INFORMACJA NR 4
Myszyniec. 15.02.2013 r.
Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
dot.: zapytania z dnia 14.02.2013r. w sprawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.GK.271.1.2013 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu”
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający - Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz
z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowę targowiska gminnego w Myszyńcu”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania:
„W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu na „Przebudowę targowiska gminnego
w Myszyńcu” proszę o wyjaśnienie:
Pyt. 1. Ciąg pieszo - jezdny - konstrukcja nawierzchni:
-Podana jest nawierzchnia asfaltowa gr. 3 cm.
Proszę o określenie rodzaju mieszanki mineralno- asfaltowej.
-Podbudowa z tłucznia kamiennego gr. 15 cm.
Proszę o dokładniejsze określenie materiału np. frakcji ziaren. Czy przewiduje się „zamknięcie- zaklinowanie” tłucznia drobniejszym materiałem, gdyż przy podanej technologii ułożenia nawierzchni o gr. 3 cm jest właściwie niemożliwe.
Odp. Konstrukcja nawierzchni ciągu pieszego powinna składać się z:
- warstwa asfaltu piaskowego, gr. 4 cm,
- warstwa z tłucznia kamiennego frakcji 0÷31,5 mm, gr. 10 cm,
- istniejące podłoże żwirowe wyrównane i zagęszczone do wsp. 0,95.
Konstrukcja nawierzchni ciągu pieszo - jezdnego powinien być:
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego - gr. 3 cm,
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm,
- warstwa z tłucznia kamiennego frakcji 0÷31,5 mm, gr. 15 cm,
- istniejące podłoże żwirowe wyrównane i zagęszczone do wsp. 0,95
Pyt. 2. Miejsca postojowe
- Podana jest nawierzchnia ze „żwirku” frakcji 31,5-62.
Proszę o uściślenie o jaki rodzaj materiału chodzi i czy nie podano mylnie frakcji, gdyż jako materiał na podbudowę podaje się pospółkę frakcji 0 -63 mm.
Odp. Konstrukcja nawierzchni miejsc postojowych powinna być:
- kruszywo łamane o frakcji 31,5-62 mm, gr. 10 cm,
- podbudowa z kruszywa naturalnego frakcji 0-63 mm, gr. 10 cm,
- podłoże gruntowe wyrównane i zagęszczone do wsp. 0,95.
BURMISTRZ MYSZYŃCA
/-/ mgr inż. Bogdan Glinka
INFORMACJA Nr 3
Myszyniec, 15.02.2013r.
Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
dot.: zapytania z dnia 13.02.2013r. w sprawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.GK.271.1.2013 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu”
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający - Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowę targowiska gminnego w Myszyńcu”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania:
- Proszę o podanie dokładnych parametrów pokrycia wiat stalowych – jaka blacha trapezowa (kolor grubość wysokość trapezu itp.)?
Odp. Blacha trapezowa 0,7 mm ocynkowana powlekana poliestrem T35mm – T38mm.
- Proszę o podanie z jakiego materiału będą łaty pod blachę trapezową oraz ich rozstaw na połaci dachu a także rodzaj połączenia z krokwiami?
Odp. Łaty 4x5 cm co 30 cm.
- Proszę o podanie połączeń konstrukcyjnych wiaty stalowej- jeżeli można w formie graficznej
- połączenie stóp fundamentowych ze słupami
- połączenie płatwi ze słupami
- mocowanie krokwi do płatwi
Najlepiej wszystkie połączenia elementów stalowych wiaty.
Odp. Wg projektu wykonawczego.
- Proszę o podanie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji wiaty stalowej.
Odp. Zabezpieczenie antykorozyjne wykonać przez dwukrotne malowanie farbą antykorozyjną.
- Czy stężenia z drutu fi 10 w płaszczyźnie dachu będą mocowane do krokwi?
Odp. Stężenia z drutu fi 10 w płaszczyźnie dachu mają być mocowane do ram głównych.
- RK 120x4,5 wg naszego rozeznania nie występuje ze ścianką grubości 4,5 mm. Dostępne ścianki najbliższe dla tego wymiaru RK to 4mm lub 5mm. Wg nas należy więc zastosować ściankę 5 mm, ale proszę o sprecyzowanie tego parametru, gdyż przy tych ilościach materiału znacznie wpłynie na cenę oferty.
Odp. Ma być RK 120x5 mm.
INFORMACJA NR 2
Myszyniec, 15.02.2013r.
Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
dot.: zapytania z dnia 6.02.2013r. w sprawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.GK.271.1.2013 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu”
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający - Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowę targowiska gminnego w Myszyńcu”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania:
Pyt. 1. Uszczegółowienie dokumentacji w zakresie konstrukcji stalowej zadaszenia miejsc sprzedaży.
W dokumentacji projektowej zamieszczonej na stronie internetowej Zamawiającego, stanowiącej załącznik do SIWZ znajduje się jedynie schemat konstrukcji (rys. K1). Brak szczegółów konstrukcyjnych, a w szczególności oparcia słupa na fundamencie, połączeń słupów z płatwiami, płatwi z krokwiami, połączeń przegubowych, utrudnia właściwą wycenę konstrukcji. Czy zamawiający posiada dokumentację wykonawczą konstrukcji stalowej wiat.
Odp. Nie, nie posiada.
Pyt. 2. Potwierdzenie czy mamy wyceniać poz. nr 8 (montaż gąsiorów) w przedmiarze „Zadaszenie – konstrukcja stalowa”.
Odp. Tak.
Pyt. 3. Potwierdzenie ilości konstrukcji stalowej zadaszenia. W przedmiarze „Zadaszenia – konstrukcja stalowa” jest 16 ciągów zadaszenia, natomiast z „Projektu zagospodarowania terenu” wynika, że powinno być 18 ciągów.
Odp. Wycenę wszystkich robót związanych z realizacją zadania pn. „Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu” należy sporządzić w oparciu o projekt budowlany.
Pyt. 4. Podanie ile ościeżnic regulowanych mamy wycenić w kosztorysie zaplecza w poz. nr 15, naszym zdaniem powinny być 2 szt. Ponieważ drzwi zewnętrzne kupuje się w komplecie z ościeżnicą.
Odp. Wycenę wszystkich robót związanych z realizacją zadania pn. „Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu” należy sporządzić w oparciu o plan budowlany.
Pyt. 5. Podanie ile ogrzewaczy wody mamy wycenić – w poz. 77 podana jest tylko 1 szt. Natomiast w projekcie występuje 1 szt. o poj. 6 dm3, 1 szt. o poj. 30 dm3 4 szt. o poj. 15 dm3.
Odp. W związku z nadesłanymi pytaniami odnośnie rozbieżności pomiędzy dokumentacją techniczną, a przedmiarem robót, stwierdzamy że wycenę wszystkich robót związanych z realizacją zadania pn. „Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu” należy sporządzić w oparciu o projekt budowlany.
Pyt. 6. Podanie ile wentylatorów wywiewnych mamy wycenić – w poz. 87 podane są 3 szt. a z projektu wynika, że powinno być ich 7 szt.
Odp. Wycenę wszystkich robót związanych z realizacją zadania pn. „Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu” należy sporządzić w oparciu o plan budowlany.
Pyt. 7. Czy mamy wycenić nastawy obrotowe na kominach?
Odp. Tak. Wycenę wszystkich robót związanych z realizacją zadania pn. „Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu” należy sporządzić w oparciu o projekt budowlany.
Pyt. 8. Czy mamy wycenić zasilenie i dostawę suszarek do rąk?
Odp. Tak. Wycenę wszystkich robót związanych z realizacją zadania pn. „Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu” należy sporządzić w oparciu o projekt budowlany.
Pyt. 9. Proszę o podanie właściwej ilości i asortymentu opraw oświetleniowych – występuje zupełna rozbieżność pomiędzy przedmiarem a projektem.
Odp. Wycenę wszystkich robót związanych z realizacją zadania pn. „Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu” należy sporządzić w oparciu o projekt budowlany.
Pyt .10. Zwracamy się z prośbą o sprostowanie danych dotyczących ciężaru konstrukcji stalowej wiaty. W przedmiarze zadaszenia poz. 5 podano ciężar konstrukcji wiaty wynoszący 2 t, natomiast z obliczeń dokonanych przez nas na podstawie schematu konstrukcji wynosi on 6,41 t (bez kotew i elementów łączeniowych). Taka rozbieżność może spowodować złożenie przez niektórych oferentów oferty o znacznie zaniżonej cenie.
Odp. Wycenę wszystkich robót związanych z realizacją zadania pn. „Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu” należy sporządzić w oparciu o projekt budowlany.
BURMISTRZ MYSZYŃCA
/-/ mgr inż. Bogdan Glinka
INFORMACJA NR 1
Myszyniec, 14.02.2013r.
Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
dot.: zapytania z dnia 6.02.2013r. w sprawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr IN.GK.271.1.2013 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu”
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający - Gmina Myszyniec przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowę targowiska gminnego w Myszyńcu”. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęło następujące zapytanie:
Pytanie:
„W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu składamy zapytanie do specyfikacji SIWZ czy zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnika dla słupów oświetleniowych stalowych na słupy oświetleniowe wykonane z innego materiału np. słupy oświetleniowe wykonane z kompozytów polimerowych wzmacnianych włóknem węglowym. Ewentualne zastosowanie słupów kompozytowych nie podwyższy kosztów inwestycji, a przyniesie dodatkowe korzyści wynikające z unikalnych cech i właściwości materiału kompozytowego. Produkcję słupów z kompozytów polimerowych reguluje norma europejska PN-EN 40-7 „Słupy polimerowe z kompozytów wzmacnianych włóknem szklanym- wymagania”
Odpowiedź:
W nawiązaniu do zapytania oferenta dotyczącego możliwości zastosowania równoważnika dla oświetleniowych stalowych w postaci kompozytowych słupów oświetleniowych wzmocnionych włóknem węglowych, wyrażamy zgodę na dopuszczenie w/w słupów. W związku z możliwością wykonania kolorystyki proponowanych słupów zgodnie z paletą RAL, należy uprzednio uzgodnić dobór kolorystyki z Inwestorem.
BURMISTRZ MYSZYŃCA
/-/ mgr inż. Bogdan Glinka
___________________________________________________
Myszyniec: Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu
Numer ogłoszenia: 45522 - 2013; data zamieszczenia: 01.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Myszyniec , Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, faks 029 7721141.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.myszyniec.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia dotyczy robót budowlanych polegających na przebudowie istniejącego i działającego targowiska gminnego w Myszyńcu zlokalizowanego przy ul. Targowej w Myszyńcu. Do zakresu rzeczowego robót budowlanych należą: frezowanie nawierzchni bitumicznej na pow. 623,51 m2; wykonanie chodników oraz stoisk handlowych z kostki betonowej o gr. 6cm na podsypce piaskowej gr. 5cm o łącznej powierzchni 5.987,64 m2; wykonanie nawierzchni asfaltowej o gr. 3cm na podbudowie z tłucznia kamiennego o gr. 15 cm na powierzchni 6.904,02m2,wykonanie nawierzchni asfaltowej o gr. 3cm na podbudowie z tłucznia kamiennego o gr. 10 cm na powierzchni 2.658,88 m2; wykonanie 214 miejsc postojowych o utwardzonej nawierzchni z żwirku fr. 31,5 - 62 mm na podbudowie z pospółki fr. 0 - 63 mm o gr. 10 cm o łącznej powierzchni 2.541,78 m2; dostawa i montaż budek parkingowych- 2 szt.; dostawa i montaż szlabanu półautomatycznego z fundamentem- 4 szt.; montaż szlabanu uchylnego z fundamentami -2szt.; dostawa, montaż i stawianie słupów oświetleniowych o wysokości 9m (5szt.) oraz wysokości 6m (4 szt.) wraz z oprawami 100W oświetlenia zewnętrznego (9 szt.) oraz zasileniem energetycznym; wykonanie sieci kanalizacji deszczowej z rur PVC-U SN 8 (o ściance litej) o średnicy 200 mm; montaż studzienek inspekcyjnych kanalizacyjnych o śr. 400 mm przykrytych pokrywą żeliwną z 2 wpustami deszczowymi- 26 szt.; dostawa i montaż wiat o konstrukcji stalowej o wymiarach 4,0m x 48,0m - 18 szt.; modernizacja budynku zaplecza sanitarno - socjalno - biurowego. Szczegółowy zakres robót budowlanych obejmuje: wykonanie odwodnienia terenu poprzez wykonanie rowków odwadniających z kostki betonowej gr. 6cm oraz sieci kanalizacji deszczowej PVC SN8 (o ściance litej) o średnicy zewnętrznej 200 mm i poprzez sieć studzienek kanalizacji deszczowej O 400 przykrytych pokrywami żeliwnymi; wykonanie oświetlenia zewnętrznego poprzez wykonanie opraw drogowych na słupach aluminiowych o wysokości 6m na parkingu oraz 9m na targowisku; wykonanie sieci instalacji elektrycznych, w tym: zasilanie oświetlenia targowiska, zasilanie budek parkingowych; I. zagospodarowanie terenu targowiska poprzez: wykonanie 283 szt. utwardzonych stoisk handlowych z: kostki betonowej kolorowej gr. 6 cm na podsypce piaskowej gr. 5 cm i podbudowie ze żwirku gr. 10 cm o powierzchni 5494,50 m2 oraz z nawierzchni asfaltowej o gr. 3 cm na podbudowie z tłucznia kamiennego o gr. 15 cm o powierzchni 1238,05 m2; wykonanie zadaszenia części stoisk handlowych poprzez wykonanie 18 szt. wiat stalowych wolnostojących z dachem dwuspadowym o powierzchni zadaszenia 4,0m x 48,0m (szer. x dł.); wykonanie ciągów pieszych z: nawierzchni asfaltowej gr. 3 cm na podbudowie z tłucznia kamiennego o gr. 10 cm o powierzchni 2658,88 m2; z kostki betonowej kolorowej gr. 6 cm na podsypce piaskowej gr. 5 cm i podbudowie ze żwirku gr. 10 cm o powierzchni 246,91 m2 oraz nawierzchni asfaltowej gr. 3 cm na podbudowie z tłucznia kamiennego o gr. 15 cm o powierzchni 85,17 m2; wykonanie ciągów pieszo-jezdnych z nawierzchni asfaltowej gr. 3 cm na podbudowie z tłucznia kamiennego o gr. 15 cm o powierzchni 2883,49 m2, wraz z wykonaniem 2 szt. szlabanów uchylnych; modernizację i adaptację zaplecza socjalnego na zaplecze sanitarno-socjalno-biurowe, w tym: wykonanie i wyposażenie sanitariatów, wykonanie zasilania i instalacji oświetlenia zaplecza sanitarno-socjalnego, wykonanie instalacji odgromowej i ochrony od porażeń, wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej O160mm oraz szczelnego zbiornika nieczystości ciekłych w wysokiej klasy wodoszczelnego zbrojonego betonu B-25 o pojemności 10dm3, docieplenie dachu wełną mineralną gr. 20 cm, docieplenie ścian zewnętrznych styropianem frezowanym w technologii lekko-mokrej, wymianę stolarki okiennej wraz z parapetami i stolarki drzwiowej; II.zagospodarowanie terenu parkingu poprzez: wykonanie 214 miejsc parkingowych o łącznej powierzchni 2541,78 m2 o nawierzchni utwardzonej (żwirek) o gr. 10 cm na podbudowie z pospółki o gr. 10 cm, wraz z punktem kontrolnym - budką parkingową o stalowej konstrukcji z dwoma szlabanami półautomatycznymi (drugi taki sam punkt kontrolny na terenie targowiska);wykonanie ciągów pieszo-jezdnych z nawierzchni asfaltowej gr. 3 cm na podbudowie z tłucznia kamiennego o gr. 15 cm o powierzchni 2697,31 m2;wykonanie ciągów pieszych z kostki betonowej szarej gr. 6 cm na podsypce piaskowej gr. 5 cm i podbudowie ze żwirku gr. 10 cm. o powierzchni 246,23 m2. Prace dotyczące zagospodarowania terenu parkingu mają się odbywać w sposób umożliwiający korzystanie z jego obszaru w dzień targowy raz w tygodniu (czwartek lub środa) do połowy lipca 2013 r. W czasie prowadzenia prac ziemnych i robót sanitarnych obszar parkingu powinien być uporządkowany na dzień targowy. Przez cały czas prowadzenia robót w dni targowe powinien być umożliwiony przejazd dla sprzedawców i klientów targowiska w dwóch miejscach wskazanych na załączniku graficznym. W związku ze współfinansowaniem inwestycji ze środków UE z EFRROW w ramach PROW 2007-2013 zamawiający wymaga po wykonaniu robót budowlanych sporządzenia kosztorysu różnicowego wykazującego: różnice pomiędzy projektem budowlanym a stanem faktycznym na dzień sporządzenia w/w kosztorysu, istotne odstępstwa od projektu budowlanego, o których mowa w art. 36 a ustawy prawo budowlane.Zakres rzeczowy robót przedstawiony został w: projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót. Użyte w projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarze robót nazwy materiałów i urządzeń nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających parametrom zaproponowanym w dokumentacji projektowej, pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego.Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w terenie. Po dokonaniu wizji lokalnej i stwierdzeniu zaistnienia ewentualnych niezgodności przedmiaru robót z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej, oczywistych pomyłek lub pominięcia niektórych robót, Wykonawca ma obowiązek zgłosić do Zamawiającego wniosek o wyjaśnienie w trybie art. 38 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Nie wniesienie zastrzeżeń w w/w zakresie skutkuje obowiązkiem wykonania przez wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną, zgodnie z art. 647 K.C.Całość robót należy wycenić zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót. Przedmiar robót pełni rolę pomocniczą. Określona przez Wykonawcę cena w ofercie jest ceną ryczałtową..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.31.42-0, 45.11.10.00-8, 45.23.31.20-6, 45.23.14.00-9, 45.31.61.00-6, 45.33.20.00-3, 45.26.24.00-5, 45.23.32.22-1.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości: 20.000,00 zł, (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;3) gwarancjach bankowych;4) gwarancjach ubezpieczeniowych;5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Myszyńcu; nr rachunku: 25 8920 0001 0000 1720 2000 0060, z adnotacją: wadium na przetarg - przebudowa targowiska gminnego w Myszyńcu. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert co najmniej dwie roboty budowlane o wartości łącznej co najmniej 1.000.000,00 zł brutto gdzie zakres robót obejmował wykonanie nawierzchni asfaltowej lub z kostki kamiennej, betonowej (np. place, drogi, chodniki, parkingi) oraz co najmniej jednej roboty budowlanej o wartości co najmniej 300.000,00 zł brutto w zakresie budowy, przebudowy lub remontu obiektu budowlanego kubaturowego z podaniem ich z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku w tym zakresie.
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia budowlane w zakresie: dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności: a)drogowej (kierownik budowy);b) konstrukcyjno - budowlanej;c)instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;d) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającymi doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. mających co najmniej 3 letnie doświadczenie, liczone od dnia uzyskania uprawnień. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna posiadanie opłaconej polisy, potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100) oraz posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100). Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
-
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do SIWZ. Pełnomocnictwo osoby / osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. Harmonogram rzeczowo-finansowy uwzględniający poszczególne etapy, czasookresy i zaangażowanie procentowe oraz wartościowe w ujęciu miesięcznym z wyodrębnieniem zakresów powierzonych podwykonawcom. Harmonogram winien zostać sporządzony w kwotach brutto.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wykonawca ma prawo żądać przedłużenia umownego terminu zakończenia całości robót objętych przedmiotem umowy, jeżeli niedotrzymanie terminu pierwotnego stanowi konsekwencję: 1) okoliczności, których przy zachowaniu należytej staranności nie można było przewidzieć, niezależnych od Wykonawcy, 2) przyczyn zależnych od Zamawiającego, 3) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), 4) wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót, pod warunkiem, że fakt ten ma odzwierciedlenie w dzienniku budowy i został potwierdzony przez inspektora nadzoru. Zmiana kierownika budowy wymaga uzgodnienia obu stron umowy i sporządzenia aneksu do umowy. Jakiekolwiek zmiany w zakresie umów z podwykonawcami lub zmiany podwykonawców wymagają pisemnej zgody Zamawiającego, przy czym zmiana lub wprowadzenie nowego podwykonawcy wymaga aneksu do umowy. Wykonawca może wystąpić z takim żądaniem nie później niż w terminie 14 dni od zaistnienia powyższych okoliczności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, pok. nr 1 (parter) Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej w godzinach pracy urzędu..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.02.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, pok. nr 7 - sekretariat (I piętro)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej, Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
BURMISTRZ MYSZYŃCA
/-/ mgr inż. Bogdan Glinka