Myszyniec: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad budową kompleksu sportowo-rekreacyjnego Kurpiowska Kraina nad zbiornikiem wodnym Wykrot i rzeką Rozogą na terenie gminy Myszyniec
Numer ogłoszenia: 148460 - 2011; data zamieszczenia: 08.06.2011

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Myszyniec , Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, tel. 029 7721141, faks 029 7721141.

  • · Adres strony internetowej zamawiającego: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad budową kompleksu sportowo-rekreacyjnego Kurpiowska Kraina nad zbiornikiem wodnym Wykrot i rzeką Rozogą na terenie gminy Myszyniec.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad budową kompleksu sportowo-rekreacyjnego Kurpiowska Kraina nad zbiornikiem wodnym Wykrot i rzeką Rozogą na terenie gminy Myszyniec obejmującego swym zakresem: Kompleks składa się z dwóch obiektów połączonych ze sobą rzeką o łącznej powierzchni ok. 8,23 ha zlokalizowanych nad zbiornikiem wodnym Wykrot w msc. Wydmusy i Wykrot (obiekt nr 1) oraz nad rzeką Rozogą w msc. Myszyniec (obiekt nr 2). OBIEKT NR 1: Tereny pod przyszły kompleks nad zbiornikiem Wykrot - od czasu oddania go do użytku w 2004 roku pozostają w stanie niezmienionym - są to tereny niezagospodarowane. Stan infrastruktury technicznej - lokalna droga żwirowa, ciągi komunikacyjne znajdujące się na terenie zbiornika mają charakter nieutwardzonych ujeżdżonych dróg gruntowych. Teren częściowo jest uzbrojony w podziemną linię energetyczną i stację trafo. Obiekt nad zbiornikiem wodnym Wykrot obejmować będzie budowę m.in.: 1) część rekreacyjno-wypoczynkową (działki ozn. nr geod. 629, 630/2, 630/3, 630/4, 3005/7 w obrębie ewidencyjnym Wykrot), na której powstaną: - miejsca campingowe (20 miejsc) z dostępem do bieżącej wody i energii elektrycznej; - pole namiotowe na min. 39 miejsc; - mostek pływający na pływakach siatkobetonowych; - infrastruktura towarzysząca i mała architektura: toaleta publiczna, parkingi, chodniki, sieć wodociągowa i elektryczna, (elem. małej architektury: lampy parkowe, ławki, kosze, ekspozycja sztuki kurpiowskiej: rzeźby i ścieżka dydaktyczna), zieleń parkowa. 2) część rekreacyjno-rozrywkowa (działki ozn. nr geod. 1726, 1727 w obrębie ewidencyjnym Wydmusy), na której powstaną: - karczma z miejscami noclegowymi; - budki piknikowe-jarmarczne (17); - wiaty grillowe (5); - amfiteatr (scena i widownia); - plac zabaw dla dzieci; - infrastruktura towarzysząca i mała architektura: toaleta publiczna, parkingi, chodniki, sieć wodociągowa i elektryczna, (elem. małej architektury: lampy parkowe, ławki, kosze, ekspozycja sztuki kurpiowskiej: rzeźby i ścieżka dydaktyczna), zieleń parkowa. 3) część sportowo-rekreacyjną (działki ozn. nr geod. 1728, 1729, 1730, 1731 w obrębie ewidencyjnym Wydmusy), na której powstaną: - boisko sportowe wielofunkcyjne (koszykówka i piłka ręczna); - korty tenisowe (2); - ścianka wspinaczkowa - skałka bulderingowa; - brodzik wodny dla dzieci; - infrastruktura towarzysząca i mała architektura: zespół szatnia-toaleta, parkingi, chodniki, sieć wodociągowa i elektryczna (elem. małej architektury: lampy parkowe, ławki, kosze, ekspozycja sztuki kurpiowskiej: rzeźby i ścieżka dydaktyczna), zieleń parkowa. 4) droga dojazdowa do kompleksu wraz z odwodnieniem (działki ozn. nr geod. 629, 630/2, 630/3, 630/4, 3005/7 w obrębie ewidencyjnym Wykrot i działki ozn. nr geod. 1726, 1701, 1727, 1728, 1729, 1730, 1731, 1732, 1733, 1734, 1735, 1736, 1737, 1738/3, 1738/4 w obrębie ewidencyjnym Wydmusy) 5) Obszar kompleksu będzie podlegał monitoringowi za pomocą rejestratora i systemu kamer w celu zapewnienia bezpieczeństwa odwiedzającym. 6) Dostarczony zostanie sprzęt turystyczno-rekreacyjny (kajaki, rowery wodne, łódki, canoe oraz rowery górskie). Budynki kompleksu mają być wybudowane w stylu architektury kurpiowskiej. OBIEKT NR 2: Teren pod przyszły kompleks Kurpiowska Kraina w miejscowości Myszyniec jest położony nad rzeką Rozogą w pobliżu obiektów zabytkowych (kościół i cmentarz). Są to głównie nieużytki oraz zaśmiecone tereny byłych stawów wymagających prac rewaloryzacyjnych. Z infrastruktury - znajduje się tam obecnie budynek przeznaczony do rozbiórki, przepompownia ścieków oraz WC bezodpływowe przeznaczone do rozbiórki i słupy oświetleniowe elektroenergetyczne. Istniejący teren porośnięty jest trawą z zaniżeniami ok. 1m po wyschniętych rowach. Przebieg wyschniętych rowów kształtuje się wzdłuż istniejących zadrzewień. Komunikacja poprzez częściowo utwardzoną drogę i wyjeżdżone drogi gruntowe oraz zwyczajowe (wydeptane) ścieżki, o nierównej nawierzchni, którymi mieszkańcy przemieszczali się głównie w kierunku budynku kościoła, cmentarza i pobliskiej zabudowy. Dostęp na istniejący teren odbywa się poprzez istniejący zjazd z drogi wojewódzkiej nr 645 (ul. Reymonta). Obiekt nad rzeką Rozogą w Myszyńcu obejmować będzie budowę m.in.: część sportowo-rekreacyjna w Myszyńcu (działki ozn. nr ewid. 598, 601/1, obręb ewidencyjny Myszyniec, i 912 obręb ewidencyjny Myszyniec Stary), na której powstaną: - staw o pow. 3200 m2 z dwoma mostkami; - place zabaw (2); - boiska sportowe - wielofunkcyjne (siatkówka, koszykówka, piłka ręczna), kort tenisowy; - plac - tor przeszkód dla psów; - drogi dojazdowe i parkingi wraz z odwodnieniem; - infrastruktura towarzysząca i mała architektura: toaleta publiczna, przebieralnie - parawan, przystań kajakowa - plac utwardzony, sieć wodociągowo-kanalizacyjna, (elem. małej architektury: fontanny, oświetlenie parkowo-ogrodowe, ławki, kosze, altany, murkoławki), wykonanie trawników, sadzenie drzewek i krzewów ozdobnych, urządzenie zieleni parkowej, - monitoring za pomocą rejestratora i systemu kamer w celu zapewnienia bezpieczeństwa odwiedzającym. II. Dokumentacja projektowa robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim, w celu wyceny ofert, dostępna jest na stronie internetowej http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl/?a=3036 III. Zakres obowiązków inspektora nadzoru wynika z art. 25 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) Do podstawowych obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należy: 1) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; 2) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; 4) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy. Dodatkowo Zamawiający (Inwestor) wymaga od inspektora nadzoru: 1) pobytu na budowach w takich odstępach czasu, aby była zapewniona skuteczność nadzoru oraz na każde wezwanie Zamawiającego; 2) sygnalizowanie Zamawiającemu o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych robót oraz o wystąpieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej; 3) Sprawdzania posiadania przez Wykonawcę odpowiednich dokumentów (atestów, certyfikatów, świadectw jakości, wyników badań, itp.) dotyczących materiałów i urządzeń stosowanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 4) Dokonywania podczas pobytu na budowie wpisów w dzienniku budowy; 5) Rozstrzyganie wątpliwości o charakterze technicznym powstałych w toku prowadzenia robót, a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu lub rzeczoznawców; 6) udział w czynnościach odbioru końcowego oraz w odbiorach w okresie gwarancyjnym. Ponadto zgodnie z art. 26 ustawy Prawo budowlane Inspektor nadzoru inwestorskiego ma prawo: 1) wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 2) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. IV. Główne miejsce realizacji przedmiotu zamówienia: (Obiekt nr 1) Teren przyległy do zbiornika wodnego Wykrot w obrębach ewidencyjnych Wydmusy i Wykrot - ok. 2 km od msc. Wydmusy (drogi krajowej nr 53 Olsztyn - Ostrołęka) i ok. 2,5 km od centrum msc. Wykrot. (Obiekt nr 2) Teren w pobliżu obiektów zabytkowych (kościół i cmentarz) w Myszyńcu pomiędzy ul. Reymonta (droga wojewódzka nr 645 Myszyniec - Łomża), placem ks. kard. Wyszyńskiego a rzeką Rozogą..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 25.01.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • · Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • · III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • o Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień
  • · III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • o Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert co najmniej cztery usługi nadzoru nad robotami budowlanymi na obiektach zakończonych, w tym: a/ jedna usługa nad robotą budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie obiektu budowlanego kubaturowego o wartości roboty co najmniej 2,0 mln zł brutto; b/ jedna usługa nad robotą budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie drogi lub układu drogowego (np. parkingi, place, chodniki) o wartości roboty co najmniej 1,5 mln zł brutto; c/ jedna usługa nad robotą budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej o wartości roboty co najmniej 1,0 mln zł brutto; d/ jedna usługa nad robotą budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie sieci, instalacji elektrycznej w budynku lub na zewnątrz o wartości roboty co najmniej 300 tyś zł brutto; z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
  • · III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • o Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań w tym zakresie
  • · III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • o Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający uzna: Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do nadzorowania robót w specjalności: a) konstrukcyjno - budowlanej; b) drogowej; c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; d) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów posiadającymi doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. mających co najmniej 3 letnie doświadczenie, liczone od dnia uzyskania uprawnień (w tym wyznaczenie koordynatora czynności inspektorów na budowie). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
  • · III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • o Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • · III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
    • · wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • · wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • · oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • · III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
      • · oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
      • · wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • ·

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień umowy wymaga zgody obu stron wyrażonej pisemnie pod rygorem nieważności. 2. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje istotne zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty wykonawcy oraz określa warunki takiej zmiany: a) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy jeżeli Zamawiający przedłuży termin wykonania robót budowlanych z powodu wystąpienia poniższych okoliczności : - wystąpiła konieczność realizacji robót dodatkowych lub robót zamiennych skutkująca koniecznością wydłużenia terminu, - jeżeli zaistnieją niekorzystne warunki atmosferyczne, nieprzewidziane warunki geologiczne, hydrogeologiczne, wykopaliska, a także inne przeszkody niezależne od wykonawcy uniemożliwiające terminową realizację zamówienia, - z powodu siły wyższej, - istnieje konieczność zmian w kolejnościach i terminach wykonywania poszczególnych robót budowlanych w ramach harmonogramu robót, co jest uzasadnione usprawnieniem procesu budowlanego lub warunkami bezpieczeństwa, b) możliwość dokonania zmiany osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania zamówienia, w przypadku: - choroby, śmierci lub innych zdarzeń losowych, - niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, - jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek przyczyn niezależnych od Wykonawcy, - Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany osób, jeżeli uzna, że nie wykonują należycie swoich obowiązków wynikających z umowy . W przypadku zmiany osób, nowe osoby powołane do pełnienia wyznaczonych obowiązków muszą spełniać wymagania określone w SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://myszyniec.nowoczesnagmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.06.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec pokój nr 7 - sekretariat (I piętro)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu VI Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji Działania 6.2 Turystyka Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

BURMISTRZ MYSZYŃCA

/-/ mgr inż. Bogdan Glinka