INFORMACJA 2
Myszyniec , 2015-03-05 Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów dot.: zapytania z dnia 05 marca 2015r. w sprawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.DR.271.1.2015 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.:„Rozbudowa drogi gminnej nr 250812W Zdunek-Wydmusy (przez Ulicę)” Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zm.) Zamawiający - Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz 1. Czy Zamawiający dopuści do zastosowania kruszywo wapienne jako materiał wsadowy do produkcji mieszanek mineralno-asfaltowych? Odp. Nawierzchnię jezdni należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym, załączonym do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Myszyniec , 2014-03-03 Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów dot.: zapytania z dnia 27 lutego 2015r. oraz 02 marca 2015r. w sprawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.DR.271.1.2015 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.:„Rozbudowa drogi gminnej nr 250812W Zdunek-Wydmusy (przez Ulicę)” Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zm.) Zamawiający - Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dot. zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w ww. postępowaniu: 1. W dokumentacji projektowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 250812W Zdunek-Wydmusy (przez Ulicę)” wykonane zostały odwierty określające warunki gruntowo – wodne. W odwiercie 3 km 0+930,00 stwierdzono warstwę torfu gr. 0,60 m, w odwiercie 5 km 2+320,00 stwierdzono namuł piaszczysty gr. 0,60 m. Naszym zdaniem i wg zapisu w PB punkt 1.3.1 opisu technicznego w miejscu występowania gruntów wysadzinowych należy dokonać wymiany. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót. Odp. Prace należy wykonać zgodnie z opracowanym projektem budowlanym. 2. Prosimy o załączenie rysunków konstrukcyjnych ścianek prefabrykowanych i monolitycznych na przepustach pod zjazdami. Odp. Rodzaj ścianek wycenić należy zgodnie z projektem budowlanym. Każdy materiał przed wbudowaniem, Wykonawca przedłoży Inspektorowi Nadzoru do zatwierdzenia. Roboty zostały ujęte w przedmiarach. 3. Prosimy o załączenie tabeli wykazu zjazdów z powierzchniami nawierzchni do wykonania na zjazdach. Odp. Inwestor nie widzi potrzeby opracowywania przedmiotowej tabeli. Wykonawca może ją wykonać dla własnych potrzeb i na własny koszt. 4. W km 0+885,15 str. L, km 0+998,20 str. L i P są wrysowane przepusty pod zjazdami, a nie są opisane. Czy należy je ująć w wycenie, jeżeli tak to prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót. Odp. Należy postąpić w sposób analogiczny jak dla przepustów pod zjazdami opisanymi w projekcie budowlanym. Roboty zostały ujęte w przedmiarach. 5. Prosimy o załączenie Projektu Stałej Organizacji Ruchu. Odp. Projekt stałej organizacji został załączony na stronie internetowej http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl w zakładce przetargi oraz jest do wglądu w tut. urzędzie. 6. Prosimy o załączenie rysunków przekrojów przez przepusty pod koroną drogi w km 0+925,40 i km 2+325,70. Odp. Inwestor nie widzi potrzeby wykonania dodatkowych rysunków. Wszystkie roboty posiadają opis dla ich parametrów. Wykonawca może opracować przedmiotowe rysunki dla własnych potrzeb i na własny koszt. 7. Prosimy o wskazanie lokalizacji montażu bariery SP-05. Odp. Lokalizacja barier SP-05 pokazana w opracowaniu „Stała organizacja ruchu”. 8. W dokumentacji projektowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 250812W Zdunek-Wydmusy (przez Ulicę)” na planie sytuacyjnym jest pokazana projektowana zieleń. Czy należy ją ująć w wycenie, jeżeli tak to prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót. Odp. Wykonać zgodnie z projektem budowlanym. 9. W dokumentacji projektowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 250812W Zdunek-Wydmusy (przez Ulicę)” na planie sytuacyjnym jest proj. umocnienie wlotu i wylotu przepustu pod koroną drogi kamieniem brukowym na zaprawie cementowej, w przedmiarze robót poz. 32.d.8 jest umocnienie skarp przepustu brukowcem na podsypce z piasku lub pospółki z zalaniem szczelin zaprawą cementową. Prosimy o sprecyzowanie wykonania umocnienia skarp przepustu. Odp. Wykonać zgodnie z projektem budowlanym. 10. SST dotyczące mieszanek mineralno asfaltowych przywołują wymagania w/g WT-2008. Informujemy, że dokumenty WT-2008 zawierały liczne błędy, uniemożliwiające poprawne wykonanie mieszanek, dlatego powstała nowa wersja WT-1 2010 oraz WT-2 2010. W trosce o przyszłą nawierzchnię prosimy o aktualizacje SST do WT-1 2010 oraz WT-2 2010. Odp. Na czas opracowania projektu obowiązywało WT-2008. Na dzień dzisiejszy należy zastosować i przyjąć do wyceny robót obowiązujące WT. Burmistrz Myszyńca /-/ Bogdan Glinka ______________________________________________________________________ Myszyniec: Rozbudowa drogi gminnej nr 250812W Zdunek-Wydmusy (przez Ulicę) Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Myszyniec , Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, faks 029 7721141. I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa drogi gminnej nr 250812W Zdunek-Wydmusy (przez Ulicę). II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje 1. Przestawienie kapliczki - 1 szt. 2. Roboty pomiarowe na odcinku 3165 mb. 3. Odhumusowanie (usunięcie gleby, torfów i humusu) w ilości 17 832 m3. 4. Karczowanie drzew - 356 szt. 5. Usunięcie krzewów - 1 920m2. 6. Roboty rozbiórkowe - rozebranie przepustów rurowych o śr. 80 cm- 20 mb 7. Roboty ziemne - rowy przydrożne na odcinku 3165mb. 8. Budowa dwóch przepustów stalowych o łącznej długości 31 mb. 9. Wykonanie jezdni drogi (podbudowa o grub. 20 cm z kruszyw łamanych, nawierzchnia asfaltowa - warstwa ścieralna 4 cm i warstwa wiążąca 4 cm) o długości 3165 mb i szerokości zmiennej od 5,5 mb do 6,70 mb oraz wykonanie obustronnych poboczy gruntowych o szerokości 1 mb. 10. Wykonanie zjazdów gospodarczych w ilości 2925m2 o nawierzchni asfaltowej. 11. Regulacja zaworów wodociągowych w ilości 22 szt. 12. Wykonanie przepustów betonowych O 40 pod zjazdami w ilości 160 mb ze ściankami czołowymi prefabrykowanymi w ilości 28 szt. 13. Wykonanie przepustów betonowych O 40 pod zjazdami w ilości 20 mb ze ściankami czołowymi monolitycznymi w ilości 4 szt. 14. Oznakowanie pionowe - 27 szt. znaków drogowych oraz montaż barier energochłonnych SP-05 w ilości 80 mb. 15. Przebudowa oświetlenia ulicznego - linii napowietrznej NN, kolidującej z nowoprojektowanym układem drogowym oraz przebudowa napowietrznej stacji transformatorowej. 16. Przebudowa sieci wodociągowej. 17. Przebudowa sieci telekomunikacyjnej.. II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00-9, 45.11.30.00-2, 45.11.10.00-8, 45.23.13.00-8, 45.23.22.10-7. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2015. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 60 000 PLN III.2) ZALICZKI III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć: Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca: III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia: IV.3) ZMIANA UMOWY przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy i określa następujące warunki takich zmian : - terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku: a) wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu zamówienia, b) wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót, które nie wynika z okoliczności leżących po stronie Wykonawcy (nie dotyczy okoliczności wstrzymania robót przez inspektorów nadzoru w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zawinionych przez Wykonawcę), c) konieczności wykonania przez Zamawiającego korekty projektu dla usunięcia wad dostarczonej dokumentacji, d) konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego, e) okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy tj. warunków atmosferycznych, kolizji utrudniających lub uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy. f) wystąpienia warunków geologicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów utrudniających lub uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy, g) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, a w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych. W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy wynikającego z okoliczności wymienionych w literach a) ÷ g), termin może ulec przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności. 3) wysokości ceny brutto w przypadku zmiany stawki podatku VAT dla robót objętych przedmiotem zamówienia. W trakcie realizacji przedmiotu umowy, strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za roboty, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano. 4) formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy - zgodnie z art. 149 ust. 1 ustawy P.z.p. 5) oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy, 6) rozszerzenia odpowiedzialności z tytułu rękojmi oraz przedłużenia terminu udzielonej gwarancji, 7) zmiany zakresu rzeczowo-finansowego zamówienia w przypadku wystąpienia obiektywnych okoliczności skutkujących koniecznością zmiany w trakcie realizacji umowy zakresu rzeczowo - finansowego robót. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę, jednocześnie nie stanowią one zobowiązania Zamawiającego na ich wprowadzenie IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl w zakładce: przetargi IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.03.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60 07-430 Myszyniec, pokój nr 7 I piętro. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie Załączniki: 1. SIWZ 5. Br. drogowa
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
z wyjaśnieniami dot. zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w ww. postępowaniu:INFORMACJA 1
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Numer ogłoszenia: 22985 - 2015; data zamieszczenia: 19.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60 07-430 Myszyniec, pokój nr 1 parter.