INFORMACJA NR 3 Myszyniec 22.11.2013 r. Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) Zamawiający – Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie 3 (etap I-III)”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania: Dot.: zapytania z dnia 21.11.2013 r. Pytanie 1: Czy na projektowanej sieci wodociągowej PE Dn90 planowane jest uzbronienie zasuwami odcinającymi. W przedmiarze brak jest pozycji do wyceny, natomiast w dokumentacji uzgadniającej przejścia w drodze powiatowej zaprojektowano zasuwy. Odpowiedź: Zamawiający nie wymaga montażu zasuw odcinających przy przejściach wodociągu przez drogi powiatowe i gminne. Liczba i średnica zasuw wymaganych przez Inwestora ujęta jest w przedmiarze robót. Pytanie 2: Czy Zamawiający posiada dokumentację związaną z modernizacją SUW. W przedmiarze jest pozycja pkt. 5 dot. wyceny sterowania natomiast w zamówieniu nie ma dokumentacji. Odpowiedź: Zamawiający nie posiada dokumentacji na wykonanie monitoringu Hydroforni (modernizację stacji wodociągowej). Zakres robót przedstawiony jest w przedmiarze robót oraz dodatkowo w odpowiedziach na pytania z dnia 18 i 20.11.2013 r. Zamawiający udzielił szerszych informacji w zakresie monitoringu stacji. Z up. BURMISTRZA /-/ Sławomir Kamiński
------------------------------------------------------------------------------------------------
INFORMACJA NR 2
Myszyniec 21.11.2013 r.
Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) Zamawiający – Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie 3 (etap I-III)”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania:
Dot.: zapytania z dnia 18.11.2013 r.
Pytanie 1: Brak w przedmiarze odtworzenie dróg, prosimy o uzupełnienie przedmiaru, rysunku odtworzenia dróg oraz zamieszczenie przekrojów co pozwoli na określenie w jakim terenie przebiegają poszczególne ilości wodociągów.
Odpowiedź: Roboty w gminie Myszyniec będą prowadzone w drogach o nawierzchni żwirowej. Wykonawca w zależności od przyjętej technologii wykonania robót musi uwzględnić w kalkulacji odtworzenie nawierzchni do stanu pierwotnego.
Pytanie 2: Czy Zamawiający będzie pobierał opłatę za zajęcie pasa drogowego.
Odpowiedź: W przypadku budowy wodociągu w drogach gminnych – nie będziemy pobierać opłat natomiast w przypadku drogi wojewódzkiej i dróg powiatowych zarządca drogi naliczy opłatę na Wykonawcę.
Pytanie 3: W związku z wymogiem modernizacji SUW prosimy o podanie parametrów elementów przewidywanej modernizacji: szafy, zestawu hydroforowego, dodatkowych przetworników, czujników; komplet sond hydrostatycznych do zbiorników i studni; kable sygnałowe do sond hydrostatycznych dla zbiorników wody oraz studni; kable sygnałowe i czujki otwarcia (2x drzwi do hydroforni, 2x właz do zbiorników wody, 2x właz do studni głębinowych); nowego wodomierza na sieć; komputera, monitoringu i wizualizacji pracy oraz zamieszczenie schematów modernizacji.
Odpowiedź: Zamawiający na potrzeby monitoringu dopuszcza przystosowanie istniejącej szafy sterowniczej lub zamontowanie nowej z kompletnym wyposażeniem oraz stacji monitorującej, na którą składa się komputer z odpowiednim oprogramowaniem umożliwiającym zdalny monitoring wraz z zasilaczem UPS. Zamawiający wymaga zamontowania wszystkich elementów zgodnie z wymaganymi normami. Parametry wodomierza DN 200, wydajność min. 650 m3/h.
Zakres monitoringu:
1 Kontrola zasilania,
2 Praca pomp ZH P1-P5,
3 Awaria pomp ZH P1-P5,
4 Prąd pomp ZH,
5 Praca pomp głębinowych nr 1-2,
6 Awaria pomp głębinowych nr 1-2,
7 Prąd pomp głębinowych,
8 Falownik praca-awaria,
9 Poziom w zbiornikach nr 1-2,
10 Poziom minimalny w zbiorniku 1-2,
11 Poziom maksymalny w zbiorniku 1-2,
12 Suchobieg zestaw hydroforowy,
13 Suchobieg pomp głębinowych,
14 Poziom w studniach głębinowych (lustro wody),
15 Aktualne ciśnienie – rurociąg tłoczny i przepływ w danej chwili (na wyjściu ze zbiorników i do sieci)
16. Opomiarowanie przepływów
17 Raporty godzinne i dobowe: czasu pracy pomp głębinowych, zestawu hydroforowego(z wyszczególnieniem czasu poszczególnych pomp), przepływu m3 w danej godzinie,
18 Włamanie – zbiornik wody nr 1-2,
19 Włamanie – pomieszczenie hydroforni i stacji uzdatniania wody.
Informacje o awariach, włamaniu, suchobiegu, braku zasilania i innych usterkach powinny być wysyłane na telefon w formie komunikatów głosowych lub smsów oraz wizualizacja pracy i zdalnego odczytu przez Internet.
Pytanie 4: Jaki system monitoringu jest na terenie Gminy.
Odpowiedź: Stosowany monitoring na terenie Gminy: SydiaNet firmy InstalCompact, MeproGPRS firmy MEPROZET, HYDRONET firmy HYDROPARTNER.
Pytanie 5: Czy Zamawiający przewiduje łączenie rur za pomocą kształtek czy też metodą zgrzewania doczołowego.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zarówno kształtki do zgrzewania elektooporowego jak i zgrzewanie doczołowe.
Pytanie 6: Prosimy o zamieszczenie schematów i podanie ilości studni hydroforowych.
Odpowiedź: Projekt sieci wodociągowej nie przewiduje montażu studni hydroforowych. Zgodnie z pkt 3.3 SIWZ oraz projektem budowlanym: „Włączenie do sieci wodociągowej PVC 160 jest zaplanowane w trzech miejscach położonych w miejscowości Wolkowe, w tym dwa włączenia będą uzbrojone w studnie z wodomierzami sieciowymi”. Schemat studni wodomierzowej sieciowej został zamieszczony w projekcie budowlanym.
Dot.: zapytania z dnia 19.11.2013 r.
Pytanie 1: Po zapoznaniu się z dokumentacją udostępnioną przez Państwa na drodze postępowania przetargowego, a także dokładnym jej przeanalizowaniu zwracamy się z prośbą o przesunięcie terminu oferty na dzień 12.12.2013 r.
Prośbę swoją uzasadniamy faktem, iż dokumentacja jaką nam Państwo udostępnili wymaga od nas czasochłonnej analizy. Chcielibyśmy mieć czas na uzyskanie ofert od dostawców oraz zebranie pozostałych informacji potrzebnych do sporządzenia oferty. Dzięki przedłużeniu terminu składania ofert będziemy mieli możliwość lepiej przygotować ofertę. Mamy na uwadze jej solidność i jakość. Brak niektórych informacji spowodować może błędne oszacowanie wartości inwestycji, co w przypadku jej zaniżenia skutkować będzie problemami przy realizacji.
Celem ograniczenia niepotrzebnego ryzyka, a tym samym umożliwienia wszystkim Oferentom jednakowych i optymalnych warunków złożenia oferty konieczny jest dodatkowy czas.
Mając nadzieję na przychylność z Państwa strony i aprobatę przedstawionej na wstępie niniejszego pisma prośby o przesunięcie terminu do 12.12.2013 r.
Odpowiedź: Zamawiający nie przesuwa terminu składania ofert.
Dot.: zapytania z dnia 20.11.2013 r.
Zwracamy się z prośbą o zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego:
Pytanie 1: Ogólnego opisu dobranych urządzeń przewidzianych do monitoringu stacji.
Odpowiedź: Zamawiający na potrzeby monitoringu dopuszcza przystosowanie istniejącej szafy sterowniczej lub zamontowanie nowej z kompletnym wyposażeniem oraz stacji monitorującej, na którą składa się komputer z odpowiednim oprogramowaniem umożliwiającym zdalny monitoring wraz z zasilaczem UPS. Zamawiający wymaga zamontowania wszystkich elementów zgodnie z wymaganymi normami. Parametry wodomierza DN 200, wydajność min. 650 m3/h.
Zakres monitoringu:
1 Kontrola zasilania,
2 Praca pomp ZH P1-P5,
3 Awaria pomp ZH P1-P5,
4 Prąd pomp ZH,
5 Praca pomp głębinowych nr 1-2,
6 Awaria pomp głębinowych nr 1-2,
7 Prąd pomp głębinowych,
8 Falownik praca-awaria,
9 Poziom w zbiornikach nr 1-2,
10 Poziom minimalny w zbiorniku 1-2,
11 Poziom maksymalny w zbiorniku 1-2,
12 Suchobieg zestaw hydroforowy,
13 Suchobieg pomp głębinowych,
14 Poziom w studniach głębinowych (lustro wody),
15 Aktualne ciśnienie – rurociąg tłoczny i przepływ w danej chwili (na wyjściu ze zbiorników i do sieci)
16. Opomiarowanie przepływów
17 Raporty godzinne i dobowe: czasu pracy pomp głębinowych, zestawu hydroforowego(z wyszczególnieniem czasu poszczególnych pomp), przepływu m3 w danej godzinie,
18 Włamanie – zbiornik wody nr 1-2,
19 Włamanie – pomieszczenie hydroforni i stacji uzdatniania wody.
Informacje o awariach, włamaniu, suchobiegu, braku zasilania i innych usterkach powinny być wysyłane na telefon w formie komunikatów głosowych lub smsów oraz wizualizacja pracy i zdalnego odczytu przez Internet.
Pytanie 2: Schematu elektrycznego szafy zestawu hydroforowego i szafy głównej SUW.
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada schematu elektrycznego szafy zestawu hydroforowego i szafy głównej SUW.
Pytanie 3: Rysunku sytuacyjnego rozmieszczenia obiektów na terenie stacji.
Odpowiedź: Zamawiający załącza na stronie – rysunek sytuacyjny rozmieszczenia obiektów na terenie stacji.
Pytanie 4: Rysunku sytuacyjnego rozmieszczenia urządzeń w budynku hydroforni.
Odpowiedź: Zamawiający załącza na stronie – rysunki sytuacyjne rozmieszczenia urządzeń w budynku hydroforni.
Pytanie 5: Parametrów komputera, zakresu monitoringu i wizualizacji pracy stacji.
Odpowiedź: Parametry komputera mają być dobrane do zainstalowanego programu monitorującego pracę stacji wodociągowej tak aby program danego producenta działał poprawnie.
Zamawiający na potrzeby monitoringu dopuszcza przystosowanie istniejącej szafy sterowniczej lub zamontowanie nowej z kompletnym wyposażeniem oraz stacji monitorującej, na którą składa się komputer z odpowiednim oprogramowaniem umożliwiającym zdalny monitoring wraz z zasilaczem UPS. Zamawiający wymaga zamontowania wszystkich elementów zgodnie z wymaganymi normami.
Zakres monitoringu:
1 Kontrola zasilania,
2 Praca pomp ZH P1-P5,
3 Awaria pomp ZH P1-P5,
4 Prąd pomp ZH,
5 Praca pomp głębinowych nr 1-2,
6 Awaria pomp głębinowych nr 1-2,
7 Prąd pomp głębinowych,
8 Falownik praca-awaria,
9 Poziom w zbiornikach nr 1-2,
10 Poziom minimalny w zbiorniku 1-2,
11 Poziom maksymalny w zbiorniku 1-2,
12 Suchobieg zestaw hydroforowy,
13 Suchobieg pomp głębinowych,
14 Poziom w studniach głębinowych (lustro wody),
15 Aktualne ciśnienie – rurociąg tłoczny i przepływ w danej chwili (na wyjściu ze zbiorników i do sieci)
16. Opomiarowanie przepływów
17 Raporty godzinne i dobowe: czasu pracy pomp głębinowych, zestawu hydroforowego(z wyszczególnieniem czasu poszczególnych pomp), przepływu m3 w danej godzinie,
18 Włamanie – zbiornik wody nr 1-2,
19 Włamanie – pomieszczenie hydroforni i stacji uzdatniania wody.
Informacje o awariach, włamaniu, suchobiegu, braku zasilania i innych usterkach powinny być wysyłane na telefon w formie komunikatów głosowych lub smsów oraz wizualizacja pracy i zdalnego odczytu przez Internet.
BURMISTRZ MYSZYŃCA
/-/ mgr inż. Bogdan Glinka
Załączniki:
Rysunek sytuacyjny rozmieszczenia obietów na ternie stacji 1 (2.3MB)
Rysunek sytuacyjny rozmieszczenia obietów na ternie stacji 2 (551.9kB)
Rysunek sytuacyjny rozmieszczenia urządzeń w budynku hydroforni (2.5MB)
------------------------------------------------------------------------------------------------
INFORMACJA NR 1
Myszyniec 18.11.2013 r.
Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) Zamawiający – Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec – zadanie 3 (etap I-III)”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania:
Dot.: zapytania z dnia 13.11.2013 r.
Pytanie 1: Czy Zamawiający uzna za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia, jeżeli za spełnienie powyższego Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przez upływem terminu składnia ofert, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) co najmniej dwie roboty budowlane o wartości łącznej co najmniej 3.500.000,00 zł brutto w zakres których wchodziło wykonanie sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej (powyższe należy rozumieć, ze w jednym zadaniu wykonano sieć wodociągową i sieć kanalizacji sanitarnej).
Odpowiedź: Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert co najmniej dwie roboty budowlane o wartości łącznej co najmniej 3.500.000,00 zł brutto w zakresie budowy sieci wodociągowej rozdzielczej wraz z przyłączami, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Jeżeli wykonawca wykonał w jednym zadaniu sieć wodociągową i sieć kanalizacji sanitarnej winien wskazać w stosownych dokumentach (np.: wykaz wykonanych robót, poświadczenie lub protokół odbioru robót) wartość robót budowlanych osobno dla sieci wodociągowej oraz osobno dla sieci kanalizacji sanitarnej w celu stwierdzenia przez Zamawiającego spełnienia warunku.
BURMISTRZ MYSZYŃCA
/-/ mgr inż. Bogdan Glinka
------------------------------------------------------------------------------------------------
Myszyniec: Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec - zadanie 3 (etap I-III)
Numer ogłoszenia: 238405 - 2013; data zamieszczenia: 12.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Myszyniec , Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, faks 029 7721141.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.myszyniec.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Myszyniec - zadanie 3 (etap I-III).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia dotyczy robót budowlanych polegających na budowie sieci wodociągowej o długości 52 878 mb (w tym o średnicy 160 mm - 32 091 mb oraz o średnicy 90 mm - 20 787 mb) wraz z przyłączami o średnicy 50 mm - 8 703 mb. Sieć wodociągową zaprojektowano dwoma metodami: bezwykopową (przewiertem sterowanym, metodą płużenia) lub wykonanie wykopów otwartych jako wąsko przestrzenne w obudowie boksowej. Sieć wodociągową zaprojektowano z rur PE100 SDR11 PN16 zgodnych z normą PN-EN 12201 o średnicach 50PE (przyłącza), 90PE i 160 PE. Zamawiający dopuszcza również możliwość wykonania sieci wodociągowej na rurach litych PVC o śr. 90 i śr. 160 z wydłużonym kielichem łączonych ze sobą na wcisk z zastosowaniem uszczelek gumowych wtopionych dwuwargowych, pod warunkiem spełnienia wymagań producenta i norm dla stosowanego materiału (m.in. konieczność montażu bloków oporowych). Zaprojektowana sieć wodociągowa na strukturę obwodowo-końcową, która obejmie swoim zasięgiem miejscowości: Niedźwiedź (etap I), Cięćk oraz część m. Wykrot (etap II), Krysiaki oraz część m. Wolkowe (etap III). Do projektowanej sieci wodociągowej przewidziano podłączenie 181 szt. gospodarstw domowych. Włączenie do sieci wodociągowej PVC 160 jest zaplanowane w trzech miejscach położonych w miejscowości Wolkowe, w tym dwa włączenia będą uzbrojone w studnie z wodomierzami sieciowymi celem monitorowania zużycia wody i ewentualnych awarii. Studnie wodomierzowe zaprojektowane jako betonowe, szczelne. Uzbrojenie sieci stanowią zasuwy żeliwne wodociągowe 50 mm, 80 mm i 150 mm z miękkim uszczelnieniem oraz hydranty nadziemne 80 mm (172 szt.). Zasuwy należy obligatoryjnie wyposażyć w obudowy i skrzynki. Teren wokół skrzynek obrukować w promieniu minimum 0,3 m od krawędzi skrzynki licząc. Hydranty pożarowe w zabudowie kolonijnej zaprojektowane są przy każdym gospodarstwie, natomiast w zabudowie zwartej w odległości nieprzekraczającej 150 m. Hydranty i zasuwy oznakować tabliczkami informacyjnymi zgodnie z normą PN-B-09700:1986. Rurociągi należy układać na głębokości nie mniejszej niż 1,7 m, licząc od średnicy rur. Przejście rurociągu pod drogą wojewódzką wykonać przewiertem horyzontalnym sterowanym HDD. Do w/w przewiertu stosować rurociąg osłonowy stalowy o śr 225. Rurę przewodową PE 100 SDR11 PN o średnicy 160 PE prowadzić osiowo do rury osłonowej za pomocą przymocowanych na stałe do rury przewodowej płóz typu BR (wysokość płozy 15) w odstępach co 1,45 m. Końcówki wylotu rury uszczelnić rękawami z PE termokurczliwego. Przewiert zakończyć z obu stron zasuwami zlokalizowanymi poza granicą pasa drogowego. Przejścia rurociągu pod drogami powiatowymi wykonać przewiertem horyzontalnym sterowanym HDD. Do w/w przewiertu stosować rurociąg osłonowy stalowy o śr. 225 do rury przewodowej PE 100 SDR11 PN o średnicy 160 PE oraz rurociąg osłonowy stalowy o śr. 125 do rury przewodowej PE 100 SDR11 PN o średnicy 90 PE. Rury przewodowe prowadzić osiowo do rury osłonowej za pomocą przymocowanych na stałe do rury przewodowej płóz typu BR dla rurociągu o średnicy PE 160 oraz płóz typu ŁU-1 dla rurociągu o średnicy 90PE. Liczba podpór i odstępy pomiędzy podporami zależne od długości rur osłonowych. Końcówki wylotu rury uszczelnić rękawami z PE termokurczliwego. Projekt obejmuje włączenie budynków wzdłuż zaprojektowanej sieci wodociągowej. Przyłącza należy włączyć do instalacji wewnętrznej budynków przed zestawami hydroforowymi (pompy głębinowe, pompy pływakowe, stacje hydroforowe w budynkach etc.) w sposób uniemożliwiający zakłócenie pracy oraz przepływ zwrotny w kierunku sieci wodociągowej przez powyższe zestawy. W budynkach indywidualnych - wodomierz jednostrumieniowy wody zimnej suchobieżny, do precyzyjnego pomiaru wody, przystosowany do pomiaru radiowego w tzw. wersji inkasenckiej, hermetycznie uszczelniony, zabezpieczony przed działaniem pola magnetycznego z nadajnikiem do zdalnego pomiaru objętości wody, zgodny z PN-EN14154-1÷3:2011 + moduł radiowy z przedłużonym torem antenowym. Do montażu wodomierza zastosować łączniki producenta. Wodomierze sieciowe - wodomierze sprężone (zawór główny śrubowy suchobieżny, boczny, skrzydełkowy jednostrumieniowy mokrobieżny) wody zimnej, do precyzyjnego pomiaru wody, przystosowany do pomiaru radiowego w tzw. wersji inkasenckiej, hermetycznie uszczelniony, zabezpieczony przed działaniem pola magnetycznego z nadajnikiem do zdalnego pomiaru objętości wody, zgodny z PN-EN14154-1÷3:2011 + moduł radiowy z przedłużonym torem antenowym. Zastosowane wodomierze sieciowe oraz wodomierze domowe mają być przystosowane do zdalnego odczytu z możliwością odczytu z pominięciem systemu radiowego. Wodomierze sieciowe i wodomierze domowe oraz urządzenia systemu zdalnego odczytu liczników powinny być jednego producenta. Zakres rzeczowy: a. Sieć wodociągowa rozdzielcza o śr. 160 mm - 32 091 mb, b. Sieć wodociągowa rozdzielcza o śr. 90 mm - 20 787 mb, c. Przyłącza wodociągowe o śr. 50 mm - 8 703 mb (181 sztuk). W tym: Etap I - miejscowość Niedźwiedź - Sieć wodociągowa: - o śr. 160 mm - 11 335 m, - o śr. 90 mm - 5 321 m, Przyłącza wodociągowe - 50 szt. Etap II - miejscowość Cięćk oraz część m. Wykrot - Sieć wodociągowa: - o śr. 160 mm - 8 612 m, - o śr. 90 mm - 6 341 m Przyłącza wodociągowe - 56 szt. Etap III - miejscowość Krysiaki oraz część m. Wolkowe - Sieć wodociągowa: - o śr. 160 mm - 12 144 m, - o śr. 90 mm - 9 125 m, Przyłącza wodociągowe - 75 szt. W przedmiocie zamówienia jest również modernizacja stacji wodociągowej w Wykrocie, która polega na przystosowaniu istniejącej hydroforni do monitoringu. Pozycja obejmuje: a. przystosowanie istniejącej szafy zestawu hydroforowego, zainstalowanie dodatkowych przetworników, czujników; b. przystosowanie istniejącej szafy do sterowania pompami głębinowymi; c. komplet sond hydrostatycznych do zbiorników i studni; d. nowe kable sygnałowe do sond hydrostatycznych dla zbiorników wody oraz studni; e. nowe kable sygnałowe i czujki otwarcia (2x drzwi do hydroforni, 2x właz do zbiorników wody, 2x właz do studni głębinowych); f. nowy wodomierz na sieć; g. komputer, monitoring i wizualizacja pracy. Realizacja inwestycji ma się odbywać zgodnie w kolejności zgodnej z numeracją poszczególnych etapów. Zamawiający dopuszcza możliwość płatności częściowych po wykonaniu każdego z etapów: tj. wybudowaniu sieci wodociągowej i przyłączy, przeprowadzeniu dezynfekcji i płukania wodociągu oraz doprowadzeniu terenu do stanu pierwotnego, na podstawie protokołu odbioru częściowego, sprawdzonego, odebranego i zatwierdzonego przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Zakres rzeczowy robót przedstawiony został w: projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót, które stanowią załączniki do niniejszej SIWZ. Użyte w projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarze robót nazwy materiałów i urządzeń nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających parametrom zaproponowanym w dokumentacji projektowej, pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego. Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w terenie. Po dokonaniu wizji lokalnej i stwierdzeniu zaistnienia ewentualnych niezgodności przedmiaru robót z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej, oczywistych pomyłek lub pominięcia niektórych robót, Wykonawca ma obowiązek zgłosić do Zamawiającego wniosek o wyjaśnienie w trybie art. 38 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Nie wniesienie zastrzeżeń w w/w zakresie skutkuje obowiązkiem wykonania przez wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną, zgodnie z art. 647 K.C. Całość robót należy wycenić zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót. Przedmiar robót pełni rolę pomocniczą. Określona przez Wykonawcę cena w ofercie jest ceną ryczałtową..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.11.12.00-0, 45.11.12.40-2, 45.23.21.00-3, 45.33.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości: 80.000,00 zł, (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank / oddział: Bank Spółdzielczy w Myszyńcu nr rachunku: 25 8920 0001 0000 1720 2000 0060 z adnotacją: wadium na przetarg - wodociąg zadanie 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert co najmniej dwie roboty budowlane o wartości łącznej co najmniej 3.500.000,00 zł brutto w zakresie budowy sieci wodociągowej rozdzielczej wraz z przyłączami, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobą posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (kierownik budowy) lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającymi doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. mających co najmniej 3 letnie doświadczenie, liczone od dnia uzyskania uprawnień. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna: posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100). Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Harmonogram rzeczowo - finansowy, uwzględniający poszczególne etapy, czasokresy i zaangażowanie procentowe oraz wartościowe w ujęciu miesięcznym z wyodrębnieniem zakresów powierzonych podwykonawcom. Harmonogram winien zostać przygotowany z wykorzystaniem wzoru - załącznika nr 8. Pełnomocnictwo osoby / osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów (jeśli dotyczy). Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy (z wykorzystaniem wzoru - zał. nr 1).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wykonawca ma prawo żądać przedłużenia umownego terminu zakończenia całości robót objętych przedmiotem umowy, jeżeli niedotrzymanie terminu pierwotnego stanowi konsekwencję: okoliczności, których przy zachowaniu należytej staranności nie można było przewidzieć, niezależnych od Wykonawcy; przyczyn zależnych od Zamawiającego, działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne),wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót, pod warunkiem, że fakt ten ma odzwierciedlenie w dzienniku budowy i został potwierdzony przez inspektora nadzoru. Wykonawca może wystąpić z takim żądaniem nie później niż w terminie 14 dni od zaistnienia powyższych okoliczności. Zmiana kierownika budowy wymaga uzgodnienia obu stron umowy i sporządzenia aneksu do umowy. Jakiekolwiek zmiany w zakresie umów z podwykonawcami lub zmiany podwykonawców wymagają pisemnej zgody Zamawiającego, przy czym zmiana lub wprowadzenie nowego podwykonawcy wymaga aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: URZĄD MIEJSKI W MYSZYŃCU, PLAC WOLNOŚCI 60, 07-430 MYSZYNIEC, pok. nr 1 (parter) Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej w godzinach pracy Urzędu.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, pok. nr 7 - sekretariat (I piętro)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Na realizację zadania została przyznana pożyczka ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załączniki: