Protokół nr XI/03

z XI sesji Rady Gminy Myszyniec

w dniu 2 października 2003 roku

 

 

PUNKT 1.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek o godz. 1330 otworzył XI sesję Rady Gminy Myszyniec. Po powitaniu wszystkich oświadczył, iż zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co stanowi 100 % ustawowego składu rady. Pozwoli to na podejmowanie prawomocnych decyzji.

Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności sołtysów stanowi załącznik nr 2.

Lista obecności gości stanowi załącznik nr 3.

 

PUNKT 2.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek przypomniał, że porządek sesji przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie sesji.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Przyjęcie i przegłosowanie ewentualnych zmian do porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z X sesji rady gminy.
  5. Informacja burmistrza Gminy Myszyniec o pracy w okresie międzysesyjnym.
  6. Interpelacje.
  7. Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawach:

a)      zakupu gruntu na własność gminy Myszyniec

b)      zmiany uchwały w sprawie zasad udzielania bonifikat przy sprzedaży lokali mieszkalnych

c)      zaliczenia drogi Myszyniec leśny do kategorii dróg gminnych

d)      wyboru ławników do sądu Okręgowego w Ostrołęce na kadencję 2004 – 2007

e)      wyboru ławników do sądu Rejonowego w Ostrołęce na kadencję 2004 – 2007

  1. Zapytania i wolne wnioski.
  2. Zamknięcie obrad XI sesji rady gminy.

 

PUNKT 3.

Do porządku obrad wprowadzono następujące zmiany:

Wykreślenie z porządku obrad pkt 7 d i e ze względu nie zakończenie pracy zespołu do zaopiniowania kandydatów na ławników.

Dodanie do porządku obrad:

Uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dotacji z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie

Uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie

 

PUNKT 4.

Do protokołu nie wniesiono uwag. Protokół przyjęto jednogłośnie 15 głosami „za”.

 

PUNKT 5.

Burmistrz Bogdan Glinka:

·        Pracujemy nad wnioskami do SAPARDU, aby jak najwięcej inwestycji przyszłorocznych mogło być dofinansowanych z zewnątrz.

·        Rozpoczęto budowę chodnika na ulicy Most Kopański (50% gmina finansuje, 50 % powiat).

·        Trwa modernizacja szkoły w Myszyńcu, wykonano ok. 80 % prac.

·        Przyznano nam środki na budowę drogi żwirowej w Zdunku.

 

PUNKT 6.

Radny Stanisław Kiernozek – zapytał, co z wilkami, które wyrządzają szkody rolnikom.

Burmistrz Bogdan Glinka – o tym fakcie został poinformowany zarówno starosta jak i wojewoda. Nie można jednak dokonać ich odstrzału.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek – poseł Deptuła wniósł interpelację w tej sprawie do Sejmu.

Radny Adam Andrzejczyk – sygnały do starostwa docierają z całego powiatu. Pan Andrzej Olk – radny powiatowy poinformował, że złożono pismo do Wojewody. To Skarb Państwa powinien wypłacić odszkodowania rolnikom. Odpowiedź Wojewody była mniej więcej taka, żeby najpierw zrobić porządek z psami. W budżecie na ten rok nie ma środków, ale być może odszkodowania zostaną wypłacone w roku następnym.

Burmistrz Bogdan Glinka – procedura jest taka, że najpierw należy dokonać zgłoszenia lekarzowi weterynarii, on spisuje protokół, a następnie składa się go w Delegaturze Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce.

Radny Józef Dąbrowski – co z abonamentami dla sołtysów. Poinformował też o skróceniu trasy odwozów uczniów w Wolkowych.

Burmistrz Bogdan Glinka – przeprosił za nie wyjaśnienie tej sprawy abonamentów do chwili obecnej.

Radny Sławomir Świtaj – wnioskował o oczyszczenie rzeki na terenie Myszyńca.

Burmistrz Bogdan Glinka – wysłano pismo do zarządu melioracji w Ostrołęce z prośbą o uporządkowanie rzeki, do chwili obecnej nie mamy odpowiedzi.

Radny Janusz Grzegorczyk – zapytał kiedy rozpocznie się wykonanie elewacji w Wykrocie.

Burmistrz Bogdan Glinka – oczekiwaliśmy współpracy z radnymi i sołtysami. Są zatrudnieni pracownicy w ramach prac interwencyjnych, którzy mogliby wykonać te prace, jednak takiego wsparcia nie było.

Sekretarz gminy Sławomir Kamiński – z naszej strony jest przychylność. Potrzeba tylko zorganizowania rusztowań, bez których nie jest możliwe wykonanie tych prac.

Burmistrz Bogdan Glinka – oprócz remizy w Wykrocie jest jeszcze remiza w Zdunku, remiza w Wydmusach. Prace te powinny być wykonane własnymi siłami, tych prac jest bardzo dużo. W tej chwili pilniejsza jest sprawa szkoły w Myszyńcu.

 

PUNKT 7.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie zakupu gruntu na własność gminy Myszyniec.

Burmistrz Bogdan Glinka – jest to działka między rzeką a szkołą, należąca do Pana Borajkiewicza prawie ha. Wyceniono ją na 80 tys. zł. w przyszłości chcemy przenieść tam stary budynek gminy i stworzyć tam centrum kultury kurpiowskiej.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 15 głosami „za”.

Uchwała nr XI/80/03 w sprawie zakupu gruntu na własność gminy Myszyniec stanowi ona załącznik nr 4.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał uchwałę zmieniającą w sprawie zasad udzielania bonifikat przy sprzedaży lokali mieszkalnych

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 15 głosami „za”.

Uchwała nr XI/81/03 zmieniająca uchwałę w sprawie zasad udzielania bonifikat przy sprzedaży lokali mieszkalnych stanowi ona załącznik nr 5.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie zaliczenia drogi Myszyniec leśny do kategorii dróg gminnych

Burmistrz Bogdan Glinka – złożono wnioski do SAPARDu m.in. na ulicę Świerkową, okazało się jednak, że w jednym roku dopuszcza się ulicę z rozgałęzieniami a w innym nie, dlatego też może być tylko jeden ciąg.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 15 głosami „za”.

Uchwała nr XI/82/03 w sprawie zaliczenia drogi Myszyniec leśny do kategorii dróg gminnych stanowi ona załącznik nr 6.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dotacji z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Burmistrz Bogdan Glinka– wiąże się to z wymiana kotłów z węglowych na piece na biomasę. Jest to program wiązany. Wymiana obejmowałaby zarówno wyminę w budynkach komunalnych jak i prywatnych właścicieli. Wniosek obejmuje oprócz pieców również: ciągnik, 2 przyczepy, rębak wiaty i inne. Projekt wstępnie dla 200 kotłowni wyceniono na 2 mln 440 tys. zł. Wymiana pieców w urzędzie, w szkole w Olszynach i Krysiakch oraz w MOKSiRze. W tej chwili trudno jeszcze powiedzieć czy otrzymamy dotacje. Są to piece oszczędne, ok. 20 m na sezon. Kotły byłby gminne a oddane w użytkowanie mieszkańcom.

Radny Jan Prusaczyk – co z gazyfikacją w tej sytuacji, jeśli zaangażujemy pieniądze w ten projekt.

Burmistrz Bogdan Glinka – jeśli nie powstanie tu większy zakład to na pewno gazyfikacji nie będzie.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 15 głosami „za”.

Uchwała nr XI/83/03w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dotacji z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie stanowi załącznik nr 7.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 15 głosami „za”.

Uchwała nr XI/84/03w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dotacji z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie stanowi załącznik nr 8.

 

Burmistrz Bogdan Glinka – podziękował za szybkie zorganizowanie sesji.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytał projekt uchwały zmieniającej uchwałę budżetową na 2003 rok.

Skarbnik Tadeusz Mierzejewski udzielił wyjaśnień:

Zmiany w dochodach dotyczą zwiększenia dotacji na dożywianie uczniów w kwocie 7 tys. zł

i 602 500 dotacji z NFOŚ na program modernizacji systemu ciepłowniczego.

Zmiany między paragrafami i rozdziałami:

·        14 tys. zł zwiększono dochody z wpłat ludności na przyłącza kanalizacji i wodociągów.

·        Zwiększyły się dochody z odsetek o 15 tys. zł.

·        Wzrastają dochody z opłaty targowej o 30 tys. zł

·        Wzrastają z opłaty administracyjnej, z podatku od spadku i darowizn

·        Zmniejsza się opłatę z karty podatkowej o 6724 zł, podatek od czynności cywilnoprawnych o 34 tys. zł. podatek dochodowy od osób fizycznych o 22 tys. zł

·        Wyrzucamy z planu budowę oczyszczalni ścieków

·        Wprowadzamy środki na modernizację systemu ciepłowniczego pożyczką w kwocie 482 tys. zł.

·        Wprowadzono środki na drogowe Myszyniec Leśny w kwocie 8 180 zł.

·        Zmniejsza się wydatki na świadectwa wydawania zwierząt o 5 tys. zł.

·        Zwiększamy prowizję za inkaso opłaty targowej.

 

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek odczytany wcześniej projekt uchwały poddał pod głosowanie. Rada uchwałę podjęła jednogłośnie 15 głosami „za”.

Uchwała nr XI/85/03 zmieniająca uchwałę budżetową na 2003 rok stanowi załącznik nr 9.

 

PUNKT 8.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek – odczytał podanie Pani Jadwigi Gwiazdy (załącznik nr 10). Powiedział, że nie są to kompetencje rady.

 

Sekretarz gminy Sławomir Kamiński – pani Gwiazda stara się od jakiegoś czasu o przyznanie mieszkania komunalnego. W tej chwili proponujemy mieszkanie w domu nauczyciela w Cięćku. Jakiś czas temu Pani Gwiazda chciała mieszkanie w Pełtach, jest ono bardzo małe i starają się o nie mieszkańcy Pełt, którzy s a w trudnej sutuacji.

Jadwiga Gwiazda – obecnie mieszka w MARKOCie.

 

Sekretarz gminy Sławomir Kamiński – proponuje zobaczyć mieszkanie w Cięćku.


Burmistrz Bogdan Glinka – jeśli zwolni się mieszkanie w Myszyńcu to wówczas będziemy mogli jej zaproponować.

Edward Drząszcz – sołtys z Pełt – w Pełtach jest 4 osobowa rodzina, która nie ma w ogóle gdzie mieszkać.

 

Jadwiga Gwiazda – czy można wynająć mieszkanie po starej aptece.

 

Burmistrz Bogdan Glinka – nie, ze względu na to, że budynek będzie przeniesiony na zakupioną działkę. W miejscu starego budynku być może powstanie posterunek policji.

 Piórkowski Stanisław – sołtys wsi Wydmusy – ile będzie kosztował ten piec na biomasę.

Burmistrz Bogdan Glinka – dla indywidualnego odbiorcy ok. 2,5 tys. zł

PUNKT 9.

O godzinie 1510 Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Ceberek zamknął obrady XI sesji Rady Gminy.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano:

 

Protokołowała:                                                                        Przewodniczący Rady Gminy:

 

Mariola Banach                                                                               Stanisław Ceberek