UCHWAŁA NR XX/158/12
RADY MIEJSKIEJ W MYSZYŃCU
z dnia 29 listopada 2012 r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.) i art. 9 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz. U. z 2001r., Nr 97, poz. 1050 z późn. zm.), Rada Miejska w Myszyńcu uchwala, co następuje:
§ 1.
1. Ustala się, że w zamian za opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszczoną przez właściciela nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy:
1) z terenu nieruchomości odbiera się wszystkie wytworzone w obrębie danej nieruchomości odpady komunalne niesegregowane zgromadzone w przeznaczonym do tego pojemniku na odpady niesegregowane, przy czym możliwe jest oddawanie niesegregowanych odpadów komunalnych w dodatkowych foliowych workach wystawianych obok pojemnika na odpady, gdy sporadycznie (tzn. maksymalnie 3 miesiące w ciągu roku) na nieruchomości zostanie wytworzonych więcej odpadów komunalnych niż pozwala ich zgromadzenie w ramach posiadanych pojemników na odpady,
2) z terenu nieruchomości odbiera się wszystkie wytworzone w obrębie danej nieruchomości odpady selektywnie zebrane:
a) z grupy szkła, tworzyw sztucznych, metalu, zgromadzone w specjalnie do tego przeznaczonych workach koloru żółtego,
b) z grupy papieru, opakowań wielomateriałowych i tekstylno-odzieżowych, zgromadzone w specjalnie do tego przeznaczonych workach koloru niebieskiego,
c) odpady ulegające biodegradacji, bioodpady i odpady zielone, zgromadzone w specjalnie do tego przeznaczonych workach koloru brązowego,
d) odpady wielkogabarytowe oraz elektroniczne i elektryczne.
2. Ustala się, że w zamian za opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszczoną przez właściciela nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne:
1) z terenu nieruchomości odbiera się wytworzone w obrębie danej nieruchomości odpady komunalne niesegregowane w ilości nie większej niż łączna pojemność posiadanych przez właściciela nieruchomości pojemników na odpady komunalne niesegregowane, przy czym pojemność ta powinna być określona w stosunku do liczby miejsc noclegowych, konsumpcyjnych, liczby pracowników czy uczniów zgodnie z zasadami określonymi
w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Myszyniec,
2) z terenu nieruchomości odbiera się wytworzone w obrębie danej nieruchomości odpady selektywnie zebrane w ilości nie większej niż po jednym worku:
a) z grupy szkła, tworzyw sztucznych, metalu, zgromadzone w specjalnie do tego przeznaczonych workach koloru żółtego,
b) z grupy papieru, opakowań wielomateriałowych i tekstylno-odzieżowych, zgromadzone w specjalnie do tego przeznaczonych workach koloru niebieskiego,
c) odpady ulegające biodegradacji, bioodpady i odpady zielone, zgromadzone w specjalnie do tego przeznaczonych workach koloru brązowego.
3. Ustala się, że w zamian za opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszczoną przez właściciela nieruchomości, na której w części zamieszkują mieszkańcy i w części nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne:
1) z terenu nieruchomości odbiera się wszystkie wytworzone w obrębie danej nieruchomości odpady komunalne niesegregowane zgromadzone w przeznaczonych do tego pojemnikach na odpady niesegregowane, przy czym możliwe jest oddawanie niesegregowanych odpadów komunalnych w dodatkowych foliowych workach wystawianych obok pojemnika na odpady, gdy sporadycznie (tzn. maksymalnie 3 miesiące w ciągu roku) na nieruchomości zostanie wytworzonych więcej odpadów komunalnych niż pozwala ich zgromadzenie w ramach posiadanych pojemników na odpady,
2) z terenu nieruchomości odbiera się wytworzone w obrębie danej nieruchomości selektywnie zebrane odpady wielkogabarytowe oraz elektroniczne i elektryczne oraz odpady:
a) z grupy szkła, tworzyw sztucznych, metalu, zgromadzone w specjalnie do tego przeznaczonych workach koloru żółtego – w ilości nie większej niż jeden worek,
b) z grupy papieru, opakowań wielomateriałowych i tekstylno-odzieżowych, zgromadzone w specjalnie do tego przeznaczonych workach koloru niebieskiego – w ilości nie większej niż jeden worek,
c) odpady ulegające biodegradacji, bioodpady i odpady zielone, zgromadzone w specjalnie do tego przeznaczonych workach koloru brązowego – w ilości nie większej niż jeden worek.
4. Odpady zgromadzone w odpowiednich pojemnikach i workach na odpady komunalne z wyznaczonego miejsca tuż przed bramą wjazdową na posesję i w granicach drogi dojazdowej do posesji, zlokalizowanych w taki sposób, aby umożliwić do nich łatwy dojazd pojazdem do zbierania odpadów oraz ich łatwy załadunek i rozładunek zostaną odebrane przez przedsiębiorcę odbierającego odpady.
5. Pojemniki i worki do zbierania odpadów z nieodpowiednią zawartością zostaną odebrane przez przedsiębiorcę odbierającego odpady, z zastrzeżeniem, że przy dwukrotnej nieprawidłowości w zakresie gromadzenia odpadów w ramach danej nieruchomości, przedsiębiorca odbierający odpady zgłosi powyższy fakt do Urzędu Miejskiego w Myszyńcu, który podejmie działania wyjaśniające.
6. Niewystawienie pojemników i worków do zbierania odpadów komunalnych w wyznaczonym w harmonogramie wywozów terminie skutkuje nieodebraniem odpadów z terenu nieruchomości.
7. Przedsiębiorca odbierający odpady umożliwi wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania niesegregowanych odpadów komunalnych poprzez ich sprzedaż, wydzierżawienie lub na podstawie innej umowy z właścicielem nieruchomości.
8. Przedsiębiorca odbierający odpady zapewni wyposażenie nieruchomości w worki służące do zbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych poprzez ich bezpłatne udostępnienie w czasie odbioru odpadów z nieruchomości oraz w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów.
9. Przedsiębiorca odbierający odpady dostarczy właścicielowi nieruchomości harmonogram wywozów odpadów corocznie oraz każdorazowo po dokonaniu zmian w harmonogramie.
10. Przedsiębiorca odbierający odpady zapewni oznaczenie worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów w momencie odbioru odpadów z terenu nieruchomości indywidualnym numerem identyfikacyjnym przyporządkowanym każdej nieruchomości.
§ 2.
1. Odpady komunalne niesegregowane wymienione w § 1 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 pkt. 1 oraz selektywnie zebrane wymienione w § 1 ust. 1 pkt. 2 lit. a, b, c i ust. 2 pkt. 2 z terenu nieruchomości powinny być odbierane z częstotliwością raz w miesiącu, w terminach zgodnych z harmonogramem wywozów.
2. Odpady komunalne wskazane w § 1 ust. 1 pkt. 2 lit. d z terenu nieruchomości powinny być odbierane z częstotliwością dwa razy w roku, w okresach półrocznych, w terminach zgodnych z harmonogramem wywozów.
3. Odpady komunalne z pojemników zlokalizowanych na terenach publicznych powinny być odbierane z częstotliwością co najmniej dwa razy w tygodniu.
4. Odpady komunalne wskazane w § 3 ust. 1 właściciel nieruchomości może samodzielnie, nieodpłatnie, dostarczyć do PSZO.
§ 3.
1. W punkcie selektywnej zbiórki odpadów (PSZO) odbiera się następujące frakcje odpadów komunalnych:
1) szkło białe i kolorowe, bez szkła typu duralex, szyb samochodowych, luster itp.,
2) tworzywa sztuczne (tzw. plastik), w tym typu PET, PP, EPS, butelki po napojach itp.,
3) metal, w tym puszki,
4) papier, tektura, w tym gazety, czasopisma itp.,
5) opakowania wielomateriałowe, np. opakowania kartonowe po mleku, napojach i sokach,
6) tekstylia i odzież, w tym ubrania, obuwie itp.,
7) odpady ulegające biodegradacji, bioodpady i odpady zielone,
8) przeterminowane leki i chemikalia,
9) zużyte baterie i akumulatory,
10) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
11) odpady wielkogabarytowe, w tym meble,
12) odpady budowlane i rozbiórkowe,
13) zużyte opony.
2. Właściciele nieruchomości, w godzinach otwarcia PSZO, samodzielnie dostarczają do niego odpady komunalne zebrane w sposób selektywny z grup wymienionych w ust. 1, także w przypadku, gdy pozbycie się ich jest konieczne poza terminem wskazanym w harmonogramie wywozów lub w przypadku, gdy zostały wytworzone w ilości większej niż wskazana w § 1 ust. 2 i ust. 3 pkt 2.
§ 4.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Myszyńca
§ 5.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Sławomir Świtaj