UCHWAŁA NR XXIV/200/13
RADY MIEJSKIEJ W MYSZYŃCU

z dnia 10 czerwca 2013 r.


w sprawie zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Myszyniec


Na podstawie art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ostrołęce Rada Miejska w Myszyńcu uchwala, co następuje:


§ 1.

W regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Myszyniec stanowiącym załącznik do Uchwały nr XXI/164/12 Rady Miejskiej w Myszyńcu z dnia 28 grudnia 2012 r. (Dz. Urz. Województwa Mazowieckiego z 2013 r. poz. 1180) wprowadza się następujące zmiany:
1. w § 5 ust. 2 zmienia się pkt 2-4, które otrzymują brzmienie:
„2) zbieranie odpadów z grupy tworzywa sztucznego, metalu, papieru, opakowań wielomateriałowych i tekstylno-odzieżowych w specjalnie do tego przeznaczonych workach z napisem: SELEKTYWNE, które będą odbierane przez przedsiębiorcę odbierającego odpady z terenu nieruchomości,
3) zbieranie odpadów z grupy szkła, w specjalnie do tego przeznaczonych workach z napisem:
SZKŁO, które będą odbierane przez przedsiębiorcę odbierającego odpady z terenu nieruchomości,
4) zbieranie odpadów ulegających biodegradacji, bioodpadów i odpadów zielonych w specjalnie do tego przeznaczonych workach z napisem: BIO, które będą odbierane przez przedsiębiorcę odbierającego odpady z terenu nieruchomości lub poprzez składowanie ich w indywidualnych kompostowniach przydomowych odpadów ulegających biodegradacji”.
2. w § 9 zmienia się ust. 2, który otrzymuje brzmienie:
„2. Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów komunalnych stosuje się worki polietylenowe o pojemności 120 l dla poszczególnych rodzajów frakcji:
1) z napisem: SELEKTYWNE – zbieranie odpadów z grupy tworzywa sztucznego, metalu, papieru, opakowań wielomateriałowych i tekstylno-odzieżowych;
2) z napisem: SZKŁO- zbieranie odpadów z grupy szkła;
3) z napisem: BIO – zbieranie odpadów ulegających biodegradacji, bioodpadów i odpadów zielonych”.
3. w § 13 zmienia się ust. 2, który otrzymuje brzmienie:
„2. Odpady komunalne niesegregowane i selektywnie zebrane wskazane w § 5 ust. 1 pkt. 2 i 4 z terenu nieruchomości powinny być odbierane z częstotliwością raz w miesiącu, w terminach zgodnych z harmonogramem wywozów, a odpady selektywnie zebrane wskazane w § 5 ust. 1 pkt 3 powinny być odbierane z częstotliwością raz na 3 miesiące, w terminach zgodnych z harmonogramem wywozów”.


§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Myszyńca.


§ 3.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.


Przewodniczący Rady Miejskiej
Sławomir Świtaj