Kolorowy pasek
Kolorowy pasek

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Zgodnie z art. 9b i z art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996r.o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897z późn. zm.) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Myszyniec tworzy i prowadzi Burmistrz Myszyńca. Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Myszyniec jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru. Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Burmistrz Myszyńca na pisemny wniosek przedsiębiorcy (wzór wniosku w załączeniu). Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.  

Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
1.    firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
2.    numer identyfikacji podatkowej (NIP),
3.    numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
4.    określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.

Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:

  1. dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł. Zgodnie z art. art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897) opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy w dniu 1 stycznia 2012 r. posiadali zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych.
  2. oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności
    w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (wg załączonego wzoru). Oświadczenie to powinno zawierać m.in.:

a)      firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;

b)      oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,

c)      podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.

 

Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897), przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej, w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, tj. w okresie do dnia 31 grudnia 2012r.

Załączniki

Rejestr dzialalnosci regulowanej w zakresie odbierania odpadow komunalnych od wlascicieli nieruchomosci 2013 (82.4kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zalacznik nr 2 - oswiadczenie do rejestru dzialalnosci regulowanej (28.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Wniosek o wpis do rejestru dzialalnosci regulowanej (38kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Krystian Kalinowski
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Krystian Kalinowski
Data wprowadzenia:2014-05-29 15:11:58
Opublikował:Krystian Kalinowski
Data publikacji:2014-05-29 15:15:33
Ostatnia zmiana:2014-05-29 15:15:37
Ilość wyświetleń:544

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij