Myszyniec, dnia 17.12.2012 r.
Treść zapytań oraz wyjaśnień dotyczących zapisów
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Dożywanie dzieci w szkołach na terenie gminy Myszyniec”
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający - Ośrodek Pomocy Społecznej w Myszyńcu przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami dotyczących zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Dożywanie dzieci w szkołach na terenie gminy Myszyniec”.
W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania:
Pytanie Nr 1:
„W rozdziale III SIWZ Opis przedmiotu zamówienia Zamawiający wymienia łącznie 10 szkół dla których należy przygotować dostarczyć i wydać gorące posiłki.
W związku z powyższym, proszę określenie, czy realne jest dostarczenie i jednoczesne wydanie posiłków jednym środkiem transportu.
Jeżeli nie to proszę o podanie iloma środkami transportu powinien dysponować Wykonawca.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie określa iloma środkami transportu powinien dysponować Wykonawca. Wykonawca będzie musiał dostarczyć posiłki do szkół uwzględniając wszystkie warunki podane w SIWZ, min. podane w pkt III „Opis przedmiotu zamówienia”
Pytanie Nr 2:
„Powołując się na jawność finansów publicznych prosimy o podanie aktualnej stawki netto za żywienie dzieci – cena za jeden posiłek jaką obecnie Zamawiający płaci za wykonanie przedmiotowej usługi i danych Wykonawcy który obecnie świadczy usługę.”
Odpowiedź:
Cena netto za jeden posiłek jaką obecnie Zamawiający płaci za wykonanie usługi to 2,08 zł.
Usługę wykonuje KAFE-BAR „BAJA” Krzysztof Kostrzewa, 06-333 Zaręby 46A
Myszyniec: Przedmiotem zamówienia jest dożywanie dzieci w szkołach na terenie gminy Myszyniec polegające na przygotowaniu, dowiezieniu i wydaniu gorącego posiłku : - zupa w ilości 300 ml oraz dwie kromki chleba lub zwykła bułka przez cztery dni w tygodniu, - jeden dzień w tygodniu /czwartek/ inny gorący posiłek, którego cena będzie taka sama jak cena zupy /np. naleśniki, makaron z sosem, kopytka, pyzy z mięsem, krokiety itp. o gramaturze co najmniej 250 g/
Numer ogłoszenia: 505070 - 2012; data zamieszczenia: 12.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej w Myszyńcu , pl. Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 0-29 7721 398, faks 0-29 7721 398.
Adres strony internetowej zamawiającego: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest dożywanie dzieci w szkołach na terenie gminy Myszyniec polegające na przygotowaniu, dowiezieniu i wydaniu gorącego posiłku : - zupa w ilości 300 ml oraz dwie kromki chleba lub zwykła bułka przez cztery dni w tygodniu, - jeden dzień w tygodniu /czwartek/ inny gorący posiłek, którego cena będzie taka sama jak cena zupy /np. naleśniki, makaron z sosem, kopytka, pyzy z mięsem, krokiety itp. o gramaturze co najmniej 250 g/.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dożywanie dzieci w szkołach na terenie gminy Myszyniec polegające na przygotowaniu, dowiezieniu i wydaniu gorącego posiłku : - zupa w ilości 300 ml oraz dwie kromki chleba lub zwykła bułka przez cztery dni w tygodniu, - jeden dzień w tygodniu /czwartek/ inny gorący posiłek, którego cena będzie taka sama jak cena zupy /np. naleśniki, makaron z sosem, kopytka, pyzy z mięsem, krokiety itp. o gramaturze co najmniej 250 g/ w następujących placówkach oświatowych: - Zespół Szkół w Myszyńcu, - Zespół Szkół w Wolkowych, - Zespół Szkół w Wykrocie, - Publiczna Szkoła Podstawowa w Białusnym Lasku, - Publiczna Szkoła Podstawowa w Krysiakach, - Publiczna Szkoła Podstawowa w Olszynach, - Szkoła Podstawowa w Pełtach, - Publiczna Szkoła Podstawowa w Wydmusach, - Publiczna Szkoła Podstawowa w Zalesiu, - Szkoła Podstawowa w Zdunku. Posiłki /przeznaczone dla grupy wiekowej od 5 roku życia do 16 roku życia/ muszą posiadać wymaganą przepisami kaloryczność i muszą być sporządzone zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego. Muszą być wykonane ze świeżych artykułów spożywczych posiadających aktualne terminy przydatności do spożycia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających posiłki zarówno pod względem higienicznym jak i kalorycznym. Godziny dostarczania posiłków Wykonawca ustali z dyrektorami poszczególnych szkół. Ponadto od Wykonawcy będzie wymagane: 1. Dowiezienie gorących posiłków w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. O czystość termosów zadba Wykonawca. 2. Bezwzględne przestrzeganie przepisów sanitarnych w zakresie przygotowywania i dowiezienia posiłków oraz zabezpieczenia bezpieczeństwa i higieny w czasie wydawania posiłków. 3. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo i higienę pracy osób, które uczestniczą na wszystkich etapach realizacji zamówienia. 4. Zapewnienie osób z uprawnieniami do przygotowywania i wydawania posiłków. 5. Zagwarantowanie naczyń i sztućców jednorazowego użytku, które muszą posiadać wymagane atesty dopuszczające ich wykorzystanie w żywieniu ludzi. 6. Dostarczanie dyrektorom poszczególnych placówek w których będzie realizowane dożywianie jadłospisu na okres tygodnia z dwudniowym wyprzedzeniem. Wykonawca nie dopuszcza aby w ciągu jednego tygodnia /5 dni/ wystąpiła powtarzalność tej samej zupy. 7. Usunięcie z terenu szkoły zużytych naczyń i sztućców jednorazowego użytku oraz wszelkich odpadków żywnościowych na własny koszt. 8. Sprzątniecie pomieszczenia w którym wydawane są posiłki. 9. Zamawiający zastrzega, iż liczba dzieci wykazanych w wykazach do szkół w danym miesiącu może ulec zmianie w sytuacjach, których zamawiający nie mógł przewidzieć np. z powodu choroby dziecka. Liczba dzieci może być weryfikowana z jednodniowym wyprzedzeniem. Zamawiający udostępni nieodpłatnie pomieszczenia do porcjowania, wydawania oraz spożywania posiłków. Gorącym posiłkiem planuje się objąć około 500 dzieci. Szacunkowa ilość posiłków do wydania w w/w placówkach - 67 000 (± 10%)..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy, w tym nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy - Prawa Zamówień Publicznych. Warunki wymagane od wykonawców: 1. Posiadanie uprawnienia do wykonywania tego rodzaju działalności, tj. prowadzenie zarejestrowanej działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotowym zamówieniem,
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadanie odpowiedniej wiedzy i doświadczenia - w tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest: wykonanie w ciągu ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonanie co najmniej 1 usługi polegającej na dożywianiu dzieci w szkole w ilości co najmniej 250 posiłków dziennie. (załącznik Nr 3 do SIWZ). Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi/a/ zostały wykonane należycie.,
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca powinien mieć w posiadaniu środek transportu, który spełnia wymagania sanitarne.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Personel, którym dysponuje Wykonawca powinien posiadać aktualne orzeczenia lekarskie do celów sanitarno - epidemiologicznych - wykaz osób, które będą dostarczały i rozdzielały posiłki wraz z aktualnymi orzeczeniami lekarskimi Wykonawca przedłoży Zamawiającemu przed podpisaniem umowy na realizację zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za sytuację ekonomiczną i finansową gwarantującą należyte wykonanie zamówienia Zamawiający uzna Wykonawcę, który nie zalega z odprowadzaniem składek ZUS lub KRUS oraz podatków do Urzędu Skarbowego.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz ofertowy. Oświadczenia Wykonawcy o nie zaleganiu w opłatach, Oświadczenie o dysponowaniu środkami transportu, naczyniami oraz osobami niezbędnymi do wykonania zamówienia. Parafowany na każdej stronie przez wykonawcę projekt umowy.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Plac Wolności 60 07-430 Myszyniec tel. 29 7721398, fax. 29 7722451 pokój Nr 4, parter.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.12.2012 godzina 11:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Plac Wolności 60 07-430 Myszyniec tel. 29 7721398, fax. 29 7722451 pokój Nr 4, parter.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie