drogi nie może być krótszy niż 500 m, w związku z tym wniosek będzie złożony na ulicę Świerkową a nie na ulicę Sportową. W pierwszej kolejności powinna być robiona ulica W. Witosa jednak nie jest to możliwe ze względu na niedokończoną kanalizację.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 13 głosami „za”.
Uchwała nr IX/71/03 w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych stanowi załącznik nr 11.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie realizacji inwestycji o wartości przekraczającej granice ustaloną corocznie przez Radę Gminy Myszyniec.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek zapytał dlaczego droga Zdunek- Wydmusy nie będzie robiona w całości.
Teresa Klimek inspektor ds. drogownictwa – Dokumentacja drogi jest wykonana na odcinek 3400 m. W tym momencie jest za późno, aby wykonywać nowy projekt.
Radny Stanisław Kiernozek – dlaczego przeznacza się pieniądze na drogi asfaltowe, a nie na żwirowe?
Burmistrz Bogdan Glinka – SAPARD nie przeznacza środków na budowę dróg żwirowych.
Radny Stanisław Jachimczyk – zaproponował, aby zamiast drogi Stary Myszyniec – Górki zrobić drogę Stary Myszyniec - Wujaki
Radny Bodgan Ropiak – Wykonanie drogi w Myszyńcu Starym (od drogi gminnej Browary-Stary Myszyniec do drogi powiatowej Myszyniec-Wolkowe) jest bardziej potrzebne m.in. dlatego, że jest zwarta zabudowa, a w dni targowe znacznie odciąży ruch w Myszyńcu.Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła stosunkiem głosów: 12 „za”, jeden głos wstrzymujący się.
Uchwała nr IX/72/03 w sprawie realizacji inwestycji o wartości przekraczającej granice ustaloną corocznie przez Radę Gminy Myszyniec stanowi załącznik nr 12.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie realizacji inwestycji o wartości przekraczającej granice ustaloną corocznie przez Radę Gminy Myszyniec.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek - czy w ciągu jednego roku uda się wybudować oczyszczalnię ścieków?
Burmistrz Bogdan Glinka – Myślę, że tak, ponieważ np. rozbudowa oczyszczalni w Rozogach trwała 2,5 miesiąca.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. W głosowaniu wzięło udział 12 radnych. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 12 głosami „za”
Uchwała nr IX/73/03 w sprawie realizacji inwestycji o wartości przekraczającej granice ustaloną corocznie przez Radę Gminy Myszyniec stanowi załącznik nr 13.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały zmieniającej uchwałę budżetową na 2003 rok.
Skarbnik Tadeusz Mierzejewski udzielił wyjaśnień.
Zwiększa się wydatki o:
· 300 tys. zł. na budowę wodociągu Wykrot-Gadomskie
· 20 tys. na budowę zbiornika wodnego Wykrot
· 5 tys. dla Ludowego Kurpiowskiego Klubu Sportowe „Bartnik”.
· 1,5 tys. zł. na zakup materiałów dla SP Wolkowe
· 15 tys. dla MOKSiR
· 8,4 tys. z przeznaczeniem na oświetlenie dróg i ulic
· 20 tys. zł. na zwiększenie wynagrodzeń pracowników zatrudnianych w oparciu o umowy z Powiatowym Urzędem Pracy
Zwiększa się dochody o :
· 20 tys. ze sprzedaży mienia komunalnego
· 51397 zł. dotacje z budżetu państwa na zadania zlecone, w tym 50tys. zł na wypłatę zasiłków z pomocy społecznej
· 4909 zł. dotacje na sfinansowanie odpisów na ZFSŚ dla nauczycieli emerytów i rencistów
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek zgłosił wniosek w imieniu klubu PSL o wyłączenie ze zmian budżetu dotacji dla MOKSiR w kwocie 15 tys. zł. Następnie poddał wniosek pod głosowanie. Rada wniosek przyjęła stosunkiem głosów 8 „za”, 5 „przeciw”.
Burmistrz Bogdan Glinka – Nie zgodził się na uwzględnienie wniosku w zmianach budżetu.
Mecenas Hanna Kwiatkowska – udzieliła następujących wyjaśnień: art. 119 ustawy o finansach publicznych mówi, że inicjatywa w sprawie zmiany budżetu należy do burmistrza, jeżeli dojdzie do naruszenia przepisu art. 119 organ nadzorczy – Regionalna Izba Obrachunkowa może wszcząć postępowanie nadzorcze, jeśli nie będzie autoryzacji burmistrza w sprawie zmiany budżetu.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek zapytał co w sytuacji, jeśli wniosek został przegłosowany.
Mecenas Hanna Kwiatkowska – Jeśli burmistrz nie wyraża zgody na proponowane zmiany to podjęcie takiej uchwały byłoby wbrew inicjatywie organu wykonawczego.
Radny Sławomir Świtaj zaapelował o poparcie kultury.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwały nie podjęła stosunkiem głosów: 8 „przeciw”, 5 „za”
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek poddał pod głosowanie projekt uchwały złożony przez radę wprowadzający zmiany polegające na wykreśleniu dotacji dla MOKSiR -u – w kwocie 15 tys. zł. W głosowaniu wzięło udział 8 radnych. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 8 „za”
Uchwała nr IX/74/03 zmieniająca uchwałę budżetową na 2003 rok stanowi załącznik nr 14.
PUNKT 8.
Tadeusz Świtaj mieszkaniec Starego Myszyńca zgłosił braki w dostarczaniu wody w Starym Myszyńcu w godzinach popołudniowych.
Krystyna Drężek mieszkanka Myszyńca zwróciła uwagę na błąd literowy w regulaminie organizacyjnym. Zapytała ile narad szkoleniowych zorganizował sekretarz gminy dla pracowników.Mecenas Hanna Kwiatkowska – błąd literowy dotyczy stanowisk ds. księgowości budżetowej. Nikt nie ma wątpliwości, że te dwa stanowiska istnieją od dawna.
Sekretarz Sławomir Kamiński – Pracownicy są zapoznawani z regulaminem sukcesywnie. Narady szkoleniowe będą organizowane w miarę potrzeb.
Burmistrz Bogdan Glinka – „Z każdym pracownikiem rozmawiam indywidualnie, bardzo często, kiedy zachodzi potrzeba.”
Krystyna Drężek mieszkanka Myszyńca zwróciła uwagę na nieskoszoną trawę wokół budynku MOKSiR-u.
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek - Czy będą robione parkingi?
Burmistrz Bogdan Glinka – Do tej pory były tylko ustne ustalenia, a obecnie wysłano oficjalne pismo do pani Daniłowskiej.
Radny Stanisław Jachimczyk – zwrócił uwagę na błąd ortograficzny w piśmie urzędowym.
Radny Sławomir Świtaj – przypomniał, że kilka miesięcy temu została powołana komisja statutowa, która do chwili obecnej nie rozpoczęła pracy.
Radny Adam Andrzejczyk – Pierwszą komisję w celu ukonstytuowania może zwołać tylko przewodniczący rady, który do tej pory tego nie zrobił.
Posiedzenie zakończono o godzinie 14.00.
Na tym protokół zakończono i podpisano:
Protokołowała: Przewodniczący Rady Gminy:
Mariola Banach Stanisław Ceberek